Bikeparks 2020 -> 2021->2022->2023->2024

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 917
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Pds is zo'n groot gebied dat zelfs als het druk is het niet druk is. Hooguit sta je even in de rij bij Morzine voor de 1e keer omhoog. Althans dat was mijn ervaring in het hoogseizoen.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Afgelopen zomer kon je als je niet voor openingstijd al klaar stond wel een uurtje wachten bij de Super Morzine lift. Veel te veel Engelsen ook in Morzine, maar dat is in het hele gebied daar wel minder. Zelf ben ik meer gecharmeerd van Morgins, wat natuurlijker aanvoelende tracks ook.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DaanJ schreef: di 28 februari 2023, 19:38 Afgelopen zomer kon je als je niet voor openingstijd al klaar stond wel een uurtje wachten bij de Super Morzine lift. Veel te veel Engelsen ook in Morzine, maar dat is in het hele gebied daar wel minder. Zelf ben ik meer gecharmeerd van Morgins, wat natuurlijker aanvoelende tracks ook.
Afgelopen zomer was het idd stervensdruk voor de Super Morzine lift. Stond tot voorbij het tankstation in de rij :roll:
Maar dat was dan alleen daar en in de ochtend. De rest was nooit lang wachten.

Morgins helaas weer niet geweest dit jaar. Vorig jaar was de lift kapot + teveel gedoe met grenzen over en tests en zo om met de auto te gaan.
Dit jaar deed die lift het opeens weer niet. En toen is het er niet van gekomen.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Dat het zo druk was kwam doordat er extra bikers waren vanwege het aflasten van de tocht (Pass'portes du Soleil) op vrijdag door het slechte weer. Dus diegenen die een startplaats hadden voor vrijdag, mochten die zaterdag opnieuw starten. Dus het was uitzonderlijk.
De liften in Morgins deden het gewoon (eind juni 2023).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De liften in Morgins deden het gewoon (eind juni 2023).
Je was even vooruit gereisd in de tijd?
:winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

julie schreef: wo 1 maart 2023, 18:42 Dat het zo druk was kwam doordat er extra bikers waren vanwege het aflasten van de tocht (Pass'portes du Soleil) op vrijdag door het slechte weer. Dus diegenen die een startplaats hadden voor vrijdag, mochten die zaterdag opnieuw starten. Dus het was uitzonderlijk.
De liften in Morgins deden het gewoon (eind juni 2023).
Nee ik bedoel de lift van Les Lindarettes naar Zwitserland.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

julie schreef: wo 1 maart 2023, 18:42 Dat het zo druk was kwam doordat er extra bikers waren vanwege het aflasten van de tocht (Pass'portes du Soleil) op vrijdag door het slechte weer. Dus diegenen die een startplaats hadden voor vrijdag, mochten die zaterdag opnieuw starten. Dus het was uitzonderlijk.
De liften in Morgins deden het gewoon (eind juni 2023).
He? Nee joh, geen passports du soleil hoor toen ik er was. Het was gewoon retedruk bij die Super Morzine lift, elke dag.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

DaanJ schreef: wo 1 maart 2023, 23:03
julie schreef: wo 1 maart 2023, 18:42 Dat het zo druk was kwam doordat er extra bikers waren vanwege het aflasten van de tocht (Pass'portes du Soleil) op vrijdag door het slechte weer. Dus diegenen die een startplaats hadden voor vrijdag, mochten die zaterdag opnieuw starten. Dus het was uitzonderlijk.
De liften in Morgins deden het gewoon (eind juni 2023).
He? Nee joh, geen passports du soleil hoor toen ik er was. Het was gewoon retedruk bij die Super Morzine lift, elke dag.
Yep:
https://www.instagram.com/tv/Cgv4Jcpuna ... MyMTA2M2Y=
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:(( oh nee....
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

MVMVML schreef: do 2 maart 2023, 20:53
DaanJ schreef: wo 1 maart 2023, 23:03
He? Nee joh, geen passports du soleil hoor toen ik er was. Het was gewoon retedruk bij die Super Morzine lift, elke dag.
Yep:
https://www.instagram.com/tv/Cgv4Jcpuna ... MyMTA2M2Y=
Ja, bij ons stond de rij ook nog eens om de hoek op de hoofdstraat na een korte storing...iets 50min in de rij gestaan :-{
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

En dat terwijl er zoveel meer/mooier te vinden is in de Franse Alpen. Maar blijven jullie + hordes luidruchtige Britten maar lekker daar in de rij staan :winkie: :-q
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

DuReal schreef: do 2 maart 2023, 21:40 En dat terwijl er zoveel meer/mooier te vinden is in de Franse Alpen. Maar blijven jullie + hordes luidruchtige Britten maar lekker daar in de rij staan :winkie: :-q
Haha ja helemaal waar! Was er ook alleen uit nostalgische overwegingen, om de bikeparkcarrière af te sluiten waar ie ooit begonnen was. Nooit weer :D
Delix
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: za 5 december 2020, 18:12

Zaterdag is Green Hill weer open :winkie: :winkie:

Zijn er nog meer mensen die die kant op gaan?
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5574
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Het heeft even in de agenda gestaan maar daar is nu een streep doorgegaan. Wacht nog wel even totdat de condities wat beter zijn en het hele park open is.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Ik heb 8 april staan voor GH. En weekend van 9 tot 11 juni weer Lac Blanc.
Plaats reactie