Update forum software (12 januari 2023)

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Scherm kantelen geeft ook op Android meer info, dan zie je bijv. wel de laatste post en de forumnaam.
Ook past dan weer alles op het scherm. Althans in de breedte.
Maar met gekanteld scherm verlies ik veel in de hoogte vanwege een dikke adresbalk en een balk onderaan het scherm, en dan krijg ik ineens eens een zwevend toetsenbord dat over de tekst heen valt. Zal een Android dingetje zijn, maar reuze onhandig.
Dus op zn kant is eigenlijk ook 3x niks.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

vieuwport breedte en de eigenschappen in het CSS script moeten aangepast worden.

In css is de container ergens met een vastgezette waarde aan het werken, terwijl het beter werkt om met een percentage te werken.

zoeken naar #unfloated-container en die naar een percentage zetten.

kan ook wat anders zijn, maar deze schoot mij te binnen.

succes :-q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

De grootste trol van het afgelopen jaar blijkt ook nog eens verstand van zaken te hebben. :lol:
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik wacht geduldig af
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Peelrijder schreef: ma 16 januari 2023, 14:40 vieuwport breedte en de eigenschappen in het CSS script moeten aangepast worden.

In css is de container ergens met een vastgezette waarde aan het werken, terwijl het beter werkt om met een percentage te werken.

zoeken naar #unfloated-container en die naar een percentage zetten.

kan ook wat anders zijn, maar deze schoot mij te binnen.

succes :-q
Dank. Het is doorgegeven. Niet alle onderdelen waren al ge-update, dus zal de bouwer om status gevraagd worden. Er wordt dus aan gewerkt. We wachten op resultaat :bier:
Gebruikersavatar
Rogier
Site owner
Site owner
Berichten: 1514
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Ik heb het probleem ook op mijn iPhone 11. :(
Zojuist de theme ontwikkelaar gemaild met de vraag of het een bekend probleem is (of ergens anders gezocht moet worden).
Een ouder theme gebruiken heeft mogelijk weer andere gevolgen. Oudere software draaien idem.
Pas daarna kan ik de ontwikkelaar tijd laten plannen. Dat is 100 euries per uur, dus even weten of er een css niet is vervangen op de server of anders. Handmatig aanpassingen moeten doen zou niet moeten. Sorry. Soms (zoals nu) wou ik dat ik alles zelf kon...
It's a little like wrestling a gorilla. You don't quit when you're tired- you quit when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Jammer dat er geen directe oplossing voorhanden is.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik kan geen nieuw 'incident topic' aanmaken ... dus maar even zo.

Ik ervaar sinds gisteren dat het forum traag is. Soms komt ie niet eens aan het einde en heb ik een vrijwel lege pagina.
Alle andere sites die ik bekijk zijn gewoon rap, dus het lijkt dan niet mijn eigen verbinding te zijn.

Iets bekend wellicht?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

PaneVino schreef: do 16 maart 2023, 16:41 Ik kan geen nieuw 'incident topic' aanmaken ... dus maar even zo.

Ik ervaar sinds gisteren dat het forum traag is. Soms komt ie niet eens aan het einde en heb ik een vrijwel lege pagina.
Alle andere sites die ik bekijk zijn gewoon rap, dus het lijkt dan niet mijn eigen verbinding te zijn.

Iets bekend wellicht?
Update: Nu werkt alles weer helemaal vlot.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Herperduin schreef: di 17 januari 2023, 07:50
Peelrijder schreef: ma 16 januari 2023, 14:40 vieuwport breedte en de eigenschappen in het CSS script moeten aangepast worden.

In css is de container ergens met een vastgezette waarde aan het werken, terwijl het beter werkt om met een percentage te werken.

zoeken naar #unfloated-container en die naar een percentage zetten.

kan ook wat anders zijn, maar deze schoot mij te binnen.

succes :-q
Dank. Het is doorgegeven. Niet alle onderdelen waren al ge-update, dus zal de bouwer om status gevraagd worden. Er wordt dus aan gewerkt. We wachten op resultaat :bier:
Probleem heeft zich bij mij nu opgelost omdat ik in Chrome nu kan inzoomen en daardoor de juiste breedte kan instellen. Kreeg net een melding (in Chrome) dat het mogelijk was en dit werkt dus prima. :-q Geen idee hoe lang die functie al beschikbaar is. :roll:
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

"Vroeger" (tijd afwezig geweest hier) kon ik alle onderwerpen als "gelezen" markeren, zodat ik nieuwe berichten en onderwerpen makkelijk kon vinden. Kan dit nog steeds? Ik kan het nergens vinden..
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

ATBJasper schreef: di 13 juni 2023, 15:29 "Vroeger" (tijd afwezig geweest hier) kon ik alle onderwerpen als "gelezen" markeren, zodat ik nieuwe berichten en onderwerpen makkelijk kon vinden. Kan dit nog steeds? Ik kan het nergens vinden..
Klik op "ongelezen berichten", en dan op "markeer alles als gelezen".
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

Dank voor de tip! :bier:
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Is er iets veranderd aan de hosting of de software?

Ik moet telkens opnieuw inloggen met mn phone.
(VPN en 4G, dus ip-adress zal wel regelmatig wisselen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Heb ik ook, telkens als ik een andere verbinding heb moet ik opnieuw inloggen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Plaats reactie