Wat voor gear is ECHT nodig

Speciaal voor de beginnende mountainbikers.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Denk dat de TS , nog aan het wandelen is na misschien pech onderweg ? :) :winkie:
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
ATBJasper
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 726
Lid geworden op: wo 11 april 2007, 17:17
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

ThaSingleTrackMastah schreef: za 18 februari 2023, 20:20 Bidons zijn makkelijk en goedkoop, maar als je echt wild gaat doen vallen ze van je fiets.
Plakspullen of binnenband, fietspompje, mini tooltje. Past in je rugzak of heuptasje.
Ik denk dat dit bij een startende mountainbiker sowieso niet snel zal gebeuren. En bidon is inderdaad goedkoop, vaak zelfs gratis te krijgen bij aankoop van bepaalde artikelen of via promotie-pakketten. Ik heb een stuk of 5 van die gratis bidons rondslingeren en tijdje terug zelfs aantal weggegooid, gebruik bijna altijd Camelbak. Topic starter kan (als ie nog terugkomt op dit mooie forum) wel een PB doen, kan ie er een krijgen.

Bandenspullen vind ik idem dito: Ik heb in de eerste jaren nooit lek gereden, omdat ik toen nog niet zo "lomp" deed. Als je een familielid / vriend / buur achter de hand hebt met een auto maakte ik me sowieso geen zorgen en destijds veel op de lokale trails, dus bij pech ben je met een mooie hike ook weer terug bij huis... Dus echt nodig.. nahh, in mijn beleving niet.
beter 1 fiets onder je kont, dan tien in de schuur
Plaats reactie