Welke route planner gebruik jij?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2303
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

bikerouter.de
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Ik gebruik strava heatmaps om van te voren te kijken waar de paadjes zijn en tijdens het fietsen navigeer ik op de kaart op m’n garmin. Ik laad nooit een route in.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik haal de meeste routes of delen van strava.

Deze gooi ik dan in Basecamp om er zelf iets mee te bouwen en via google maps of de kaart van basecamp zelf probeer ik te achterhalen of ik over alle paden heen mag.

Soms roep ik de hulp in van andere routesites voor namelijk Komoot en Judise om paadjes te zoeken.

Die gpx bestanden mieter ik met een ander kleurtje per bestand over elkaar heen in basecamp en dan gaan we een rondje bouwen. :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 390
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Leuk topic. Ik gebruik zelf altijd alltrails en soms de routemaker van garmin connect. Alltrails werkt over het algemeen wel prima, maar garmin connect vind ik een drama. Op zich wel geïnteresseerd om eens wat anders te proberen om te kijken of dat nog beter werkt dan alltrails, maar weet nog niet wat precies. Ik vind het zelf wel handig om mijn routes in de cloud te hebben staan, zodat ik er altijd en vanaf overal bij kan.
Gebruikersavatar
Pollygrav
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 25 april 2023, 13:11
Mijn mountainbike: Polygon Bend R2 '23

Sigma ride (app) werkt ook goed
Michel__
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 754
Lid geworden op: di 16 augustus 2011, 19:25
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SLX 7.9 en Canyon Exceed CF6

Ik gebruik meestal de training en planning binnen Garmin connect.
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

Ridewithgps op de pc kan je routes maken en naar je gps sturen of gpx bestand downloaden. Synchroniseerd met je app (het geheel is webbased). Van de app naar je gps lukt mij niet omdat ik de gratis versie gebruik. Werkt allemaal behoorlijk eenvoudig
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Nou heb ik op komoot wat gravelroutes gepland.
Degene die ik in Nederland wil fietsen upload hij netjes naar mijn wahoo.
Degene die ik in Winterberg wil fietsen upload hij niet naar mijn wahoo.

Komt dit omdat ik geen betaalde versie heb van Komoot?

Thnx!
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Ik gebruik meestal Komoot voor de routes buiten NL , maar ik probeer meestal lokaal de routes te vinden op een site bv in Spanje of Italie , is wel wat zoekwerk ,maar meer actueler in 9 van de tien gevallen , Daarbij hou ik Komoot er ook bij , alleen vaak tegengekomen dat het niet altijd up-to-date is , meerder keren in een bossage terecht gekomen of dat de route erg overwoekerd was , niet begaanbaar zeg maar , niet erg dan gaan we met behulp van de Maps een nieuwe route plannen , daar gebruik ik meestal de app :workoutdoors voor , zeker op de Watch ultra prima mee te navigeren . die gebruik openstreetmaps als kaart .Ook GPX importeren gaat prima in Workoutdoors, is niet geheel gratis de app , maar wel de moeite waard ook omdat je er ook prima mee kan hiken.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Ik had ook wat gpx bestanden van een lokale site gehaald.
Alleen het startpunt aangepast in komoot, alleen toen ondekte ik dus dat hij de buitenlandse routes niet stuurde naar mijn wahoo.

Dus eigenlijk is mijn vraag: heb ik de betaalde versie nodig van Komoot, om de routes te laten werken op mijn wahoo?
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Help me even. Waarom zou je in vredesnaam betalen voor iets wat elders gratis kost en waarvan de kaarten in OSM door vrijwilligers gemaakt worden?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Nou het is niet zo dat ik persee wil betalen :tong

Het is meer dat ik nog niet echt bekent ben met hoe ik dit soort dingen moet doen.

Routes in Nederland is dus geen probleem, alleen nu wilde ik wat routes uit Duitsland op mijn Wahoo zetten, en dat lukte dus niet.
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 336
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

www.judise.nl
Gpx exporteren
Openen op je telefoon, en komt automatisch in je wahoo app.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

bert l. schreef: zo 1 oktober 2023, 15:26 Help me even. Waarom zou je in vredesnaam betalen voor iets wat elders gratis kost en waarvan de kaarten in OSM door vrijwilligers gemaakt worden?

Komoot gebruikt ook OSM. Men giet daar alleen hun eigen sausje over. Komoot leuk als dus de onderliggende OSM data klopt. (Het is niet heilig hè) Beter is locale kennis in de vorm van een GPX.

Voor de Komoot service betaal je per regio. (De server moet ergens op draaien en dat kost muntjes) Ik heb destijds voor de hele wereld gelijk een kaart genomen. Koste €30,- of zo. Toch een keer handig toen ik in Spanje ergens op een berg de kortste route terug naar de bewoonde wereld wilde.
◼︎ Go round the outside.
jeroen_rhenen
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 714
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 17:29
Mijn mountainbike: Scott Scale
Contacteer:

Dus… :tong als ik de route die ik van het internet af gehaald heb voor Duitsland, startpunt veranderd heb, zodat ik vanaf mijn vakantie adres naar de route geleid word. En ik dit naar mijn Wahoo wil sturen.

Heb ik de betaalde versie van Komoot nodig.
Zolang ik ervoor kies om met Komoot en Wahoo te werken?
When i was born devil said …Oh Shit!!!!Competition…!!! …
Plaats reactie