MTB Route Arnhem

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Vanavond een rondje Posbank op de gravelbike gedaan. Als afsluiter had ik bedacht Papendal over te steken en het pad langs de abdij te nemen en zo weer bijna thuis te zijn. Echter, was ik vergeten dat de terreinbeheerder van Papendal op feestdagen de boel nog weleens op slot wil gooien - dus achterin Papendal aangekomen kon ik weer terug naar de hoofdingang.

Omdat ik het verder offline én online nergens kan vinden; wie weet op welke dagen/tijden ze die hekken op slot zetten?
Roads? Where we're going, we don't need roads.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

bij mijn weten gewoon dagelijks bij zonsondergang...hoe laat was je er?
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Ben er gisteren ochtend geweest en toen was het hek gewoon open
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Bram87 schreef: do 28 april 2022, 09:42 bij mijn weten gewoon dagelijks bij zonsondergang...hoe laat was je er?
Ah ja, natuurlijk. Dan heb ik hem/haar waarschijnlijk net gemist; ik was daar iets voor 21.00 uur, en toen was de zon net onder.

Omdat ik een paar jaar geleden op 1e Kerstdag ook al eens voor een dicht hek heb gestaan daar, vroeg ik me af of er misschien meer feestdagen waren waarop ze de hekken op slot houden.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Even een kleine mededeling van het Mountainbike Museum aangezien er redelijk veel mensen het museum als start- of pauzepunt gebruiken.
Komend weekend wordt onze oprichter 50 jaar, en hij geeft een feestje. Het museum is daarom zaterdag en zondag gesloten.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Deze week de route weer een paar keer gereden. Het blijft een lekkere flowtrack die je als je niet veel tijd hebt makkelijk voor of na werk kan rijden. Sommige bochten worden een beetje mul maar dat mag de pret niet drukken.

Nog een mooie annecdote: Bij het stukje singletrack naast de golfbaan kwam ik bij de laatste mini afdaling voor het hek een jochie tegen die tegen de richting van de route inreed met achter hem zijn opa en vader op Trek stad e bikes zonder helm. Netjes even uitgelegd hoe de richting wel gaat en wat tips gegeven zoals toch maar een helm te dragen dat hadden ze allemaal niet om dat dat het kapsel van de kleine vermorzelde :~
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Nog een Papendal-hek vraag 8)
Ik ga morgen met mijn vriendin en zoonlief bij de open dag op Papendal kijken. Mijn beoogde route gaat via het bekende tunneltje onder het spoor, fietspad en hek.
Heeft iemand een idee of dat hek gewoon geopend is?

Edit: Ja, hek is open! En; open dag is een aanrader; erg leuk - veel te zien en doen.
Roads? Where we're going, we don't need roads.
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag de route Arnhem en Schaarsbergen gereden. Lag er goed onderhouden bij. Door de droogte wel listige stukken met los zand tegengekomen. Voorzichtig , kan trikkie zijn .
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Voor Arnhem valt het nog redelijk mee alleen een paar echt mulle stukken bij het shell station en gemeente werf de rest is eigenlijk "nog" prima. Bij Schaarsbergen bij het laatste stuk al een keer flink OTB gegaan door een mulle zandkuil net na de lip van een heuveltje bij de waterberg.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vanmorgen een smakelijke combi van Schaarsbergen-Arnhem-Ede gereden. Terwijl ik bij Lange Hut de bult af dender, kom ik een graveler tegen die op zijn dooie gemak tegen de richting in aan het koersen is. Ik zeg nog tegen die gast dat hij tegen de richting ingaat. Geen enkele reactie. Vervolgens zie ik hem met zijn fiets omhoog lopen, al gaten trappend met zijn SPD race schoentjes om niet op zijn snavel te gaan. Lekker bezig, gast! :~

De tracks lagen er overal overigens fantastisch bij na die buitjes van de afgelopen dagen.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat stukje bij de Lange Hut rijd ik ook tegen de richting in omhoog vanaf het asfaltpad.
Ik ga dan wel rechtdoor en pak niet de singletrack mee, dus eigenlijk 10 meter ofzo tegen de richting in.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rayb81 schreef: wo 1 juni 2022, 22:48 Dat stukje bij de Lange Hut rijd ik ook tegen de richting in omhoog vanaf het asfaltpad.
Ik ga dan wel rechtdoor en pak niet de singletrack mee, dus eigenlijk 10 meter ofzo tegen de richting in.
Precies wat Ray zegt. Dat stukje was/is ook gewoon wandelpad en niets aan aangelegd. Dat het nu als verbinding tussen 2 single tracks wordt gebruikt is prima maar betekent niet dat je er niet meer omhoog mag fietsen. (wat ik overigens dan wel weer doe en niet ga lopen). Ik neem dat stukje eigenlijk altijd.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Rayb81 schreef: wo 1 juni 2022, 22:48 Dat stukje bij de Lange Hut rijd ik ook tegen de richting in omhoog vanaf het asfaltpad.
Ik ga dan wel rechtdoor en pak niet de singletrack mee, dus eigenlijk 10 meter ofzo tegen de richting in.
Alleen dit was in de bochtige afdaling ...
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Dat is idd niet de bedoeling en irritant :winkie: :o
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Michael2410
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 februari 2023, 14:23

Na een paar keer mijn achtertuin Schaarsbergen gereden te hebben nu voor het eerst mijn andere achtertuin Arnhem gedaan. De route lag er perfect droog bij en heeft een heerlijke afwisseling van singletracks, wat gravelbike-achtige stukken, een muur van een klim en af en toe een strookje asfalt. Daarnaast ook nog eens Schaarsbergen, Ede en Renkum aan de route vastgeplakt. Wat worden we toch verwend :D
Plaats reactie