Heb wel altijd aangepaste software voor de tsdz2 gebruikt, waardoor ze wat rustiger opstarten als je gaat trappen en eventueel de boost ook wat verlaagd. Maar de alfine werkt zover ik kan beoordelen nog als een nieuwe, nu met gebruik in weer en wind leek het me handig om is te kijken wat voor onderhoud maar ik kom er nog niet echt uit en was niet van plan er een pot vet voor te kopen van 90€ of zo van shimano. Maar nog niet uitgebreid naar alternatieven gezocht. Oliebadje lijkt ook wel wat maar dat herhalen ze vaak om de 1000km, zit ik ook niet echt op te wachten.
De accu's die ik in mijn handen heb gehad zijn allemaal niet gezekerd hoor, zit een BMS op en laatst volgens een schema op endles sphere een accu gemaakt met 21700 cellen. Wordt ook nergens een zekering benoemd >ook alleen een BMS, nergens een zekering. Vermoed ook dat er eerder een transistor/ controller door fikt ergens dan de zekering

Mijn Chinese accu heeft wel is een kapotte BMS gehad dus die toen ook volledig open gehad maar die had ook alleen een bms.
Laatst nog een nieuwe oplaadpoort in een accu van een vriend van me gezet, die accu was in NL gemaakt maar ook nergens een zekering te vinden.
Vriend van me had een 998watt accu op amazon besteld ( unit pack power) en die werkte niet, keurig een nieuwe opgestuurd en daardoor de eerste open gemaakt. Bleek de aan/ schakelaar niet verbonden te zijn dus die werkt ook weer maar ook wederom > nergens een zekering te bekennen.