Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Yeee-ti! schreef: zo 19 februari 2023, 21:43 Er zit op een gegeven moment een diepe kuil, een parabool, in paars waar je eerst rechtdoor doorheen ging en als je weer boven kwam meteen linksaf door mocht.
Nu is er een soort van halve kombocht door die kuil gemaakt waardoor dat stuk nog wat leuker is geworden!
Misschien morgen maar weer eens op paars gaan kijken kom er met regelmaat maar sla ook wel eens stukjes over
Een diepe kuil is mij nog nooit opgevallen
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Dat stukje zit nadat je de Maldensebaan bent overgestoken en rechtsaf doorgaat, richting, maar vóór, de rododendronklim.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Dank, dan weet ik waar ik het moet zoeken. :-q
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Yeee-ti! schreef: zo 19 februari 2023, 22:00 Dat stukje zit nadat je de Maldensebaan bent overgestoken en rechtsaf doorgaat, richting, maar vóór, de rododendronklim.
Gevonden, ligt dus idd net op een stukje wat ik vaak oversla
Maar wel nice geworden
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Yeee-ti! schreef: zo 19 februari 2023, 21:43 Er zit op een gegeven moment een diepe kuil, een parabool, in paars waar je eerst rechtdoor doorheen ging en als je weer boven kwam meteen linksaf door mocht.
Nu is er een soort van halve kombocht door die kuil gemaakt waardoor dat stuk nog wat leuker is geworden!
Perfect uitgelegd 👍
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

HB_Eagle schreef: ma 20 februari 2023, 18:43
Yeee-ti! schreef: zo 19 februari 2023, 22:00 Dat stukje zit nadat je de Maldensebaan bent overgestoken en rechtsaf doorgaat, richting, maar vóór, de rododendronklim.
Gevonden, ligt dus idd net op een stukje wat ik vaak oversla
Maar wel nice geworden
Is inderdaad veel leuker zo, dan rechtdoor de kuil in en uit. 😁
Fabrizio Barbazza
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 11 november 2022, 17:07
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.8

Vanmiddag even gedaan. Lekker stuk daar op 🟣
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Het was weer ouderwets genieten in het Rijk van Nijmegen vanmiddag, vooral op de -terecht- hoogst-gewaardeerde paarse route, wat flowt die toch heerlijk.

Er was ook een loopevenement bezig in dat stuk van het bos, maar we fietsten/liepen elkaar niet in de weg :)
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik wil er morgen even heengaan, zag dat Johan Christen vandaag weer doodleuk de top 10 binnen rolde op diverse segmenten, wat voor mij aangeeft dat het er geweldig bij moet liggen nu.

-edit-


Lag er fantastisch bij :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Iemand een idee hoeveel hoogtemeters Nijmegen Rood + Mook (zonder bikepark) + Groesbeek ongeveer zijn?
Garmin 1030 geeft 805m aan, Wahoo Bolt v2 932m :~

Afbeelding
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Ik kom op zo’n 930hm. Dat is dan vanaf zweefvliegveld. En zonder het kleine saaie lusje op Groesbeek (naast traumapad) en zonder het lusje Mook (rondje weilanden). Gemeten vanaf een Bosch ebike. Mijn Garmin komt ook bij mij een stuk lager uit. Scheelt wel tot zo’n 15%.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mijn garmin horloge zit meestal ergens tussen de 3000 en 5000 hm's op alleen rood en paars. Garmin is echt niet OK qua hoogtebepaling. Ik gebruik gewoon de strava-data, je kunt in je activiteit klikken op 'hoogte aanpassen'' en dat pakt hij de strava kaart gegevens en dan zit je goed.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

En waar kom je dan op uit?

Met de GPS in de modernere Garmin Edge toestellen (1040) e.d. denk ik dat hij redelijk nauwkeurig zou moeten zijn. Volgens mtb routes kom je met alledrie de routes op 1111hm. Maar daar zit alles in. Zo rij ik ze eigenlijk nooit. Scheelt ook weer snel 100m. Mijn Garmin zit zeker niet zo extreem hoog zoals bij jou horloge (alleen rood en paars), dat raakt idd kant nog wal. Dat ligt wss eerder aan het gebruik vh horloge. Mn Garmin is redelijk consistent en laat het 10-15% schelen met ebike (die weer meet obv iPhone die ook niet 100% nauwkeurig is). Dan vind ik dat nog wel meevallen. Ik zal ze binnenkort eens alledrie volledig rijden met Edge 530 en 1040.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Met mijn Garmin 530 kom ik op paars op ongeveer 324hm en op rood ongeveer 294hm. Dit komt overeen met wat ik op de Apple Watch had qua hm.

Blauw ongeveer 438hm
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Mook en Nijmegen zitten beiden rond de 330. Groesbeek ruim 100 daarboven. Volgens mtb routes.
Plaats reactie