Ik twijfelde zelf over een Canyon. Vond t een mooie fiets met alles erop en eraan. Maar toen ik ging lezen over de service en zo, toch maar vanaf gezien. Hoewel ik veel zelf kan had ik daar toch geen zin in.
Ik ben trouwens sowieso heel terughoudend met een fiets ergens naar toe brengen waar ie niet gekocht is. Je verkoopt m, dan help je me ook maar met onderhoud en nieuw materiaal.
Mantel Tweewielers
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Nergens voor nodig om zo bang te zijn.
De service van Canyon is prima.
Er zijn genoeg topics van andere merken op dit forum te vinden. Je zou dan bijna geen fiets meer kunnen kopen.
Onderdelen zijn standaard, dus je kan je fiets gerust naar elke fietsenmaker die zijn vak verstaat brengen.
Het is maar een fiets hè, geen spaceshuttle.
De service van Canyon is prima.
Er zijn genoeg topics van andere merken op dit forum te vinden. Je zou dan bijna geen fiets meer kunnen kopen.
Onderdelen zijn standaard, dus je kan je fiets gerust naar elke fietsenmaker die zijn vak verstaat brengen.
Het is maar een fiets hè, geen spaceshuttle.
-
- All rounder
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
- Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst
Daar heb ik vrij weinig moeite mee. Ik breng mijn op marktplaats gekochte fietsen moeiteloos naar een fietsenmarker naar keuze. Ook als ik een Canyon zou hebben, zou ik het moeiteloos naar een fietsenmaker brengen.BikerBas2 schreef: ↑di 10 januari 2023, 00:57 Ik twijfelde zelf over een Canyon. Vond t een mooie fiets met alles erop en eraan. Maar toen ik ging lezen over de service en zo, toch maar vanaf gezien. Hoewel ik veel zelf kan had ik daar toch geen zin in.
Ik ben trouwens sowieso heel terughoudend met een fiets ergens naar toe brengen waar ie niet gekocht is. Je verkoopt m, dan help je me ook maar met onderhoud en nieuw materiaal.
Het gaat namelijk niet om het merk en waar je de aankoop gedaan hebt, maar het gaat om het respect richting een fietsenmaker dat hij zijn tijd/materialen gewoon factureert en dat je geen service verwacht.
Je bent toch betalende klant, je mag dan toch gewoon in zekere mate service verwachten? Als je je 2de hands auto naar een dealer of dorpsgarage brengt waar je je auto niet hebt gekocht, wordt je toch ook gewoon geholpen voor onderhoud?
Fietsenmakers die geen Canyon (of elke mailorder merk) onderhouden hebben het gewoon totaal niet begrepen.
Fietsenmakers die geen Canyon (of elke mailorder merk) onderhouden hebben het gewoon totaal niet begrepen.
-
- All rounder
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 13:31
- Mijn mountainbike: is rood, die zijn het snelst
Misschien is 'service' in mijn bericht de verkeerde woordkeuze. Met mijn service doelde ik meer op vrijgevigheid van de fietsenmaker om iemand snel/goedkoop op weg te helpen waarbij hij zijn eigen marge weggeeft.
Ja, je mag service verwachten, ook al heb je een internetfiets, maar je hoeft van een fietsenmaker niet te verwachten dat hij kortingen gaat geven of zelfs dingen gratis gaat doen onder het mom van service, terwijl je de fiets ergens anders hebt gehaald (en geen trackrecord bij een fietsenmaker hebt). Ze mogen best een faire prijs aan je verdienen
Je mag ook een factuurtje verwachten waar je marktconforme bedragen betaalt voor onderdelen en tijd. Fietsenmakers hoeven geen prijsvechters te matchen of het werk van andere fietsenmakers correct uit te voeren onder het mom van 'service'
Maarja, verder behoorlijk offtopic
Ja, je mag service verwachten, ook al heb je een internetfiets, maar je hoeft van een fietsenmaker niet te verwachten dat hij kortingen gaat geven of zelfs dingen gratis gaat doen onder het mom van service, terwijl je de fiets ergens anders hebt gehaald (en geen trackrecord bij een fietsenmaker hebt). Ze mogen best een faire prijs aan je verdienen
Je mag ook een factuurtje verwachten waar je marktconforme bedragen betaalt voor onderdelen en tijd. Fietsenmakers hoeven geen prijsvechters te matchen of het werk van andere fietsenmakers correct uit te voeren onder het mom van 'service'
Maarja, verder behoorlijk offtopic
Voor de meiden, craft lange fietsbroek. 25 euro per stuk, omdat er men/homme Ipv women in het label geprint is.
Craft Oaka Women
Craft Oaka Women
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 8046
- Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
- Mijn mountainbike: Met stuur
Sinds kort woonachtig in Bilthoven en zo ontdekte ik een Mantel servicepunt in De Bilt. Haalde er onlangs een bestelling op en trof een medewerker die over kwam als een bekwaam fietshersteller. Vakmens met het hart op de goede plek zeg maar.
Zaterdag weer langs, trof dezelfde medewerker Mijn flesje Shimano remolie was bijna leeg of ik die kon hervullen. Ja dat kon Zo gezegd zo gedaan.
Wat zijn de kosten vroeg ik? 'Euh, ik wens u een goed weekend' was het antwoord. Ik wens u hetzelfde en graag tot ziens Fietsenmaker om de hoek heeft meerwaarde, houd ik rekening mee met bestellen een volgende keer.
Zaterdag weer langs, trof dezelfde medewerker Mijn flesje Shimano remolie was bijna leeg of ik die kon hervullen. Ja dat kon Zo gezegd zo gedaan.
Wat zijn de kosten vroeg ik? 'Euh, ik wens u een goed weekend' was het antwoord. Ik wens u hetzelfde en graag tot ziens Fietsenmaker om de hoek heeft meerwaarde, houd ik rekening mee met bestellen een volgende keer.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1610
- Lid geworden op: zo 4 januari 2009, 22:55
- Mijn mountainbike: Trek 9.8 Procaliber of Merida Big Nine XT black
Tijdens corona daar ook een keer naartoe geweest. Was voor mij wel een uur rijden. Inderdaad heel goede service daar en een monteur met verstand van zaken.Jurriaan schreef: ↑zo 7 januari 2024, 21:39 Sinds kort woonachtig in Bilthoven en zo ontdekte ik een Mantel servicepunt in De Bilt. Haalde er onlangs een bestelling op en trof een medewerker die over kwam als een bekwaam fietshersteller. Vakmens met het hart op de goede plek zeg maar.
Zaterdag weer langs, trof dezelfde medewerker Mijn flesje Shimano remolie was bijna leeg of ik die kon hervullen. Ja dat kon Zo gezegd zo gedaan.
Wat zijn de kosten vroeg ik? 'Euh, ik wens u een goed weekend' was het antwoord. Ik wens u hetzelfde en graag tot ziens Fietsenmaker om de hoek heeft meerwaarde, houd ik rekening mee met bestellen een volgende keer.
In Rotterdam dezelfde ervaring, enthousiaste medewerkers die (ook als het druk is) toch dat onderdeeltje opzoeken wat er volgens de website aanwezig moet zijn maar niet op de goede plek ligt (headset). Uiteindelijk lag hij in de werkplaats bij een monteur op de gereedschapskar. 4 mensen 15 minuten aan het werk gehouden, leuk gesprek gehad met een van de monteurs en met de headset weer naar huis. (Hij had hem uiteindelijk niet nodig )
Leuke zaak!
Leuke zaak!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2495
- Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
- Mijn mountainbike: is hybride
Vaak klopt het aantal in de winkels online niet met de werkelijkheid , al vaak genoeg gehad bij Mantel, bv Den Bosch en Utrecht ,en dan wordt er ook nog en verkeerd vervangende artikel aanbevolen .......jammer maar in de opening van de filialen was het prima en goed voor elkaar , maar nu ze langer open zijn , versloft de interesse.....
Maar zal ook wel aan de dagen liggen wanneer je de winkel bezoekt en personeel .....
Maar zal ook wel aan de dagen liggen wanneer je de winkel bezoekt en personeel .....
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
Mantel lijkt strenger geworden te zijn in het aankoopbedrag terugstorten.
Ik had twee stuurpennen besteld om te kijken hoe dan de afstelling van mijn MTB zou zitten.
Helaas geen verbetering, dus netjes met een tirewrap weer vastgemaakt aan de verpakking. Het kon zo weer de winkel in.
Ik kreeg vervolgens een mailtje dat ik kon kiezen tussen 80% van het aankoopbedrag retour of het artikel weer thuisbezorgd.
In het verleden heb ik ook weleens wat teruggestuurd en dan was het geen enkel probleem.
Ik had twee stuurpennen besteld om te kijken hoe dan de afstelling van mijn MTB zou zitten.
Helaas geen verbetering, dus netjes met een tirewrap weer vastgemaakt aan de verpakking. Het kon zo weer de winkel in.
Ik kreeg vervolgens een mailtje dat ik kon kiezen tussen 80% van het aankoopbedrag retour of het artikel weer thuisbezorgd.
In het verleden heb ik ook weleens wat teruggestuurd en dan was het geen enkel probleem.
-
- Moderator
- Berichten: 16845
- Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
- Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
- Contacteer:
Ik denk dat het er meer in zit dat het product al "uit de verpakking" geweest is?
Misschien zijn er (minimale) sporen van de montage te zien?
Een nieuw/ongebruikt product in originele verpakking mag je inderdaad altijd terugsturen binnen de wettelijke termijn, of zelfs langer als de winkel dat zelf in de voorwaarden heeft staan.
Misschien zijn er (minimale) sporen van de montage te zien?
Een nieuw/ongebruikt product in originele verpakking mag je inderdaad altijd terugsturen binnen de wettelijke termijn, of zelfs langer als de winkel dat zelf in de voorwaarden heeft staan.
DONEER JE OOK?
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you" - Ten Years After
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3300
- Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
- Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9
De schroefjes zijn aangedraaid geweest, dus mogelijk dat er wat lak af is.
Ik zeg ook niet dat het ongewoon is wat Mantel doet, alleen had ik het nog niet eerder meegemaakt.
Ik vraag mij een beetje af of ze hierin strenger zijn geworden de laatste tijd.
Ik zeg ook niet dat het ongewoon is wat Mantel doet, alleen had ik het nog niet eerder meegemaakt.
Ik vraag mij een beetje af of ze hierin strenger zijn geworden de laatste tijd.