bidon niet verliezen Canyon Sideloader?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
way2go
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 7 december 2013, 00:37

Die Tacx Deva's zijn inderdaad heel goed.

Deze klemmen ook heel goed:
https://www.bike-components.de/de/3min1 ... ter-p64717

Zo goed zelfs dat de bidon er bijna niet uit te krijgen is. Veel mensen die hierover klagen in de reviews. Maar na een paar ritjes wordt dat wel beter is mijn ervaring.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

cheeta schreef: vr 31 maart 2023, 16:41 Ik vraag me toch af wat mensen doen en/of wat voor belabberder combinaties er in omloop zijn, wanneer:
a) de goedkoopste Tacx houder met Tacx bidon het gewoon uithoudt op enduro trails, bikepark, ... (opgeteld >500,000 hoogtemeters persoonlijke ervaring),
b) iedereen waar ik normaal mee rijdt van lokaal tot Alpen met bidons rijdt - voor zover het frame het toelaat - zonder noemenswaardige problemen,
c) de meerderheid in EWS ook gewoon met bidons onderweg is.

:-{
Het kan maar 1 ding betekenen: het ligt aan de bidon.
TS reed met de goedkope Elite houder. Die is écht heel erg goed in het vasthouden van bidons. Ik ken er maar één beter is: Specialized Zee Cage II.

Met bikepacken hebben ik maar vooral mijn maatje heel erg veel bidonhouders getest en vervloekt. Als je die dingen op hoge plekken zoals achter je zadel gaat monteren ga je ineens wel massaal bidons verliezen. De Specialized Zee Cage II was de beste optie.

Fidlock werkt ook erg goed.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Nog nooit problemen gehad met mijn bierdon ...

Afbeelding
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Hans MTB schreef: vr 31 maart 2023, 14:25 Heeft iemand met een ruige rijstijl goede ervaringen met de Canyon Sideloader bidonhouder. Ik heb nog nooit een bidonhouder gehad waarmee ik geen bidon's verlies. Nu ga ik de Neuron Al fully kopen en daarbij wordt de Sideloader met Canyon 750 ml bidon aanbevolen. Zou ik hiermee geen bidon meer verliezen?
ik heb de Canyon side loader op m'n Spectral, rij er ook DH/bikepark mee en gister een lange jump sessie bij bikepark preride, die bidon ga je echt niet verliezen.
Gebruikersavatar
Jouke74
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 489
Lid geworden op: di 21 oktober 2014, 21:23
Mijn mountainbike: Giant XTC advanced

Meestal stuitert ie eerst iets omhoog, dan licht zijwaarts en dan staat ie niet meer op de bodem en valt ie eruit de volgende fietsstuiter. Op ruig terrein met extra veel schokken gebeurd dit nog wel eens, getuige ook de hoeveelheid bidons die van de routes afgehaald wordt.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Makkelijk schreef: zo 2 april 2023, 06:55 Ik ken er maar één beter is: Specialized Zee Cage II.

Met bikepacken hebben ik maar vooral mijn maatje heel erg veel bidonhouders getest en vervloekt. Als je die dingen op hoge plekken zoals achter je zadel gaat monteren ga je ineens wel massaal bidons verliezen. De Specialized Zee Cage II was de beste optie.
+1 voor de Zee Cage II
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
bluebiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: do 9 oktober 2014, 22:10

ik heb zelf ook prima ervaring met de specialized sideloader. Nog nooit een bidon verloren op de trail bike die net wat meer meemaakt dan een rondje hoge vuursche. Gebruik wel altijd de bidons van S. vind ik de fijnste met de grote schroefdop en rubber tuit. Verder vind ik de rest van S de laatste jaren ver overpriced
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1392
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Mad Wally schreef: di 4 april 2023, 20:30
Makkelijk schreef: zo 2 april 2023, 06:55 Ik ken er maar één beter is: Specialized Zee Cage II.

Met bikepacken hebben ik maar vooral mijn maatje heel erg veel bidonhouders getest en vervloekt. Als je die dingen op hoge plekken zoals achter je zadel gaat monteren ga je ineens wel massaal bidons verliezen. De Specialized Zee Cage II was de beste optie.
+1 voor de Zee Cage II
En nog een +1 voor de Zee Cage

Nog nooit een bidon verloren.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tribux schreef: za 1 april 2023, 16:47Fidlock!
Net op de fiets van junior gezet, was zeer positief verrast 👍👍👍
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

yo-eddy schreef: vr 14 april 2023, 16:17
Tribux schreef: za 1 april 2023, 16:47Fidlock!
Net op de fiets van junior gezet, was zeer positief verrast 👍👍👍
Ja ik vind het een top systeem. Rijd er al best een tijd mee ook al Willingen en laatst 3 landen punt, op een LTHT. Ben nog nooit een bidon kwijt geraakt!
Plaats reactie