SKS Bike-Marathon Sundern-Hagen (D) 29-04-2023

Wedstrijden en prestatietochten over lange afstanden onder veelal zware omstandigheden.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

hanjovdberg schreef: zo 30 april 2023, 20:03 Hangt beetje van de ondergrond af lijkt me 8)
Zo slecht was de ondergrond niet toch. Vond het best nog ok rollen. Was alleen door de bosbouw alleen maar modderstromen in de sporen waarin je reed. Ik had vooral moeite met de kou. Heb het geen enkele seconde warm gehad. Ardennen en Limburg is veeeeeeeeeeel slechter dan wat je in sauerland tegenkomt
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Inderdaad, mijn ervaringen zijn ongeveer gelijk.
Ardennen zijn onder dezelfde weersomstandigheden stuk "erger" dan in het Sauerland.
Maar................ toen ik mijn foto van 2006 hier plaatste niet gedacht dat 2023 ook "wat minder" zou zijn qua omstandigheden :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Nou, dit was echt wel slechter qua ondergrond dan eerdere modder-edities daar. Veel meer sporen en slecht lopende stukken dan in 2019 (toen het net zo nat, maar wel iets kouder was). Denk een combinatie van het weer voorafgaand (zag bij verkenning al dat het daar de afgelopen weken ook niet droog is geweest) en de bosbouw.

Achja, ondanks dat blijft het een heerlijke wedstrijd. Organisatie heeft de boel wel goed op orde.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Juul schreef: di 2 mei 2023, 08:33Achja, ondanks dat blijft het een heerlijke wedstrijd. Organisatie heeft de boel wel goed op orde.
Klopt, ik reed daar ook graag. Onder normale omstandigheden niet te gek zwaar en parcours voor iedereen goed te doen.
Klim vlak voor het eind altijd killing, maar wel leuk.
Nadeel vond ik wel dat men op bepaald moment de start en finish op verschillende locatie heeft bepaald. Leuk voor de sponsort, andere reden kan ik niet verzinnen.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Fred (mtb-sport) schreef: di 2 mei 2023, 09:52
Juul schreef: di 2 mei 2023, 08:33Achja, ondanks dat blijft het een heerlijke wedstrijd. Organisatie heeft de boel wel goed op orde.
Klopt, ik reed daar ook graag. Onder normale omstandigheden niet te gek zwaar en parcours voor iedereen goed te doen.
Klim vlak voor het eind altijd killing, maar wel leuk.
Nadeel vond ik wel dat men op bepaald moment de start en finish op verschillende locatie heeft bepaald. Leuk voor de sponsort, andere reden kan ik niet verzinnen.
Het ligt niet schokkend ver uit elkaar. Daarom vind ik het niet heel storend.

Het is inderdaad een goede seizoensstarter. In ronde 1 gezellig druk. In ronde 2 rijd je dan vaak alleen.
Gebruikersavatar
Juul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: vr 1 oktober 2004, 17:32
Mijn mountainbike: wordt gesponsord door Thijs Hendriks in Wanroij
Contacteer:

Ik vind die start ook prima. SKS zal een goede duit in het zakje doen financieel, dus dan heb ik die 25minuten warmfietsen richting de start er graag voor over. Daarbij heeft dat fabrieksterrein wel wat als start én die aanloopsnelweg is in mijn ogen ideaal. Vals plat/bergop de boel loslaten over zo'n breed asfalt, beter ga je het denk ik niet krijgen.
Sterke verhalen, mtb-kalender en coaching/trainingsschema's: Bikesight.nl
Trainingen: Strava
Routes: Komoot
Tibor Zwaan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 12 februari 2018, 09:44

Topdag gehad ondanks de nattigheid en de kou. Ook ik was te koud gekleed maar dat mocht de pret niet drukken.
Wat ik zelf vervelend vindt is dat je helemaal niks meer ziet door je bril en je ogen want alles zit vol met bagger. Verder heerlijk gereden met maatje Juul en denk dat de organisatie alles prima onder controle had.
Eens kijken of we willingen op de agenda kunnen krijgen
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Respect dat jullie het op konden brengen om door te gaan. Bij mij was die lol er snel af. Ben toch teveel een mooi weer fietser en te weinig wedstrijd minded om dan door te gaan.

Die bagger zat bij mij hele tijd in mijn ogen op de terugreis. Een rare waas waardoor ik minder zicht had. Was niet altijd prettig tijdens het auto rijden 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

@Juul: Qua start (licht omhoog en breed) idd niks mis mee, want beter dan direct een singletrack op met z'n allen zoals de Belgen dat doen.........
Alleen dat warm fietsen om daarna (lang) stil te staan in het startvak :winkie:
@Tibor: Willingen staat op de kalender, nu die van jou nog :-q
@Hanjo: Stoppen was iets wat ik pertinent weigerde bij mijn marathons. Had altijd idee "nu ik er toch ben, dan maar tot het einde". En daarbij door vele afstappers klom ik genoeg in het klassement. Maar onderweg soms gebaald van dadendrang geef ik toe. :lol:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik zie het eerder andersom. Het is een overwinning op jezelf om te durven stoppen als de omstandigheden zodanig zijn dat er geen lol meer aan te beleven valt. Heb even op de diverse Strava accounts gekeken van o.a. de nr 2&3 bij de lange en de 55km en allen gaven ze aan dat het niet genieten maar afzien was zonder fun.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Tja Hanjo, zie je maar dat iedereen anders in elkaar steekt. Maar goed ook, anders zou het erg saai worden :winkie:
Een DNF voor mij het ergste op marathongebied wat me kon overkomen en ik heb het heel erg lang volgehouden om de 100% score van finishen vol te houden. Pas na meer dan 120 marathons een eerste DNF door "te koud/nat/goor" en daar achteraf weken van gebaald.
Later nog 2x DNF incl. ritje in de ambulance (Rhens 2103 en Nordenau 2014) en toen was ik er klaar mee na 144 marathons........

Tegenwoordig bij dergelijke weersomstandigheden kom ik de deur niet eens meer uit en stap wel op de indoortrainer. Fredje 3.0 ipv Fredje 1.0.
Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. :winkie:
Hoe dan ook, langs de digitale zijkant heb ik mee mogen genieten (en mee bemoeien op dit forum) met jullie wedstrijd en ervaringen van afgelopen zaterdag :-q
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie