bikepark gerelateerde fiets , geen DH fiets

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Aloha ,

De zoektocht is gestart voor een Bike welke inzetgebied heeft , de bikeparken , Nu zal in eerste instantie worden gedacht : DH fiets , maar dat is het nu net niet , mede omdat grote sprongen, gap's niet op het wensenlijstje staat , meer gewoon lekker de flow naar benee .
Er wordt dus gedacht aan een FS , welke meer DH is georiënteerd , dus bv een YT Capra e.d .Budget ligt rond de 3200 euro , en veerweg rond de 150-160 mm om lekker naar beneden te kunnen rijden , Dus klimgeit e.d is ondergeschikt .
Maar misschien zijn er ook nog leukere /betere fietsen die het wenslijsten passen ?, Voor de wiel maat staat ook een Mullet op het lijstje en 27.5" , moet wel binnen een redelijke termijn beschikbaar zijn , bv 2 maanden .
:-q
Lichaamslengte 175 cm , dus richting framemaat M .
het lijstje tot. nu toe :

Ghost Riot AM AL Universal
Canyon Torque AL 6
YT Capra Core 1 of 2
CUBE STEREO 150 C:62 RACE 29
Nukeproof Reactor 275 Comp
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Commencal Clash.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Nukeproof Mega 297
Commencal Meta AM of TR
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

cheeta schreef: zo 14 mei 2023, 09:55 Commencal Clash.
: Suprised : mooie fiets !

https://www.commencal-store.co.uk/clash ... 2x33291800
MarkMeisner schreef: zo 14 mei 2023, 10:04 Nukeproof Mega 297
Commencal Meta AM of TR
bedankt voor de tips
:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Maatje van mij heeft een transition patrol alu frame maat M te koop met een zeb Ultimate vork en een rs deluxe demper 160mm veerweg. Verder nog op te bouwen naar eigen wensen. Het is een mulled.En frame is volgens mij net iets meer dan een jaar oud en in nieuwstaat.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Of een Full Moxie? :D
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ik ben al een paar jaar heel erg blij met mijn canyon torque voor eenzelfde inzet bereik.
ik heb nooit het gevoel gehad dat ik ergens "meer fiets" voor nodig zou hebben, maar de hele dag in hautes rivieres of finale omhoog trappen is ook nog te doen.

de nieuwe tyee AL is ook binnen budget in de basisversie. en je kan bij het bestellen nog een hoop customizen, maar dan ga je wel snel over je budget heen.
https://www.propain-bikes.com/en/bikes/enduro/tyee-al/
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik gebruik zelfs een 140mm fiets (voor 160mm) in de bikeparken. Hooguit op de ruigere downhills kom je wat controle te kort (om de locals bij te houden).
Sabai schreef: zo 14 mei 2023, 12:32 Maatje van mij heeft een transition patrol alu frame maat M te koop met een zeb Ultimate vork en een rs deluxe demper 160mm veerweg. Verder nog op te bouwen naar eigen wensen. Het is een mullet frame is volgens mij net iets meer dan een jaar oud en in nieuwstaat.
Dat is ook een erg geschikte!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

pff de keuze is reuze :D :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Dit topic ga ik volgen. Ik ben nu een paar keer naar Winterberg, Green Hill en Willingen geweest met mijn Trek Fuel Ex en vorig jaar ook Saalbach en St Andreasberg gereden met een Cube Stereo 120. De blauwe en rode lijnen zijn daar wel te doen op een dergeljke trailbike maar ik heb ook al wel gedacht om, in het kader van N+1 later dit jaar een wat dikkere bike erbij te willen kopen, specifiek voor bikeparks in het buitenland.

Ik zou met name graag ook een wat slackere head tube hebben en een wat hogere stack. De stack van de Fuel Ex is niet heel hoog en ik heb vrij lange benen en zit dus vrij hoog tov het stuur. Trails zoals Time Shift en Groomer in The Green Hill ervaar ik nu als erg stijl op de Fuel EX...

Ik zat zelf te denken aan een bijv. Canyon Spectral. De Nukeproof Mega 290 lijkt me ook niet verkeerd, het lijkt me dan ook nog leuk om zo'n fiets zelf op te bouwen. Maar deze vind ik ook wel heel netjes afgemonteerd voor het geld: https://www.bike-discount.de/en/radon-swoop-10.0-2
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Iedereen nog bedankt voor de suggesties , na een paar dagen beraad , lijstje maken met de verschillende specificaties , jijbuis uren bekijken , prijzen vergelijken , en meer , is er gekozen voor een Young Talent .
Hopelijk staat ie binnen kort thuis ! :-q

8)
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Trappendan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: vr 18 september 2020, 12:36

Capra geworden? Interessant. Zelf vorige week ook een Geit besteld na een vergelijkbare zoektocht. Dat heeft wel ongeveer een half jaar geduurd.
Respect voor het besluitvormingsproces dus :o .
YT Capra Core 3 (2023)
Eerder: Canyon Neuron CF 8 (2020) -Specialized Stumpjumper FSR Comp (2003) - Trek 4500 (2001)
Gebruikersavatar
Mark_EL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: do 9 september 2021, 07:51
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 8 / Canyon Torque AL

Snelle Buffer schreef: wo 17 mei 2023, 14:14 Iedereen nog bedankt voor de suggesties , na een paar dagen beraad , lijstje maken met de verschillende specificaties , jijbuis uren bekijken , prijzen vergelijken , en meer , is er gekozen voor een Young Talent .
Hopelijk staat ie binnen kort thuis ! :-q

8)
Nice! Ik vind de YT's ook fraai. Vind het alleen jammer dat ze alleen maar fieten met Sram afmontage leveren, ben zelf meer Shimano minded....
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5576
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Toch mooi, een Ouwe Lul op een Young Talent. :winkie:
Plaats reactie