Stepje schreef: ↑wo 8 februari 2023, 11:45
Hallo Allemaal,
Deze tocht/marathon lijkt me ook supergaaf maar ook superzwaar. Daarom twijfel ik nog om me in te schrijven. Weet iemand hoe deze zich laat vergelijken met de Bart Brentjens? Ik heb daar de 90km afgelopen jaar goed uitgereden en sindsdien is mijn trainingsarbeid alleen maar verder omhoog gegaan. Het aantal hoogtemeters lijkt vergelijkbaar, maar als die met (veel) hogere percentages komen en het technisch een stuk moeilijker is dan zegt dat niet zo heel veel.
groet,
koen
Ik heb afgelopen jaar de 90 BBC gedaan en in april '22 de 100 MMT. Ik denk qua belasting vergelijkbaar met elkaar. Zeker als je meer bent gaan trainen moet het best lukken.
Bedenk wel dat de klimmen allemaal net wat langer zijn dan in Zuid Limburg. Voordeel daarvan is dat de afdalingen ook langer zijn

. De klimmen zijn ook niet technischer of steiler. Behalve dan die ene motherf.cker naar de camping toe. Die valt me elke keer weer tegen wat betreft lengte en hellingshoek. Als die eenmaal achter de rug is, is het alleen nog maar uitbollen.... zo ongeveer dan
Het weer kan wel een issue zijn eind april. We hebben de afgelopen jaren alles al gehad. Van koud, met regen en hagel tot warm, zon en een verbrande kop.