bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Supermatt schreef: do 23 maart 2023, 18:00 Bike24 had/heeft een probleem met het order systeem. Ik kreeg net een melding dat mijn bestelling die ik 3 dagen geleden deed, nog eens met 5-8 werkdagen vertraagd zal zijn.
Dat had ik vorige week ook bij Bikester. Ik kreeg een mail dat mijn bestelling 6-9 dagen vertraagd zou zijn, maar de volgende dag werd het thuis afgeleverd... Leker wazig, maar goed ik was blij dat ik het op tijd binnen had.

Een vrij loos bericht dus. Je reageert op een probleem van 2 maanden geleden en je ervaring gaat over Bikester, niet over Bike24. Ik ben zo vrij geweest je tekst door te strepen.
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op wo 17 mei 2023, 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet relevant
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bike24 is beduidend trager geworden met verzenden. Voorheen regelmatig binnen 3 dagen binnen maar tegenwoordig duurt het zeker 5-8 dagen. Meestal niet erg want ik bestel er vooral zaken die ik niet perse direct nodig heb maar het waarom het tegenwoordig langer duurt is mij niet duidelijk.

Aan de andere kant geeft dat weer mogelijkheden om te annuleren of je order te wijzigen. Daar zijn ze echt super makkelijk in. 1 mailtje en je ontvangt een aangepaste factuur. Het creditbedrag is dan al wel weer terug gestort :-q
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kreeg vandaag bij een retour ook al te horen dat het tot 10 werkdagen zou gaan duren.
Verzenden duurt indd ook flink langer. In de mail geven ze aan het druk te hebben.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Dekker85
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 27 december 2021, 01:05

hanjovdberg schreef: do 1 juni 2023, 16:16 Bike24 is beduidend trager geworden met verzenden. Voorheen regelmatig binnen 3 dagen binnen maar tegenwoordig duurt het zeker 5-8 dagen. Meestal niet erg want ik bestel er vooral zaken die ik niet perse direct nodig heb maar het waarom het tegenwoordig langer duurt is mij niet duidelijk.
Jammer heb gister een SID ultimate besteld omdat mijn voorvork het begeven heeft. Dan maar even niet de bossen in.🤬
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4704
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Misschien heb je geluk 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

Supermatt schreef: do 23 maart 2023, 18:00 Bike24 had/heeft een probleem met het order systeem. Ik kreeg net een melding dat mijn bestelling die ik 3 dagen geleden deed, nog eens met 5-8 werkdagen vertraagd zal zijn. Geen idee of dat alleen voor mij is of voor alle orders.
Meest waarschijnlijke is dat iets toch niet op voorraad is, denk ik. Ik zie verder geen melding op hun website.
Uiteindelijk heeft het heel lang geduurd. De bestelde dot fluid moest uit een magazijn in Spanje komen. Dat is uiteindelijk helemaal niet gelukt en na weken wachten heb ik het maar uit de order laten schrappen. Toen bleek dat de paypal reservering was verlopen (wist niet dat dit kon) en heb toen nogmaals via een link betaaald. (Helaas zat er ook nog de meivakantie tussen waarin ik niet kon ontvangen.)

Nu heb ik begin deze week een (laatste exemplaar) wielset van Easton besteld, er lijkt nog niet veel actie te zijn dus ben benieuwd hoe dit nu zal gaan.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

hanjovdberg schreef: do 1 juni 2023, 16:16 Bike24 is beduidend trager geworden met verzenden. Voorheen regelmatig binnen 3 dagen binnen maar tegenwoordig duurt het zeker 5-8 dagen. Meestal niet erg want ik bestel er vooral zaken die ik niet perse direct nodig heb maar het waarom het tegenwoordig langer duurt is mij niet duidelijk.
Zou zomaar te maken kunnen hebben met het feit dat ze tegenwoordig vanaf een bepaald bedrag gratis verzenden. Voorheen moest je altijd een euro of 4-5 betalen.
Kan zijn dat ze met koeriers hiervoor andere afspraken gemaakt hebben.

Ciao
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik heb vorige week dinsdag (30 mei) wat spullen besteld waarvan alles volgens de site op voorraad was.
Vrijdag kreeg ik een melding dat de order ingepakt was en kon ook de GLS link openen.
Gaf toen bij GLS aan dat de zending elektronisch was aangemeld maar dat het pakket nog niet aan GLS overhandigd was.

Nu op maandag is de status nog niet veranderd maar ik hoop wel dat het vandaag dan wel wordt overhandigd want heb het eigenlijk wel komend weekend al nodig.
Dan zul je net zien dat ze het komende vrijdag net niet redden en dat het dan pas weer maandag in de levering zit ?
Of moet ik niet zo pessimistisch zijn ? :winkie:

Ik zal de verdere voortgang hier nog melden :roll:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Vorige week zelfde ervaring. Is pas woensdag opgehaald door GLS. Ik krijg het idee dat bike24 een overeenkomst met GLS heeft dat ze nog maar één keer per week oppikken.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

GLS is een drama voor mij. Ze hebben eens een pakket bezorgd in een andere wijk op 5min. fietsen zonder briefje in de bus. Was veel bellen om te achterhalen waar het pakket was, tracking stond op 'bezorgd'. Toen ook klacht ingediend bij bike24 met verzoek een deftige vervoerder in te schakelen zoals dhl of postnl. Je kan altijd wat gedoe krijgen, maar de ene is toch erger dan de andere.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Hier ook 8 dagen levertijd.
Normaal 2-3.

Alle klachten maar gewoon doorgeven denk ik, dan zal er daar toch wel iemand wakker worden?
Bicycle, bicycle, bicycle
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5243
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

daniel1975 schreef: ma 5 juni 2023, 11:14 Hier ook 8 dagen levertijd.
Normaal 2-3.

Alle klachten maar gewoon doorgeven denk ik, dan zal er daar toch wel iemand wakker worden?
Of ze moeten een keuze geven:
gratis verzenden: iets langer wachten.
betalen voor verzending: dan met een paar dagen in huis.

We zijn natuurlijk verwend geraakt dat alles gratis met een paar dagen bij je thuis bezorgd wordt.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Bij sommige webshops kun je inderdaad kiezen; ik vind dat prima. Als ik haast heb betaal ik graag voor extra service.
Bicycle, bicycle, bicycle
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Ook bij mij duurt het tegenwoordig langer (ik bestel nogal vaak wat daar :oops: ). Eerst duurt het een aantal dagen voordat je bericht krijgt dat het spul overgeleverd is aan (of eigenlijk aangemeld is bij) GLS, en vervolgens duurt het ook weer even voordat GLS daadwerkelijk in beweging lijkt te komen. Het is ff niet anders. Wat betreft prijs en assortiment wint bike24 het toch wel heel vaak, en nu verzenden gratis is, is bestellen daar nog een beetje aantrekkelijker door geworden.

Laatst een positieve ervaring met ze. Ik had voor de mini goggles besteld waar ook een ongetint glas bij zou zitten. Die zat er niet bij. Melding van gemaakt, (of ze konden nasturen of anderzijds voor konden compenseren) en binnen twee dagen de reactie dat ze het gehele aankoopbedrag (dus niet alleen de waarde van een extra glas) gingen terugstorten en dat ik de goggles kon houden omdat terugsturen economisch en ecologisch niet handig zou zijn.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Plaats reactie