'18 Vitus Substance Steel gravelbike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

ik heb dit wel overwogen maar 1. de dropouts lenen zich hier niet voor en 2. ik wil juist langere tochten maken, en ik ben een schakel-freak, hoe meer hoe beter. De SS hype gaat hard aan mijn huisje voorbij. Daarbij: ik woon (jij ook dacht ik?) in het stukje NL waar je op een rit van 40km al snel 500hm wegtrapt. Moet er niet aan denken dat zonder versnellingen te doen. Alleen de Apeldoornseweg in Arnhem al...lekker op het aller lichtste verzet, kwartiertje peddelen 8)
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

BramVice schreef: wo 26 april 2023, 11:48 ik heb dit wel overwogen maar 1. de dropouts lenen zich hier niet voor en 2. ik wil juist langere tochten maken, en ik ben een schakel-freak, hoe meer hoe beter. De SS hype gaat hard aan mijn huisje voorbij. Daarbij: ik woon (jij ook dacht ik?) in het stukje NL waar je op een rit van 40km al snel 500hm wegtrapt. Moet er niet aan denken dat zonder versnellingen te doen. Alleen de Apeldoornseweg in Arnhem al...lekker op het aller lichtste verzet, kwartiertje peddelen 8)
Kom, Bram, gewoon doen! Gister Schaars en mtb Arnhem vanuit Zuid, geen schakelstress en toch >20kph gemiddeld :bier:
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Schaars is vlak, gemiddeldes maken me niet zoveel uit en ik heb geen ambitie om routes als schaars te rijden op m’n gravelbike…daar heb ik een MTB voor. Wil binnenkort de Kroondomeinen rijden. Daar voegt ss weinig toe.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

BramVice schreef: wo 26 april 2023, 12:37 Schaars is vlak, gemiddeldes maken me niet zoveel uit en ik heb geen ambitie om routes als schaars te rijden op m’n gravelbike…daar heb ik een MTB voor. Wil binnenkort de Kroondomeinen rijden. Daar voegt ss weinig toe.
Moeten we dan binnenkort maar 's doen ;)
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanaf huis (Arnhem-West, Heijenoord) pak ik met Schaarsbergen een kleine 250 hm op een ritje van 35 km. De combi Arnhem/Renkum komt op 45 km en een kleine 400 hm. De klimmen zijn nooit heel lang. Dat maakt het met een SS prima te doen.

Als de paden lang en vlak worden, heb ik daar met mijn SS niets te zoeken (ook niet met mijn Orbea Laufey, trouwens).
Onze omgeving (Hoge Veluwe, Veluwe Zoom) leent zich zeker voor mooie ritjes op een gravelbike. Je zult er vast enorm van genieten. :-q
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Lukt De Muur ook met een SS?

Ik zie de charme wel hoor maar het is een hele andere tak van sport. Het is me op de MTB bijvoorbeeld nooit gelukt om de routes Apeldoorn en Rheden samen te rijden. De gravelbike maakt dat soort ritten wel mogelijk voor mij. Of een bezoekje aan Radio Kootwijk vanuit Arnhem. Lekker touren!
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Ik heb de Muur van Mariëndaal nog niet gereden op mijn SS. De Muur pak ik sowieso zelden, want hij ligt een beetje uit mijn route. Heen kom ik het bos in bij Groot Klimmendaal en rijd dan parallel aan de Heijenoordseweg richting de kruising Schelmseweg/Amsterdamseweg.
Als ik na mijn rondje weer terugkom vanaf Oosterbeek, steek ik dwars door het bos en rijd ik het bos weer uit via de Mariëndownhill bij de zorgboerderij.

Ik vermoed dat ik de Muur op mijn SS sowieso niet haal aan het eind van mijn rit. Heb er tegen die tijd 45 km en 400 hm opzitten en ben dan ook wel redelijk klaar en gaar. Vooral de Italiaanseweg bij Doorwerth is slopend op mijn SS.

Zal binnenkort eens kijken of het te doen is. 8)
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Plaats reactie