Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 18 april 2023, 10:46 https://nos.nl/l/2471848
OS lijkt op dit moment een long shot
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Prulleman schreef: di 18 april 2023, 12:46
yo-eddy schreef: di 18 april 2023, 10:46 https://nos.nl/l/2471848
OS lijkt op dit moment een long shot
Als hij echt wil dan zal t wel lukken denk ik :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

yo-eddy schreef: di 18 april 2023, 17:53
Prulleman schreef: di 18 april 2023, 12:46

OS lijkt op dit moment een long shot
Als hij echt wil dan zal t wel lukken denk ik :-q
Ik heb meer het idee dat hij het concept "less is more" begint te begrijpen.. ik denk dat mtb niet naast de weg past, tenzij het wegseizoen voor hem bij het voorjaar blijft...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ik zou echt die TDF aan de kant zetten. Hij kan daar best wel een redelijk klassement rijden misschien, maar kost ook veel energie plus gevaar op valpartijen in de eerste (nerveuze) etappes. Zijn vader zegt dat het rijden van de TDF hem 1.5% kan opleveren, maar vraag mij af of hij dat uberhaupt nodig heeft... Voor hetzelfde geld kost het hem 1.5%...

En in augustus zijn beide WK's, op de weg en MTB.

Lastige keuze's, gelukkig zijn daar trainers en coaches voor en zit ik dit op de bank te bedenken hahaha
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Prulleman schreef: di 18 april 2023, 19:13
yo-eddy schreef: di 18 april 2023, 17:53

Als hij echt wil dan zal t wel lukken denk ik :-q
Ik heb meer het idee dat hij het concept "less is more" begint te begrijpen.. ik denk dat mtb niet naast de weg past, tenzij het wegseizoen voor hem bij het voorjaar blijft...
Hij wil eigenlijk gewoon net als Pidcock alleen een WK en/of Olympische titel ..... dus niet persé een heel seizoen maar "gewoon" genoeg om te kunnen starten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5496
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Stunning schreef: di 18 april 2023, 20:55 Ik zou echt die TDF aan de kant zetten. Hij kan daar best wel een redelijk klassement rijden misschien, maar kost ook veel energie plus gevaar op valpartijen in de eerste (nerveuze) etappes. Zijn vader zegt dat het rijden van de TDF hem 1.5% kan opleveren, maar vraag mij af of hij dat uberhaupt nodig heeft... Voor hetzelfde geld kost het hem 1.5%...

En in augustus zijn beide WK's, op de weg en MTB.

Lastige keuze's, gelukkig zijn daar trainers en coaches voor en zit ik dit op de bank te bedenken hahaha
TDF = Exposure en heel veel geld, dus heel erg belangrijk voor de ploeg en uit historisch perpectief wil Mathieu ook gewoon een TDF uitrijden (niet voor klassement maar voor etappes)
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hoeveel keuze heeft VdP, van sponsoren, om niet een keer de TDF uit te rijden?
Milan Vader de punten laten binnen harken en dan VdP naar de OS laten gaan, straf :wink:

(Ik vond persoonlijk de winst van VdP in 2019 tijdens de Amstel Gold, de manier waarop, indrukwekkender dan P-R '23).
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

yo-eddy schreef: di 18 april 2023, 21:39
Stunning schreef: di 18 april 2023, 20:55 Ik zou echt die TDF aan de kant zetten. Hij kan daar best wel een redelijk klassement rijden misschien, maar kost ook veel energie plus gevaar op valpartijen in de eerste (nerveuze) etappes. Zijn vader zegt dat het rijden van de TDF hem 1.5% kan opleveren, maar vraag mij af of hij dat uberhaupt nodig heeft... Voor hetzelfde geld kost het hem 1.5%...

En in augustus zijn beide WK's, op de weg en MTB.

Lastige keuze's, gelukkig zijn daar trainers en coaches voor en zit ik dit op de bank te bedenken hahaha
TDF = Exposure en heel veel geld, dus heel erg belangrijk voor de ploeg en uit historisch perpectief wil Mathieu ook gewoon een TDF uitrijden (niet voor klassement maar voor etappes)
Ja eens... vooral het geld / exposure zal meetellen denk ik. De vraag is of het een slimme keuze is zo vlak voor de WK's en plaatsingen OS. Maar goed, zijn directe concurrent Pidcock zal het ook doen waarschijnlijk. Nogmaals, ik bedenk ik dit ook allemaal maar slechts vanaf de bank :wink:
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Stunning schreef: di 18 april 2023, 20:55 Ik zou echt die TDF aan de kant zetten. Hij kan daar best wel een redelijk klassement rijden misschien, maar kost ook veel energie plus gevaar op valpartijen in de eerste (nerveuze) etappes. Zijn vader zegt dat het rijden van de TDF hem 1.5% kan opleveren, maar vraag mij af of hij dat uberhaupt nodig heeft... Voor hetzelfde geld kost het hem 1.5%...

En in augustus zijn beide WK's, op de weg en MTB.

Lastige keuze's, gelukkig zijn daar trainers en coaches voor en zit ik dit op de bank te bedenken hahaha
Ik hoop dat vdPoel zijn focus meer op de weg gaat richten en het MTB'en gaat laten vallen, ik vind het veel mooier om een koers te volgen dan die rondjes in een bos.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Dizer schreef: do 20 april 2023, 12:02
Stunning schreef: di 18 april 2023, 20:55 Ik zou echt die TDF aan de kant zetten. Hij kan daar best wel een redelijk klassement rijden misschien, maar kost ook veel energie plus gevaar op valpartijen in de eerste (nerveuze) etappes. Zijn vader zegt dat het rijden van de TDF hem 1.5% kan opleveren, maar vraag mij af of hij dat uberhaupt nodig heeft... Voor hetzelfde geld kost het hem 1.5%...

En in augustus zijn beide WK's, op de weg en MTB.

Lastige keuze's, gelukkig zijn daar trainers en coaches voor en zit ik dit op de bank te bedenken hahaha
Ik hoop dat vdPoel zijn focus meer op de weg gaat richten en het MTB'en gaat laten vallen, ik vind het veel mooier om een koers te volgen dan die rondjes in een bos.
mja.. ik zou het (voor mezelf althans) liever zo formuleren:
Ik zie em liever goed presteren op de wedstrijden die hij "kiest" (of moet doen) dan alles proberen en uiteindelijk minder winnen. Als dat het WK op de weg is, so be it.. maar als hij in de zomer de focus verlegd naar de MTB, zou ik daar wel blij van worden!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Dat VdP veel selectiever is moge duidelijk zijn, hij wordt immers ook een dagje ouder :winkie:
Gebruikersavatar
Mudface
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 december 2007, 15:40
Mijn mountainbike: Cubanisto Niner Air9 rigid '13 + Mikkeller Niner Air9 RDO '15 + Orbea OIZ M Pro TR Raw '22

Dit jaar focus op TDF en WK op de weg, daarna pas weer z'n echte passie volgen. WK XCM zou dit jaar nog kunnen. Niet te gek doen in het veld in de winter en dan 2024 Cape Epic met teammaatje Sam Gaze. Daarna geen Vlaams maar een Waals blok, WB's XCO, naar de spelen in Parijs en WK XCO. Gaat wel overal die kleine Brit tegenkomen, dus minimaal net zo scherp staan als dit jaar tijdens CX-seizoen en misschien zelfs een paar kilootjes lichter. Hoe z'n rug het houdt op XCO-parcoursen is nog wel een grote vraag...
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Mathieu van der Poel maakt komende maand niet zijn opwachting in de Wereldbeker van Nové Město na Moravě:
https://www.wielerflits.nl/nieuws/mathi ... esto-over/
Kalfonske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 230
Lid geworden op: vr 10 juli 2009, 22:29

Plaats reactie