RCZbikeshop.com

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

DuReal schreef: vr 17 maart 2023, 16:13 Woensdag wat Maxxis Assegais voor 11,99 per stuk besteld. Wat een prijzen hebben ze daar… Dat ze daar nog marge op pakken. Iemand een idee hoe die gasten aan hun handel komen?
Zag ze ook, meer enkel de papieren versie(copyright Novaterra), ik snap de logica van exo icm assegai niet zo goed.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Dutch schreef: vr 17 maart 2023, 23:09
DuReal schreef: vr 17 maart 2023, 16:13 Woensdag wat Maxxis Assegais voor 11,99 per stuk besteld. Wat een prijzen hebben ze daar… Dat ze daar nog marge op pakken. Iemand een idee hoe die gasten aan hun handel komen?
Zag ze ook, meer enkel de papieren versie(copyright Novaterra), ik snap de logica van exo icm assegai niet zo goed.
Net zoiets als een regenjas met korte mouwen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Tsja ieder zijn ding.. Bij mij blijven ze als voorband met insert erin meestal heel, en dat is niet op de NL'se parcoursen.
Gebruikersavatar
LordSummerisle
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: za 29 augustus 2020, 16:05
Mijn mountainbike: Vooral staal maar ook een beetje titanium

Hier nog een ervaring.

Voor de 2e maal besteld, 1e maal ging goed. Deze keer liep iets anders.

In september een setje Cura 4 remmen besteld. Deze werden uiteindelijk in december verzonden. Door een probleem met de bezorging ging dit retour.
Na bijna 3 maanden over en weer gemail bleef ik maar het antwoord krijgen dat ze niets kunnen doen tot het pakketje bij hun terug was. Wat blijkbaar na 3 maanden nog niet zo was.
Omdat de prijs echt laag was en ik deze remmen zeker wou had ik zelfs voorgesteld dat ze het opnieuw zouden zenden en ik de verzending zou betalen. Want ze waren tot begin maart nog gewoon te bestellen op hun website. Maar dit was onmogelijk.

Uiteindelijk vlak voor het aflopen van de 180 dagen een Paypal claim ingediend en na 10 dagen het oorspronkelijke bedrag terug ontvangen.

Dan maar wat duurder bij ROSE bikes besteld, gelukkig in een sale. Kost me ongeveer 55 euro meer en dan nog zonder schijven, maar nu heb ik wel de zilvere ipv de zwarte. Hopelijk heb ik hier meer geluk.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik laat het tegenwoordig bij een mondial relay punt afgeven. Daar blijft het minimaal 10 dagen liggen. In de bezorging is er nog niets verkeerd gegaan. Wel geannuleerd dus. En wat vertraging bij een bestelling.

Mijn fox factory dropper is dan wel weer onderweg. :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Is er iets veranderd in de betaalmogelijkheden bij RCZ?
Ik zie nergens meer de optie om via PayPal te betalen?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

kermit schreef: do 4 mei 2023, 10:10 Is er iets veranderd in de betaalmogelijkheden bij RCZ?
Ik zie nergens meer de optie om via PayPal te betalen?
Klopt, volgens mij alleen nog met creditcard. Misschien heeft Paypal de fee verhoogd en willen ze dit niet betalen.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Klopt, je kunt ook per bankoverschrijving betalen.
Ik had ergens gelezen dat ze gestopt zijn met PayPal omdat ze teveel claims binnen kregen waarbij kopers PayPal inschakelden als de getoonde levertijd bij bestellen niet werd gehaald.
Tenzij iets op voorraad is moet je er gewoon geen haast bij hebben, of het eigenlijk niet eens echt nodig hebben, dan werkt RCZ top :tong
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat feit is mij bekend :D

En wellicht begrijpelijk dat ze PayPal vaarwel gezegd hebben, maar wel jammer. Het bestelproces verloopt doorgaans makkelijker en sneller als je met PP kunt betalen.
Ik wilde een bestelling plaatsen maar had mijn creditcard niet beschikbaar (niet standaard bij me), dus dat ging vanochtend even niet door...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1798
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Toevallig van de week met bankoverschrijving gedaan net zo makkelijk.
Gewoon die optie kiezen en na de order even via bank overschrijven met ordernummer erbij.
Laatst gewijzigd door KevinBel op vr 5 mei 2023, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Van mijn zijde toch een wat mindere ervaring. Mijn Fox transfer Factory dropper was vanaf ontvangst sticky. Van alles geprobeerd om hem soepel werkend te krijgen maar het lukte niet. Dus een garantie claim ingediend. Nou dan begint het lange verhaal;
- eerst aanmelden voor garantie > tig mailtjes verder over wat er dan precies aan schort (zit elke keer paar dagen tussen qua reacties)
- uiteindelijk het verzoek hem op te sturen (op eigen kosten naar Luxemburg dus minimaal €10 verzendkosten)
- nadat de dropper al ruim een week bij hen is vandaag pas een mailtje met daarin ontvangst bevestiging > maar nu lees ik dat ze hem opsturen voor garantie naar Fox en het dus volledig af laten hangen van wat die zeggen. Dat kan volgens RCZ 4-8 weken duren.

Wat vinden jullie van die gang van zaken? Is er voor mij als consument nog iets aan te doen om dit proces te bespoedigen? Ik vind het nl wel vreemd dat ik zometeen na bestelling in december misschien pas na de zomervakantie gebruik kan gaan maken van de dropper.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Als je iets weet bij RCZ is dat het allemaal laaaaang duurt, toch? Ik vind jouw verhaal dan ook niet ongebruikelijk voor RCZ en zou rustig afwachten.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

suravida schreef: vr 5 mei 2023, 08:55 Als je iets weet bij RCZ is dat het allemaal laaaaang duurt, toch? Ik vind jouw verhaal dan ook niet ongebruikelijk voor RCZ en zou rustig afwachten.
Klopt dat is mij bekend. Dus het duurde al laaaang voordat ik de dropper ontving. En nu duurt het dus nog laaaaaaaanger voordat ik hem uiteindelijk kan gebruiken. 8)

Vooral het feit dat RCZ zelf niets aan service doet valt mij tegen. Ze laten het helemaal afhangen van in dit geval Fox. Had ik misschien net zo goed zelf contact kunnen opnemen met Sabma voor garantie.

Als je iets bij ze koopt wat werkt heb je een fantastische deal. Maar is er iets mis (ik wacht ook nog terugkoppeling over pivot lagers van mijn Niner frame) dan duurt het wel heeel laaaaaang allemaal :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16703
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb ook een keer een garantiegeval gehad bij RCZ, er kwam een seal los van een Revelation vork. Dat is toen niet supersnel (wel wat sneller dan jouw verhaal), maar wel prima opgelost. Volgens mij liep dat toen ook via de Rock Shox importeur.

Het staat ook in hun verhaaltje op de website:
"For warranty claims, there is no problem as we work together with all the customer services of major brands."
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

You get what you pay for geld hier.
Wil je snelheid en service moet je elders zijn. Maar over het algemeen komt het vaak wel voor hele zachte prijsjes.

Mn voor n+1 projectjes zijn ze ideaal... Voor mn dagelijkse bike is het niet ideaal.
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Plaats reactie