Liteville 601 mk2 in transitie

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bij gebrek aan reactie van TS: Sympathieke bikeshop in Finale heeft de boel doorgemeten en wist een werkende lader te regelen. Was ondertussen wel meer geinteresseerd in mijn gebakje, dus goeie shop. :-q
Daarna heeft 3s ons op elke klim lichtjes verveeld voorbij geknald zodat hij ook eens moest wachten. Maar ik vond het vooral prettig om te zien dat 3s er fris en fruitig bij zat na een dagje fietsen. Nadeel voor mij was dat er minder pauzes waren bergop, en dat bergaf ene Lars me zat op te jagen. Jullie snappen dat het zwaar afzien was... :-{

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

suravida schreef: do 23 maart 2023, 11:09 Bij gebrek aan reactie van TS: Sympathieke bikeshop in Finale heeft de boel doorgemeten en wist een werkende lader te regelen. Was ondertussen wel meer geinteresseerd in mijn gebakje, dus goeie shop. :-q
Daarna heeft 3s ons op elke klim lichtjes verveeld voorbij geknald zodat hij ook eens moest wachten. Maar ik vond het vooral prettig om te zien dat 3s er fris en fruitig bij zat na een dagje fietsen. Nadeel voor mij was dat er minder pauzes waren bergop, en dat bergaf ene Lars me zat op te jagen. Jullie snappen dat het zwaar afzien was... :-{

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ja ik snap dat het zwaar afzien voor je was al dat klimmen zonder te veel rustpauzes. :D
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Uh-ohh

een ghostwriter, wat leuk!

Het was weer een fijn weekje, met gezellige gasten mee op stap!
De omgebouwde 601 was weer wat anders, eerste keer als een e-bike, en dat was een leuk experiment. Noodzakelijk? Als ik een wat betere conditie had gehad, nee. Maar nu meer dan welkom. Wel wat aanpassingen in de logistiek: nu zaten er buiten het reguliere gereedschap ook wat kroonsteentjes en een soldeerbout in de gereedschapskoffer!

Zo stond ie er bij:

-Liteville 601 XL, met afmontage volgens de voorpagina van deze draad
-Bafang BBS02B 750w (zonder sticker, vergeten)
-PreciALps 36T narrow wide kettingblad
-Gearsensor.com
-Conti Kryptotal banden, 2.4 voor, 2.6 achter

Afbeelding

Op de dooie lader na ging het allemaal redelijk soepel, op wat gekraak na. Nu had ik alles redelijk droog in elkaar geklust, dus daar zal dat wel zitten. De bashguard zat er niet voor niets, en hoewel ik weinig echt hard geraakt heb zit er nu wel een deuk in. Gelukkig heb ik nog reserve. Alleen andere spanbanden zoeken, deze sjorbandjes lieten zich lastig aansnoeren.

Hoewel ik nog niet gereden had voor de vakantie in het terrein (dan was vast die stukke lader opgevallen) gelijk maar de gearsensor gemonteerd, en ik heb het idee dat het met een koppel van 120Nm geen overbodige luxe is, zeker als je niet heel ver vooruit kijkt en dus onverwachts moet schakelen. Wat wel wennen is, is het weinig subtiele inkomen van het koppel, bij de huurfiets was dit, door de aanwezigheid van een koppelsensor wat beter geregeld. Ik heb de instellingen van TSTM gebruikt, dus daar kan het niet aan liggen! Maar wellicht toch ergens wat finetuning. De topsnelheid stond afgesteld op 25 km/uur, om bij eventuele ontmoetingen met de carabinieri geen of zo min mogelijk gezeik te krijgen. Dat mag iets hoger. Ik ben wel benieuwd hoe hard mijn Velomobiel er mee kan. Als je de volle 750 watt kan inzetten zou dat toch wel naar de 70+ moeten kunnen.

Na wat bestudering van afdaalfoto's en gerommel aan de Lyrik vonden mijn reisgenoten dat ik toe was aan een verse Rockshox met moderne techniek. Nu heb ik nog een Lyrik Ultimate liggen , 29er, 170mm, dus binnenkort volgt de ombouw naar mullet.

Afbeelding
Afbeelding

Buik in! Gezellig gehad met Suravida en Lars TB, en wat rijden die gasten toch hard! Aan de andere kant: soms komt mijn potentieel er wel uit, en dat is dan met name op steile stukken zonder echte afstapjes. Mijn rechteroog doet maar voor 20% mee, en het gebrek aan dieptezicht maakt mij voorzichtig op punten waar ik met mijn ervaring en skills eigenlijk prima vanaf zou kunnen. Maar goed, ik bevroor dus wel eens.
Afbeelding

De groene route!
Afbeelding

Nato-base. Weer eens wat anders dan "MILF"
Afbeelding

De huurfiets. Deed het prima!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:-q :-q :-q

Ik zie de bestelling van de ebike dadelijk wel tegemoet, nu zijn er een paar merken die de oude modellen in de aanbieding hebben :lol: :lol: :lol: :tong
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Liteville 301 CE? :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi dat het zo goed is gegaan.
:-q
Wel balen van die lader. Heb je het al gemeld bij de Chinezen?
Ben wel benieuwd hoe ze het oppakken.

Mijn display heeft 10 standen, 0tm9, en zo kan ik de ondersteuning in stapjes van 10% opschalen.
Wegrijden op 100% is behoorlijk lomp, vooral in een lage versnelling. Als je de cranks een stukje versraaid, dan komt de motor toch wel stevig in. Dat kan je instellen, maar dan wordt het in de lagere standen wel erg tam.
Ik rij meestal met 30, 40 of 50%
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

baron062 schreef: zo 26 maart 2023, 09:46 Uh-ohh

een ghostwriter, wat leuk!
Sorry, mijn enthousiasme over een topweek kreeg de overhand :oops:

Wanneer gaan we weer?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 26 maart 2023, 17:07 Mooi dat het zo goed is gegaan.
:-q
Wel balen van die lader. Heb je het al gemeld bij de Chinezen?
Ben wel benieuwd hoe ze het oppakken.
Ik kan het proberen, maar de lader kost ca 13 euro bij PSWpower...

suravida schreef: zo 26 maart 2023, 17:08
baron062 schreef: zo 26 maart 2023, 09:46 Uh-ohh

een ghostwriter, wat leuk!
Sorry, mijn enthousiasme over een topweek kreeg de overhand :oops:

Wanneer gaan we weer?
Oktober?

Let's ride Finale Ligure?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

13 euro :lol:
Maar dan is het voor hen ook een kleinigheid om m gewoon op te sturen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb er net ook even gekeken naar jullie hebben alle trails aan bonken gereden :-{

Ben meer benieuwd naar Molini di Triora
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Tja, stel dat ze vragen het op te sturen is die 13 euro mij het inpakken en het ritje naar het pakketpunt niet waard...


Anyway, het e-biken is zeker voor herhaling vatbaar, en hoewel ik Mudmate van harte sponsor lijkt het mij nog leuker een eigen batterij behuizing te ontwerpen, met een geintegreerde bashguard. Je zou de onderdelen van dat Hailong huis kunnen nemen en daar iets anders, met een dubbele wand tegen impact van stenen, voor kunnen ontwerpen en laten printen. Ben erg benieuwd hoeveel lucht er nog in die behuizing zit.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

tiewrap schreef: zo 26 maart 2023, 18:05 Heb er net ook even gekeken naar jullie hebben alle trails aan bonken gereden :-{

Ben meer benieuwd naar Molini di Triora
Nu kan ik mij voorstellen dat het allemaal wat lafjes is voor jou, maar ik vond ze er overwegend uitdagend bij liggen. Van het soort: daar kan ik wat mee, en soms niet.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ThaSingleTrackMastah schreef: zo 26 maart 2023, 17:07 Mooi dat het zo goed is gegaan.
:-q
Wel balen van die lader. Heb je het al gemeld bij de Chinezen?
Ben wel benieuwd hoe ze het oppakken.

Mijn display heeft 10 standen, 0tm9, en zo kan ik de ondersteuning in stapjes van 10% opschalen.
Wegrijden op 100% is behoorlijk lomp, vooral in een lage versnelling. Als je de cranks een stukje versraaid, dan komt de motor toch wel stevig in. Dat kan je instellen, maar dan wordt het in de lagere standen wel erg tam.
Ik rij meestal met 30, 40 of 50%
Ondertussen wat communicatie tussen China en Nederland. Gaat nog niet vanzelf!

Ik heb nu een lader, maar wellicht bestel ik er 1 bij. Het display heeft het niet netjes overleefd, dus daar zal ik ook wat anders voor moeten zoeken.
Met de instellingen ga ik nog even spelen, wellicht dat Spaarnwoude een goede stek is daarvoor.
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2466
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Lekker bezig Dries
baron062 schreef: zo 26 maart 2023, 17:15
suravida schreef: zo 26 maart 2023, 17:08 Wanneer gaan we weer?
Oktober?

Let's ride Finale Ligure?
Yess!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29969
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

baron062 schreef: di 28 maart 2023, 19:30

Ondertussen wat communicatie tussen China en Nederland. Gaat nog niet vanzelf!

Ik heb nu een lader, maar wellicht bestel ik er 1 bij. Het display heeft het niet netjes overleefd, dus daar zal ik ook wat anders voor moeten zoeken.
Met de instellingen ga ik nog even spelen, wellicht dat Spaarnwoude een goede stek is daarvoor.
Bij de displays opletten op de stekker.
Je moet de ronde hebben (serieel).
De rechthoekige is voor motortjes met canbus.
Ook opletten op de spanning, moet gelijk zijn aan je accu spanning.

Jouw sw102 is lekker compact (maar kwetsbaar?).
Ik heb de c965. Die is vrij lomp, dus wel heel makkelijk leesbaar, maar het grote voordeel is het keypad, dat erg ergonomisch links op het stuur past.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie