Nieuwe fullface helm, advies gevraagd

Welke kleding bevalt goed, welke helm zit lekker en welke winterschoenen zijn echt warm en waterdicht? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk en deel je ervaringen met anderen.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

die testen zijn ook ontworpen om herhaalbaar te zijn, dus daar worden een paar veel voorkomende scenario's getest in een laboratorium setting.
om een helm te ontwerpen die specifiek die belastingen overleeft is niet heel moeilijk.
het probleem is dat je op nog 1000 andere manieren van je fiets kan vallen die niet getest zijn.
in al die andere scenario's zal een helm met meer materiaal meer bescherming bieden.

ik ben nu heel tevreden met mijn fox proframe, maar wanneer het tijd wordt om hem te vervangen neem ik toch een net iets zwaarder model.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ik heb eerst een TLD D3 besteld (via bike24.com), maar ondanks mijn hoofd goed opgemeten te hebben, zat de helm echt te strak bij de kaken (kon amper praten...) en de bril paste zowat niet. Toen een Stage besteld via de site van TLD zelf, die zit prima. Dus die maar gehouden. Lijkt me een prima optie.
Plaats reactie