XC gebruik

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Mr. Orange
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: wo 22 februari 2023, 00:14

Top gasten,

Bedankt voor alle reacties. Ik heb nu een veel beter beeld gekregen!

Gr. Jeroen
Flow is alles!

Orbea Oiz M30 2023 spec.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Mr. Orange schreef: di 21 maart 2023, 14:13 Als ik de reacties zo lees heb ik een groot vermoeden dat het me tussen de oren is gaan zitten. Ik zal dus gewoon wat meer los moeten laten en gewoon gaan. Amerongen is een stuk pittiger nog dan Hellendoorn dus dat moet wel goed komen. De Scott staat momenteel bij de fietsenmakert ivm een kraak in de achterbrug en zo’n kraak geeft ook niet het vertrouwen om de fiets helemaal los te laten.

Ik vermoed dat op termijn de Occam op Marktplaats zal gaan verschijnen dan. 😁
De Spark van mijn vriendin moet wel met enige regelmaat nagetrokken op juiste moment.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4827
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mr. Orange schreef: di 21 maart 2023, 14:13 Amerongen is een stuk pittiger nog dan Hellendoorn dus dat moet wel goed komen.
Amerongen pittiger? :~
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik denk gelijk aan dit filmpje. :D

https://youtu.be/-ihU_iRMnOY
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

maverick76 schreef: za 25 maart 2023, 10:41 Ik denk gelijk aan dit filmpje. :D

https://youtu.be/-ihU_iRMnOY
ga je daarin ook de kwaliteit van de rijder meenemen?
dit is natuurlijk een vergelijk die niet opgaat. die vent gaat harder op een stalen omafiets met mandje voorop van de berg dan wij op zijn dh fiets
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Klopt, maar het ging toch in de startpost wat een frame als dit kan hebben?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

maverick76 schreef: za 25 maart 2023, 14:38 Klopt, maar het ging toch in de startpost wat een frame als dit kan hebben?
maar in de juiste handen gaat zo’n frame niet kapot. in de handen van een lompe zak kan het zo gebeurd zijn, wel verschilletje
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb een alu Spark. (Maar carbon is sterker) 1* Trans Holland, 2* Trans Schotland, Enduro Glentress, Innerleithen (the Golfie) Zuid Spanje, Duitsland Willingen & Harz. (Daar dan wel mijn velg gemold op de Brocken tankbaan) En in de Ardennen zei men dat ik te ruig rij. (De keuze was droppen al het andere kon niet omdat ik daarvoor te hard ging) En vele rondjes in Nederland zoals Schoorl, Nijmegen, Hellendoorn, UHR. Het frame is nog steeds heel. Maar het blijft een mountainbike. A. Is dat ding er voor bedacht. B. Krijgt het enorm op z’n flikker dus er gaat wel een wat stuk. Zo heb ik 2* het frame van een Scale gemold. En een Genius had ik met een half jaar ook retour Zwitserland. (1,96 en 96Kg op een XL frame is ook niet ideaal) Je hebt mij niet horen zeggen dat mountainbiken een goedkope sport is. :bier:
◼︎ Go round the outside.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

maverick76 schreef: za 25 maart 2023, 10:41 Ik denk gelijk aan dit filmpje. :D

https://youtu.be/-ihU_iRMnOY
Vind wel dat dit iets zegt over het hele veerweg verhaal, is maar een deel van wat een fiets zo capabel maakt.
Who needs roads when there's dirt
Plaats reactie