France - Gard - Anduze -Tornac

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
rippie v70
All rounder
All rounder
Berichten: 123
Lid geworden op: vr 16 september 2011, 20:55
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR 29

Coole registratie Jeroen!

Ik heb het er ook prima naar mijn zin gehad, met name rondom Mialet-Corbes en achter Anduze richting Lasalle.
Al heb ik wel een aantal paden gehad die gewoon niet veilig genoeg berijdbaar waren helaas. Een afdaling maar afgestapt want dat was zo'n ongelofelijke rots en stenenpartij dat het niet te doen was. Nadeel is daar wel dat redelijk wat delen van het bos private property is, en daar mag je dus niet fietsen en dat respecteer ik dan maar.

Het stukje over de zigeuners en het kermisje, deze staan nu in St.Jean du Gard. Mocht er nog iemand een groen zwarte cannondale missen... Kijk ff daar ;-) Verder totaal geen last van wat dan ook gehad.

Volgend jaar misschien nog wel een keer.
Better safe than sorry
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Niks ten nadele van de omgeving van Anduze... ben er zo'n 7 x achter elkaar geweest, maar nu in de Franse Alpen maar oh oh oh wat een lekkere trails daar..... ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29844
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jeroentune schreef:Eerste video van Parcours Lezan !

https://www.youtube.com/watch?v=KJwyHNSTtmM

En de video van het rondje om Ribaute Les Tavernes , ook wel Piemont Cevenol Genoemd

https://www.youtube.com/watch?v=M4PMpS0IAEE

Natuurlijk ook de route met de 2 locale fransen ergens onder Anduze .. tussen Tornac en St Felix.

https://www.youtube.com/watch?v=uu5nQ4FSx-M
Ja, dan is 't thuis maar behelpen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Zo,ook ik ben weer terug van zo'n 3 weken Frankrijk. :((
Op de zelfde camping als Jeroen geweest.
Wat een heerlijke routes waren dat,vooral die Piedmont cevenol met die geweldige afdaling over losse stenen(rotsen) :-q ,jullie hebben de filmpjes van Jeroen al gezien en weten dus waar ik het nu over heb.
Het is zeker een aanrader om eens in deze omgeving te gaan fietsen als je van uitdaging houd.
De eerste keer dat ik de Piedmont reed was ik samen met een vriend die s'ochtends onderweg naar de bakker was gevallen door een loslopende hond en daarmee zijn schouder ontwricht had :~ ,we hebben het rondje dan ook niet afgemaakt maar zijn net voor die heftige afdaling over het verharde weer terug naar de camping gefietst.
Twee dagen later heb ik nog een een keer het rondje gedaan maar nu met twee anderen,een vriend en een marathonfietser,jeetje wat kon die man hard fietsen zeg,maar we hebben ieder op ons eigen tempo gefietst en steeds op de langzaamste gewacht.
Al met al was het een zeer geslaagde vakantie en neem ik ook volgend jaar weer mijn fiets mee.
Jeroen bedankt voor de gpx files,Bowiex bedankt voor de andere tips die je hier al eerder had gegeven zoals dat baantje net voor de brug richting St Cristol les Ales,die was ook leuk om een keer te fietsen :-q
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Goed om te lezen at je weer heelhuids terug bent ! idd die bewuste afdaling was voor mij wel de kers op de taart al heb ik met de locale fransen ook wel wat op mn bord gekregen ..
Verder vond ik het fijn om dat rondje bij Lezan goed op de kaart te krijgen . dit was tot voor kort bij de camping helemaal niet bekend terwijl het zo dichtbij is. Mochten wij (de kids zeggen nu al ja ) volgend jaar weer naar die streek gaan , dan ga ik deze routes zeker nog eens rijden !

Nog fotos gemaakt ?
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 506
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Ja ik heb zeker foto's gemaakt,ik krijg ze alleen niet hier op het forum geplaatst maar als je ze wil zien verwijs ik je graag naar mijn strava account.
Die afdaling was voor mij ook echt wel een dikke kers+slagroom,ik mistte alleen wat veerweg voor,had graag wat reserve gehad maar dat mocht verder de pret niet drukken.
Ik denk dat ik nu maar hard ga sparen voor een volgeveerde fiets,dat lijkt me nog mooier rijden in dit soort gebieden en dan kan ik ook nog eens naar een Bikepark gaan om ook eens van het "downhill" te proeven.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Gaaf om te horen dat de routes zo goed bevallen zijn!
De afdaling waarover jullie het hebben was inderdaad te gek!
Ik heb deze de 1e x zelfs gereden met een starre vork erin. Wel besloten om bij volgende bezoek de Reba er maar weer in te zetten.
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Idd ik had mijn fully met 130 voor en 120 mm achter net klaar en dat was wel erg prettig fietsen .. dan nog de dropper omlaag en dan ben je wel aardig in je element !

Wil hier best volgend jaar weer naar terug hoor .. nog plekjes genoeg om te ontdekken en nog eens te fietsen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Deze maar weer eens uit de mottenballen halen......
Onder druk van vrouwlief en dochters dit jaar maar weer eens een campingplaats gereserveerd in Anduze in de periode 1 t/m 17 augustus.
Na een jaar of 7 afwezigheid de omgeving van Anduze maar weer eens herontdekken. Dit keer gaat niet alleen de mtb mee, maar ook de gravel/racebike.
Want er is niks (nou ja, bijna niks) lekkerder dan op vakantie vroeg op te staan (wel een uurtje later dan buiten de vakantie :wink: ) en bij het opkomen van de zon een ronde te maken en bij terugkomst een perculator koffietje en ontbijt naar binnen te werken.

Vragen:
  • Omdat alleen ook maar alleen is... is er iemand van het forum toevallig in de genoemde periode in de omgeving van Anduze met een racefiets of mountainbike?
  • Andere vraag.. ik ken in de directe nabijheid van Anduze wel wat leuke mtb paadjes, maar omdat de conditie in de afgelopen jaren best verbeterd is, ben ik op zoek naar mooie routes (of stukjes van routes) iets verder van Anduze.
  • Daarnaast is het plan om een stuk van de route uit 'De Renner' te doen en iig Mont Aigoual op te fietsen. Dus tips voor mooie routes in de buurt van Mont Aigoual zijn ook welkom.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Als ik me goed herinner waren er bij Mont Aigoual de nodige tochten met gids te boeken. Dan zal er toch wel eea te vinden zijn aan routes daar in de buurt?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Luhmann
All rounder
All rounder
Berichten: 114
Lid geworden op: ma 31 december 2018, 14:11

voor Frankrijk gewoon op utagawavtt kijken ...

https://www.utagawavtt.com/search?city=Anduze&w=[3.48909,43.77000,4.36800,44.19047]&q=[1,2,3,4]&k=0&l=all&u=1&aa=25

lijkt van wel ... maar VTT is hier gemeten met Alpijnse normen he ... zwart is echt wel zwart en groen is XC, verder ook goed kijken naar de hoogte meters natuurlijk, dat geeft meestal ook een goede indicatie.

Bv.
https://www.utagawavtt.com/randonnee-vt ... lans-23837

Afbeelding

jaag die commentaar door een vertaler als het nodig is want meestal omschrijven ze het wel redelijk maar euh soms een beetje cynisch en met Franse flaire zullen we zeggen.

"Sortie très chouette si on aime pousser, tirer, et rouler du très technique. Vues magnifiques. Véritable punition pour ceux qui n'aiment pas trop la difficulté technique, faudra pousser même sur le plat dans les gros pavetons et les rochers couverts de mousse..."
Leuke trip als je houd van duwen, trekken en technisch rijden. Geweldige uitzichten. Echte straf voor degene die niet houden van technische uitdagingen, ze zullen zelfs duwen op het vlakke dankzij de grote keien en met mos bedekte rotsen.

"Remarques sur le portage: Normalement aucun selon le niveau, mais poussages nombreux possibles selon le niveau." Betekent dus zoveel dat je normaal je fiets niet moet dragen/duwen tenzij je technisch en fysiek onder niveau bent :-D

Klinkt als een topper :D

Afbeelding
Plaats reactie