JOIN Cycling app

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Mannen,

Ff off-topic, maar je kan ook gewoon antwoorden door op de antwoord/reply knop te klikken, het is echt niet nodig om elkaar te blijven quoten.

Een quote is handig als je op een eerdere reactie wil reageren waar andere vervolg reacties al gegeven zijn, of als je op een specifiek stukje tekst wil reageren.
Lappen tekst blijven herhalen, zonder toegevoegde waarde, maken het (naar mijn mening) alleen maar onoverzichtelijker.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

jpandriesse schreef: do 13 oktober 2022, 07:19 Mannen,

Ff off-topic, maar je kan ook gewoon antwoorden door op de antwoord/reply knop te klikken, het is echt niet nodig om elkaar te blijven quoten.

Een quote is handig als je op een eerdere reactie wil reageren waar andere vervolg reacties al gegeven zijn, of als je op een specifiek stukje tekst wil reageren.
Lappen tekst blijven herhalen, zonder toegevoegde waarde, maken het (naar mijn mening) alleen maar onoverzichtelijker.
Bedankt voor de reactie.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2833
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bonanza schreef: zo 25 december 2022, 14:10
jpandriesse schreef: do 13 oktober 2022, 07:19 Mannen,

Ff off-topic, maar je kan ook gewoon antwoorden door op de antwoord/reply knop te klikken, het is echt niet nodig om elkaar te blijven quoten.

Een quote is handig als je op een eerdere reactie wil reageren waar andere vervolg reacties al gegeven zijn, of als je op een specifiek stukje tekst wil reageren.
Lappen tekst blijven herhalen, zonder toegevoegde waarde, maken het (naar mijn mening) alleen maar onoverzichtelijker.
Bedankt voor de reactie.
Ik sluit me hier bij aan.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8047
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

jpandriesse schreef: vr 2 september 2022, 12:26 Wie heeft naast deze Join app ook ervaring met andere trainings apps en kan ze op die manier vergelijken en mij/ons de voors en tegens uitleggen?
Mogelijk het algoritme van Garmin gekoppeld aan hun devices. En dat zit ook in andere smartwatches. alhoewel Polar bijvoorbeeld gericht is op hardlopen.

Persoonlijke trainer neem alle hier aangehaalde bezwaren door die en gene weg. Is ook een andere prijscategorie. Effect is ook in een andere categorie.
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Heeft iemand ook last van het volgende probleem:

Ik gebruik Zwift best frequent, maar ik krijg het niet betrouwbaar voor elkaar om de JOIN trainingen in Zwift te laden.

Gebruik Apple Ipads (2 stuks) een iphone of een macbook Air. Staat overal dezelfde ZWIFT app op. Als ik de .ZWO files in de workout folder van de hoofd Zwift folder zet, verschijnen ze niet in de custom trainingen op zwift. Raar in deze is dat ik 4 sub folders heb met een getal (een zwift ID) waar ik maar 1 hooguit 2 accounts heb. Ook al zet ik de .ZWO file in alle getal sub folders. De training verschijnt niet (meer).

Bewust schrijf ik "niet (meer)" omdat het wel even gewerkt heeft, maar ook toen niet echt betrouwbaar, de trainingen verschenen pas op momenten die niet pijlbaar waren of gelinkt aan bewuste akties op mijn PC/telefoon of tablet

Best irritant, gevolg is dat ik maar weer wat doe, in plaats van een poging om structureel te trainen
MTBArnhem
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ik probeer wel eens via mijn telefoon te zwiften en gebruik ook Join voor de trainingen. Mij is opgevallen dat ik eerst op de laptop Zwift moet opstarten nadat ik de training in de folder heb geplaatst voordat deze ook zichtbaar wordt op mijn telefoon. Kan niet met 100% zekerheid zeggen dat dit inderdaad de oplossing is - maar voor alsnog werkt het bij mij wel op deze manier..
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Aha, ga ik gelijk even proberen..
MTBArnhem
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Verrek, dat werkt, vraag me de logica niet….

Ik zet de workout op de iPad in de folders, deze synced dan naar alle devices waaronder de MacBook. Dan moet je eerst aldaar de app openen en tadaaa. Nou ja, in ieder geval een methode gevonden

Dank je !
MTBArnhem
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

Je kan de boel via een gratis TrainingPeaks account laten lopen.
https://help.join.cc/hc/en-150/articles ... 041-Zwift-
Yeah Steel
All rounder
All rounder
Berichten: 146
Lid geworden op: ma 4 januari 2016, 21:47
Mijn mountainbike: Epic SWORKS 2023, Santa Cruz Hightower LT

Goede tip, ga ik doen, nog makkelijker
MTBArnhem
jeroentjuh76
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 227
Lid geworden op: do 21 februari 2013, 11:46

Supermatt schreef: za 3 juli 2021, 11:20 Ik gebruik de app ook, zonder powermeter maar met hartslagmeter. Voor de snellere ritjes buiten, en de ritten op Zwift, werkt het wel goed. Na afloop van een rit moet je aangeven hoe zwaar je hem hebt ervaren, en de suggestie die de app hier doet klopt best aardig.
Bij een lang bikepacking weekend (de ACT 2 route op de mtb) ging het naar mijn mening niet helemaal goed. De app gaf, waarschijnlijk op basis van mijn relatief lage hartslag gedurende 8 uur fietsen, een ‘easy’ suggestie: ik geloof score 2 of 3. Vanwege de omstandigheden (lengte rit, bagage en rigid setup) vond ik het een 5. Dat heb ik dus voor beide dagen aan gegeven en kreeg vervolgens de melding dat ik overtraind was. Waarschijnlijk op basis van het verschil tussen de verwachte score en mijn eigen score.

Mijn gevoel is dat de app beter geschikt is voor wegritten (waar de omstandigheden redelijk voorspelbaar zijn) dan voor offroad ritten. Maar ik gebruik de app nog steeds want hij lost wel het probleem op dat je door een regulier trainings schema eigenlijk sneller de smarttrainer kiest.
als je hem met een powermeter zou gebruiken zou het offroad ook goed kunnen werken. indd offroad op hartslag is al lastig en helemaal met bepakking
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

jeroentjuh76 schreef: wo 25 januari 2023, 14:30 als je hem met een powermeter zou gebruiken zou het offroad ook goed kunnen werken. indd offroad op hartslag is al lastig en helemaal met bepakking
Inmiddels heb ik een powermeter (eenzijdig) op mijn gravelbike gezet (daar doe ik toch de meeste ritten op).
Dit naar aanleiding van de eigen ervaring met de app en de opmerking van Jim van den Berg (beter worden podcast), die zegt dat de app eigenlijk alleen goed werkt met powermeter.
De weg en gravel ritten tellen nu netjes mee en het klopt een stuk beter. Nu (eenzijdige) powermeters best betaalbaar zijn, zeker een aanrader.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Voor welke powerneter heb je gekozen?
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

jensss schreef: wo 15 maart 2023, 06:57 Voor welke powerneter heb je gekozen?
Een 4iiii op de linker crankarm van mijn GRX 810 crank. Bevalt prima.
Cube-Elite
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4333
Lid geworden op: do 12 januari 2006, 19:19
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 3 Tuned, Cannondale Scapel 4HT - Tuned

Ik heb op al mijn fietsen een quarq, als je nieuw moet aanschaffen is de prijs te doen.
Ga je echt vervangen is bv een 4iii wel een goedkoper optie.

Tip om wel op al je fietsen hetzelfde te monteren. Ik heb die qurqs eens gemeten op de Taxc en die liggen nog geen 2watt bij elkaar vandaag met z,n drieen. Het maakt niet zoveel uit of je nou 180 of 190 meet, als je maar steeds van hetzelfde uitgaat.
Plaats reactie