Problemen met kiezen van grote

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Plaats reactie
mtbpep
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 16 april 2023, 10:46

Hallo allemaal,

Ik heb mijn oog laten vallen op een Canyon Stoic 3.
nou ben ik 191CM met een binnenbeenlengte van 89CM en Canyon geeft hierbij aan dat de L voor mij de beste keuze zou zijn, echter zit ik ook enorm dicht tegen een XL (Canyon zelf adviseerd deze vanaf 192CM) aan en eingenlijk een beetje tussen deze maten in.

Nu vroeg ik me af of iemand die wat meer ervaring heeft met Canyon en MTB over het algemeen me misschien kan helpen deze keuze te maken.

Ik neig op het moment meer naar L omdat kleiner vaak wat speelser is maar ben wel bang of dit niet te krap of oncomfortabel gaat zijn.

Link naar de sizing chart:
https://www.canyon.com/nl-nl/mountainbi ... enfarbe=RD
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Canyon mag je nog steeds eerst proberen toch? Bestel een L en als-ie te klein gaat voelen, omruilen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

PAT. heeft ook een Stoic gereden en is 190.
Volgens mij een XL.


Ja, XL, lees maar:
https://www.mountainbike.nl/nieuws/2021 ... on-stoic-4
De bike welke Canyon heeft afgeleverd is de Stoic 4 in maat XL. Als we de afmetingen van de bike op papier bekijken zien we een bovenbuislengte van 678 mm, reach 505 mm en een stack van 644 mm. Met onze 1.90 m lijkt het net, op papier, of we een veel te grote testbike hebben gekregen. Maar als we de bike eenmaal in elkaar hebben zitten valt dit niet meer op. De slacke balhoofdhoek, stijle zitbuishoek en korte stuurpen zorgen ervoor dat alles netjes in balans is. Een testrondje door de straat om alles goed te zetten verteld ons meer dan genoeg.

De houding is prima en we zitten dan ook direct lekker op de bike.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie