23-4-2023 MillManTrail Luxemburg

Bij een evenement geweest? Laat ons weten hoe het was! Een tocht die we niet mogen missen? Plaats 'm.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Op 23- april 2023 wordt de MMT weer verreden in Luxemburg.
Inschrijven kan vanaf gisteren. Ik heb me al ingeschreven voor de 110 km / 1880 hm.
Altijd weer een leuk doel om vroeg in het jaar voor te gaan trainen. Daarnaast een mooie omgeving om doorheen te biken en 'the night before' is het goed vertoeven in Echternach :bier:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
MtGus
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 30 oktober 2022, 23:10

Zojuist ook ingeschreven, 72 km is al uitdaging genoeg voor mij!
Mtb Bub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 juli 2021, 20:53
Mijn mountainbike: CANYON STRIVE AL7

Lijkt mij ook een leuke uitdaging.
Ben alleen eerst opzoek naar een mede maatje of meer. :D
Voor de gezelligheid en vervoer enz
Ik woon in de buurt van Cuijk /Nijmegen

Graag een persoonlijk berichtje

Gr Berry
Mtb Bub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 14 juli 2021, 20:53
Mijn mountainbike: CANYON STRIVE AL7

Net ingeschreven voor de 110km
Dus dat wordt trainen :evil:
Stepje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 13:57

Hallo Allemaal,

Deze tocht/marathon lijkt me ook supergaaf maar ook superzwaar. Daarom twijfel ik nog om me in te schrijven. Weet iemand hoe deze zich laat vergelijken met de Bart Brentjens? Ik heb daar de 90km afgelopen jaar goed uitgereden en sindsdien is mijn trainingsarbeid alleen maar verder omhoog gegaan. Het aantal hoogtemeters lijkt vergelijkbaar, maar als die met (veel) hogere percentages komen en het technisch een stuk moeilijker is dan zegt dat niet zo heel veel.

groet,
koen
Kona Hei Hei CR/DL 2022 Frameset/home build
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Dan ga jij die tocht goed aankunnen Koen. Er zitten, net als in de BBC, buiten de klimmen ook genoeg stukken in waar je kunt bijkomen. Als je basis goed is (en zo te zien is ie dat) dan kun je met verstandig tempo en goed blijven eten die MilMan prima aan.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Stepje schreef: wo 8 februari 2023, 11:45 Hallo Allemaal,

Deze tocht/marathon lijkt me ook supergaaf maar ook superzwaar. Daarom twijfel ik nog om me in te schrijven. Weet iemand hoe deze zich laat vergelijken met de Bart Brentjens? Ik heb daar de 90km afgelopen jaar goed uitgereden en sindsdien is mijn trainingsarbeid alleen maar verder omhoog gegaan. Het aantal hoogtemeters lijkt vergelijkbaar, maar als die met (veel) hogere percentages komen en het technisch een stuk moeilijker is dan zegt dat niet zo heel veel.

groet,
koen
Ik heb afgelopen jaar de 90 BBC gedaan en in april '22 de 100 MMT. Ik denk qua belasting vergelijkbaar met elkaar. Zeker als je meer bent gaan trainen moet het best lukken.
Bedenk wel dat de klimmen allemaal net wat langer zijn dan in Zuid Limburg. Voordeel daarvan is dat de afdalingen ook langer zijn :lol: . De klimmen zijn ook niet technischer of steiler. Behalve dan die ene motherf.cker naar de camping toe. Die valt me elke keer weer tegen wat betreft lengte en hellingshoek. Als die eenmaal achter de rug is, is het alleen nog maar uitbollen.... zo ongeveer dan :winkie:

Het weer kan wel een issue zijn eind april. We hebben de afgelopen jaren alles al gehad. Van koud, met regen en hagel tot warm, zon en een verbrande kop.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Stepje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 1 januari 2022, 13:57

Dank voor de antwoorden heren! Het ziet ernaar uit dat ik het weekend van de 23e vrij moet gaan houden... :D
Kona Hei Hei CR/DL 2022 Frameset/home build
wysiwyg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 8 oktober 2020, 10:25

Kan iemand mij van enig banden advies voorzien?
Ik rij bijna altijd op Maxxis Aspen 2.4 WT (xc bike). Maar twijfel of ik voor de MillMan misschien toch ietsje grover moet.. Wellicht alleen aan de voorkant. In 2019 heb ik de 100km in nattige omstandigheden gereden maar kan me eigenlijk niet meer goed herinneren of het glad was… (toen met schwalbe RR overigens) Iemand ervaring met bv de ardent race of ikon op het voorwiel?
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Heb hem altijd met lkons rondom gereden en dat ging perfect. Ook met nat weer en sneeuw tijdens editie ‘16(?)
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik rij al jaren met Barzo's voor en achter (in de zomer Mezcal achter) en ben tijdens de MMT nooit grip tekort gekomen.
Licht rollend vind ik voor de 110 km die ik ga doen, wat belangrijker dan bakken met grip.
Ondergrond is nou niet heel anders dan bosroutes in Nederland.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De stenen daar hebben best veel grip, minder glad dan in de Ardennen.
Blijft alleen de modder. Als het goed weer is (en is geweest) dan kan je goed met weinig profiel rijden.

Anders voor een iets grovere band.
Heb daar met Nobby Nic, Hans Dampf en Magic Mary gereden, maar meer dan Nobby Nic heb je voor XC niet nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
wysiwyg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 8 oktober 2020, 10:25

Bedankt voor de replies! Ik rij altijd met weinig profiel , ook in Dolomieten met pittige trails, een Nobby NIC vind ik dan ook al een hele grove band 😁 .
Ik denk dat ik een Maxxis ardent race 2.3 ga proberen.
Achter dan met de huidige Maxxis Aspen 2.4 wt.
Hoop dat dat wat betreft volume van de banden een beetje gaat/ niet teveel afwijkt. (Velg voor intern 30mm, achter 26mm)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2092
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

wysiwyg schreef: wo 22 februari 2023, 20:35 Bedankt voor de replies! Ik rij altijd met weinig profiel , ook in Dolomieten met pittige trails, een Nobby NIC vind ik dan ook al een hele grove band 😁 .
Ik denk dat ik een Maxxis ardent race 2.3 ga proberen.
Achter dan met de huidige Maxxis Aspen 2.4 wt.
Hoop dat dat wat betreft volume van de banden een beetje gaat/ niet teveel afwijkt. (Velg voor intern 30mm, achter 26mm)
Beter een 2.4 Rekon Dual Compound kiezen. Weegt net zo zwaar als de Ardent Race, rolt ook heel vlot en ziet er tenminste in balans uit met je 2.4 Aspen op de achterkant :-q
wysiwyg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: do 8 oktober 2020, 10:25

Die twee verschillen inderdaad behoorlijk in maat..dat zag er niet uit 😁
Ik heb gekozen voor de Ardent race voor en achter een Ikon.
Dan heb ik echt een set met wat meer nop en smaller wat beter rijd op pruttige ondergrond (oa in winter) en de Aspens voor in de zomer .
Plaats reactie