Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1128
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Willem Altes schreef: wo 15 maart 2023, 17:40
Tribux schreef: wo 15 maart 2023, 15:41

Kan iemand mij misschien een setje in de rug geven qua welke hoek van dit gebied we dan het beste kunnen zoeken?
Inderdaad zoek een van de hoeken op. In het midden is er minder te beleven.
in midden zit her en der ook nog wel wat verstopt, maar die zijn wat lastiger te vinden...

Houdt er rekening mee dat er op sommige plekken houtkap is en de stukken die wij als leuk en uitdagend betittelen eigenlijk verboden terrein zijn. (worden gedoogd) Boswachter is laatste tijd niet altijd goed gehumeurd ;-) Heeft laatste tijd handje van om stukken dicht te gooien. Rond om de Diepen.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Bedankt allemaal voor de reacties! Denk dat we hier wel een startje mee kunnen maken.

Gr
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

https://geopaden.nl/portal/stuwwal/inde ... l/geopaden

Scroll naar "OVERZICHT VAN DE GEOPADEN OP DE STUWWAL' en klik op 'animatie'. Echt heel tof om zo te zien waar de hoogtemeters zitten in het Reichswald!
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

Tribux schreef: do 16 maart 2023, 08:03 Bedankt allemaal voor de reacties! Denk dat we hier wel een startje mee kunnen maken.

Gr
Als jullie niet te vroeg gaan en het weer een beetje mee zit wil ik jullie eventueel wel de toffe spots laten zien. Ga je op de nukeproof scout?
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Ja ik op de scout en mijn maatje op een Orange LTHT.

Wij zullen in de loop van de ochtend starten want we komen uit het westen dus moeten al even in de auto zitten. Gok zo rond de klok van 11.

Als dat voor jou schikt lijkt jou aanbod me zeer tof!
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1477
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Flowstateofmind schreef: do 16 maart 2023, 20:02 https://geopaden.nl/portal/stuwwal/inde ... l/geopaden

Scroll naar "OVERZICHT VAN DE GEOPADEN OP DE STUWWAL' en klik op 'animatie'. Echt heel tof om zo te zien waar de hoogtemeters zitten in het Reichswald!
Zeker tof om te zien!
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

Tribux schreef: do 16 maart 2023, 20:21 Ja ik op de scout en mijn maatje op een Orange LTHT.

Wij zullen in de loop van de ochtend starten want we komen uit het westen dus moeten al even in de auto zitten. Gok zo rond de klok van 11.

Als dat voor jou schikt lijkt jou aanbod me zeer tof!
Cool! Dan kom ik ook op de scout voor full hardtail sessions :-q

11 uur lukt wel. Dan zorg ik dat ik bij de parkeerplaats van de diepen ben. Vergeet niet dat er een omleiding is na Mook (kwartiertje extra).
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Was een leuke dag!

Afbeelding

Zeker leuke lijnen daar bij Den Diepen!

@Flowstateofmind, nogmaals dank voor het op sleeptouw nemen van ons!
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

Ik dacht morgenochtend met een maat naar Den Diepen te gaan in deze streek, misschien verder in het bos ook kijken of er wat te beleven valt.
Op trailforks vanalles zichtbaar ook op de heatmap, maar weinig recente reports.
Iets om op te letten of gewoon te doen? Er staat ook een verbinding op met Mook route zie ik.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

Trailforks laat lang niet alles zien wat daar ligt. Je kan het beste via strava kijken bij mensen die daar regelmatig rijden. Echter is alles goed te vinden. Je vindt de leukste en steilste lijnen aan de rand van de diepen en op de plek waar de toren heeft gestaan. Verder het bos in vind je nog wat richting Kranenburg of nog verder bij Kleve maar dan moet je wel telkens lange verbindingsstukken rijden. Het is dan leuker om alles bij de Diepen nog een tweede keer te doen.

Sowieso wel opletten in het Reichswald als je verder het bos in gaat. Vooral bij schemering zou ik de smalle paadjes absoluut vermijden zodra je door de hekken gaat. Via een van die verbindingspaden heb ik vorige week namelijk oog in oog gestaan met een gigantisch wildzwijn met jongen. Ik zag hem uit het niets ineens het pad op lopen dus moest vol op de remmen. Hij was echt mega (bijna formaatje beer!) en keek me aan alsof hij me wilde gaan bestormen. Op het nippertje liep hij toch door maar liet met flink geluid wel weten dat wij niet welkom waren! Ook nadat de jonkies de weg over waren hoorden we nog veel oergeluiden uit de bosjes naast ons komen waardoor we niet verder zijn gegaan maar voorzichtig zijn omgedraaid. Besefte me wel even heel goed dat we als mens niet altijd bovenaan de food chain staan :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Haar / zij.
De zeugen zorgen voor de biggetjes.
De beren leven apart.
Dus als mama al zo'n indruk maakt, kan je nagaan hoe groot Papa is :roll:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Flowstateofmind schreef: do 16 maart 2023, 20:07
Als jullie niet te vroeg gaan en het weer een beetje mee zit wil ik jullie eventueel wel de toffe spots laten zien. Ga je op de nukeproof scout?
Flowstateofmind schreef: do 16 maart 2023, 21:42
Cool! Dan kom ik ook op de scout voor full hardtail sessions :-q

11 uur lukt wel. Dan zorg ik dat ik bij de parkeerplaats van de diepen ben. Vergeet niet dat er een omleiding is na Mook (kwartiertje extra).

Oei, mocht je/ mochten jullie binnenkort nog eens zoiets plannen....
Dan hou ik me graag aanbevolen :wink:
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1006
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

ThaSingleTrackMastah schreef: di 6 juni 2023, 14:08 Haar / zij.
Flowstateofmind schreef: di 6 juni 2023, 09:58 .... keek me aan........wilde gaan bestormen......veel oergeluiden uit de bosjes.....

Besefte me wel even heel goed dat we als mens niet altijd bovenaan de food chain staan :lol:
Helemaal wild opgevreten worden door een vrouwtje willen we toch wel allemaal op z'n tijd!
Ja, doei !
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Verkeerde forum ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mitch82
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 14 december 2021, 15:11
Mijn mountainbike: Specialized Chisel 2021

Ik ga vrijdag weer naar het Reichswald en ga onderstaande route rijden. Ik heb deze route (combi blauwe route + reichswald) al 3x eerder gereden maar dan bij het parkje (Sieben Quelle) de oversteek gemaakt en het noorderlijke stuk bij Kleve over geslagen omdat mijn mede-bikers te zware benen hadden :lol:

Afbeelding
https://freeimage.host/i/reichwald.HLjDfnV

Mis ik nou hele mooie paadjes en zo ja wie geeft mij een duwtje in de goede richting waar ik dan moet zoeken? M.n. de brede lange rechte paden op de terugweg vanuit Kleve zijn erg saai
Als je aarzelt dan groeit je angst, als je durft dan groeit je moed :evil:

2012: First ride Giant XTC3 2005
2021: Second ride Specialized Chisel 2021
Plaats reactie