Canyon Grand Canyon of Stoic of Cube Reaction C:62

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gizmoke666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 17 april 2023, 11:41
Mijn mountainbike: YT izzo core 2

Ok, tot eergisteren had ik een mooie Trek X-Caliber 9 van 2018

Wat verouderd, maar zeer goede afmontage toen en ideaal voor wat ik deze gebruikte. Soms eens mee naar Oostenrijk om wat paadjes te doen, vooral naar beneden, met de zoon en gewone ritjes hier in het veld en gewone baan met het gezin.

Tot er gisteren een wagen de juiste versnelling niet vond en achteruit is ingereden in 3 fietsen waaronder ook de mijne ... frame krom en waarschijnlijk ook gescheurd, dikke pech, we zien wel wat verzekering nog tussenkomt.

En nu heb ik jullie advies even nodig.

Nu stonden deze 3 fietsen op mijn lijstje,

* Canyon Grand Canyon 8 '23 €1399,00
* Canyon Stoic 3 '23 €1299,00
* Cube Reaction C:62 One model 2022 €1399,00 in promo


Nu, de grand canyon 8 leek me prijs kwaliteit de beste, mij gisteren bij canyon aangemeld voor "houd me op de hoogte" want zou binnenkort beschikbaar zijn, nu is deze vandaag van de site gehaald !!! Contact gehad en komt niet terug, waarschijnlijk de opvolger, maar ik moet mijn fiets voor eind juni hebben want dan rijden we naar Oostenrijk en gaat hij mee.
De grand canyon 7 van €1199 is nu als outlet model met 10% extra nog beschikbaar voor €1039,00.

De stoic, is meer trail, maar ik denk dat deze wat comfortabeler rijdt dan de grand canyon voor de rug, maar geen idee of dit ook zo is en is ook paar kg. zwaarder.

De cube, carbon frame, maar lijkt me geen meerwaarde te hebben, wel mooie prijs.

Een beetje comfort en aangenamere zitpositie is mooi meegenomen.

Mijn zoon van 10 heeft nu enkele maanden de Grand Canyon Youg Hero en de afmontage en kwaliteit voor deze prijs verbaasde me wel in positieve zin. Was onze eerste Canyon.

Een laatste optie ... maar dat zal voor prijs niet interessant zijn, deze lokaal in Oostenrijk (Saalbach) aanschaffen.

Alvast bedankt
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het zijn wel drie verschillende fietsen... een xc-bakkie, een trail/enduro en de GC er tussenin.
Ik denk dat je daar voor jezelf eerst duidelijkheid in moet hebben voordat je een keuze maakt. Best wel verschillende fietsen qua karakter. Als je allround zoekt zou voor mij de Cube af vallen en de keus zou dan tussen de andere twee gaan.

Of een Stoic persé comfortabeler is vraag ik me af. Je zit natuurlijk minder sportief/meer "in control" maar het kan best een hard frame zijn.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je zegt dat je hem ook wil gebruiken voor 'in het veld en op de baan met het gezin'. Wat bedoel je precies? Ben je fanatiek MTB-er? Rijd je wel eens routes etc? En wat voor routes dan?

De Stoic is wel een specifiek fietsje voor wat ruwer terrein en gericht op wat sprongen etc. Als je in Saalbach wat trails gaat rijden zou ik dat liever op een Stoic doen dan een Grand Canyon, maar het is niet onmogelijk op een GC. Maar als je de rest van het jaar alleen op het veld/baan (maar wat bedoel je daarmee?) rijdt is een Stoic erg overkill.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

"De baan" betekent in België gewoon de verharde weg ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Je zei comfortabeler voor de rug ? Ik heb periodiek lage rugklachten (door lichte scoliose is me ooit gezegd), en daar ben ik met de Stoic dus echt helemaal van verlost. Dat was op mijn oude 26" XC fiets wel anders, zelfs een Canyon Neuron met 130mm vering achter die ik ook 1 heb vind ik wat dat betreft minder comfortabel..
Gizmoke666
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 17 april 2023, 11:41
Mijn mountainbike: YT izzo core 2

Alvast bedankt voor de antwoorden alvast.

Ben vandaag enkele lokale winkels afgereden om eens naar wat merken te kijken. De meeste konden me niet helpen, gewoon amper iets op voorraad en bij bestelling geen garantie dat deze voor eind juni zouden geleverd zijn. En de cube reaction C:62 online bestellen zonder te testen zag ik niet zitten.

Uiteindelijk is het een Scott Scale 940 model 2023 geworden in de maat XL. Wat een verschil van comfort en zithouding met mijn X-Caliber 9 2018. Het was de laatste van dit model in stock en mooie prijs.
Totaal iets anders van ik op het oog had.

+punt, sinds kort zijn ze ook een officieel Canyon servicepoint dus kan ik er ook met mijn zoon zijn fiets terecht.



PS: met de baan bedoelde ik gewoon de weg (België hé :)
Plaats reactie