Schoorl inside out! Nieuwe routes nog niet geopend!

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Ik denk dat een groot deel zich na 10 jaar gedoe zich niet meer afvraagt of iets wel of niet helpt.
Knap dat jullie niet al lang de stekker er hebben uitgetrokken en het SBB laten oplossen.
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Singletrack Sundays schreef: wo 8 februari 2023, 14:37 Ik denk dat een groot deel zich na 10 jaar gedoe zich niet meer afvraagt of iets wel of niet helpt.
Dat jullie niet al lang de stekker er hebben uitgetrokken en het SBB het laten oplossen.
In Nederland moet het nu eenmaal via de juiste weg geregeld worden. Omdat we hier een beetje teveel op elkaar zitten met iets teveel mensen. Ga je niets regelen dan gaat het feest niet door, klaar. En regel je het niet goed, dan wordt het alsnog verboden. Zie de pogingen daartoe in Nijmegen.


Om via deze weg dan mensen aan te vallen die zich inzetten om het wel te regelen is gewoon triest. Juist degenen die weten wat er moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen dat het gewoon allemaal wel goed gebeurt zouden hierover even moeten stoppen met zielig lopen doen. En als je het beter weet: regel het dan even!


Die honderden mensen zijn gewoon fout, zoals je fout bent als je met 100km/u door de stadskern rijdt. Keihard aanpakken, want anders loopt het een keer fout.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Lars TB schreef: wo 8 februari 2023, 14:48
Singletrack Sundays schreef: wo 8 februari 2023, 14:37 Ik denk dat een groot deel zich na 10 jaar gedoe zich niet meer afvraagt of iets wel of niet helpt.
Dat jullie niet al lang de stekker er hebben uitgetrokken en het SBB het laten oplossen.
In Nederland moet het nu eenmaal via de juiste weg geregeld worden. Omdat we hier een beetje teveel op elkaar zitten met iets teveel mensen. Ga je niets regelen dan gaat het feest niet door, klaar. En regel je het niet goed, dan wordt het alsnog verboden. Zie de pogingen daartoe in Nijmegen.


Om via deze weg dan mensen aan te vallen die zich inzetten om het wel te regelen is gewoon triest. Juist degenen die weten wat er moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen dat het gewoon allemaal wel goed gebeurt zouden hierover even moeten stoppen met zielig lopen doen. En als je het beter weet: regel het dan even!


Die honderden mensen zijn gewoon fout, zoals je fout bent als je met 100km/u door de stadskern rijdt. Keihard aanpakken, want anders loopt het een keer fout.
Uh Lars ......; je richt je precies op de verkeerde nu ... just sayin' :bier:
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Lars TB schreef: wo 8 februari 2023, 14:48
Singletrack Sundays schreef: wo 8 februari 2023, 14:37 Ik denk dat een groot deel zich na 10 jaar gedoe zich niet meer afvraagt of iets wel of niet helpt.
Dat jullie niet al lang de stekker er hebben uitgetrokken en het SBB het laten oplossen.
In Nederland moet het nu eenmaal via de juiste weg geregeld worden. Omdat we hier een beetje teveel op elkaar zitten met iets teveel mensen. Ga je niets regelen dan gaat het feest niet door, klaar. En regel je het niet goed, dan wordt het alsnog verboden. Zie de pogingen daartoe in Nijmegen.


Om via deze weg dan mensen aan te vallen die zich inzetten om het wel te regelen is gewoon triest. Juist degenen die weten wat er moet gebeuren om het voor elkaar te krijgen dat het gewoon allemaal wel goed gebeurt zouden hierover even moeten stoppen met zielig lopen doen. En als je het beter weet: regel het dan even!


Die honderden mensen zijn gewoon fout, zoals je fout bent als je met 100km/u door de stadskern rijdt. Keihard aanpakken, want anders loopt het een keer fout.
Ik weet heel goed wat er voor nodig is, daarom is het des te knapper dat MTBNW nog steeds blijft volhouden.
Have fun!
Rinse.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

yo-eddy schreef: wo 8 februari 2023, 14:50 Uh Lars ......; je richt je precies op de verkeerde nu ... just sayin' :bier:
Ik bedoel het ook niet richting S-S, hoewel de eerste zin wel zo te interpreteren is, maar die bedoelt hij dus voor anderen.

Ik hoop dat die anderen zich wel aangesproken voelen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Kijk, als je nu een punt wilt maken dan moet je even graven waarom die vergunningen zijn ingetrokken --> effect van o.a. nightbiken niet beoordeeld in de effect rapportage. Daar kun je wat van vinden of per direct wat aan doen.
Dat night biken gebeurt nog in hele grote getalen terwijl heel de community (minus boswielrennerts) het er al over eens is : niet doen jongens! Elke avond. Ze rijden hier ons huis voorbij. Veelal schreeuwend. Minimaal groepsgrootte manetje of 6. Dikke lampen op de fiets en op de helm. Zoek het juiste hokje maar erbij. Volledig kansloos. Van de week was ik bovenop Heel en Al met de hond, overal lampen. Gewoon overal (dus niet op de routes maar op wandelpaden)

Nee laten we schelden op mountainbikers die rijden op een route die toegankelijk is als een route, aangeduid is als een route, bepijld is als een route en waarop de boswachters je groeten.

Ik ben die selectieve verontwaardiging, met dat belerende vingertje, al dan niet met een badinerende toontje richting die bikers die volledig legaal hun rondje doen, toch echt wel een beetje zat :-?
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Blijft een prachtig topic om te lezen. Allemaal gutmenschen en ijzerenpaard die graag de knuppel in het hoenderhok gooit.

Als het gaat om nightbikers, los van dat het vooralsnog tegen geen enkele regel in gaat op Schoorl, de meeste die ik ben tegengekomen waren alleen of met 2. Als er dan een keer een groep boswielrenners tussen zit dan hebben ze inderdaad wel meer volume en heel veel meer lumen. Ik heb ook geen idee wat je met 5000 lumen op je stuur moet verder. Maar op de nieuwe lusjes zie je ze eigenlijk niet.

Als ze ooit écht open gaan is de noordlus binnen korte tijd sowieso verpest. Als je ziet hoeveel procent van de MTB'ers op Schoorl voor het eerst op een MTB zitten / lijken te zitten denk ik dat die lus een mooie combinatie van rare crashes en omhoog wandelende, gedesillusioneerde mensen wordt. De Niki's kunnen er maar beter nu van genieten. En dat doet hij dan ook vrij ruim volgens mij.
Waar woke is, is vuur
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

Nou, als er net een omgevingsvergunning vernietigd wordt omwille van de afwezigheid van een studie naar de impact van nightbiken op de flora en fauna, dan is dat nightbiken niet zo vanzelfsprekend meer, ondanks dat de wet het je niet verbied.

De wet natuurbescherming staat toch wel behoorlijk bovenaan de ladder, dus feitelijk zou SBB direct moeten ingrijpen, iig totdat er een studie ligt die aangeeft dat nightbiken geen negatieve impact heeft op de (nachtelijke) flora en fauna. Ik verwacht niet dat die studie er komt.

De klagers kennende zullen er ook wel meerdere handhavingsverzoeken liggen.

MTB NW en SBB kunnen dit heel handig spelen om van dit probleem een "het glas is halfvol" situatie te maken en draagvlak te creëren onder de lokale bevolking. Een APV icm met een campagne dat nightbiken niet van deze tijd is, het de natuur verstoord, en dat wel het laatste is wat de MTB-er op zijn geweten wil hebben. Want wat denk je dat de lokale bevolking precies vindt van dat nightbiken, en wat denk je dat dat met het algeheel beeld van de MTB-er hier in het dorp doet ?
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Mooi al die kennis hier.

Nogmaals de vraag; zou het verstandig zijn om te fietsen op een route die nog niet officieel geopend is, waar bordjes verboden toegang staan, waarvan de aanlegvergunning ontbreekt en die niet meer gecontroleerd/onderhouden wordt door wie dan ook?

Dusssssss©️
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: wo 8 februari 2023, 23:45 Mooi al die kennis hier.

Nogmaals de vraag; zou het verstandig zijn om te fietsen op een route die nog niet officieel geopend is, waar bordjes verboden toegang staan, waarvan de aanlegvergunning ontbreekt en die niet meer gecontroleerd/onderhouden wordt door wie dan ook?

Dusssssss©️
Mij maakt het eigenlijk niet uit wel/niet mogen rijden maar bij beide scenario's horen gewoon randvoorwaarden die je niet zomaar met elkaar kunt verwisselen.

Schep de juiste randvoorwaarden (dus ook juridisch) en de meesten zullen zich er wel aan houden, en diegenen dat zich er dan niet aan houden zijn dan ter afhandeling voor de BOA. Simpel gezegd, routepalen eruit, vlonders eruit, ingangen blokkeren maar dan ook echt en handhaven.

Oftewel zoals Lars zegt; Regel het en regel het goed.
Scheelt een hoop geouwehoer in ons bos.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

Ironhorse Erik schreef: do 9 februari 2023, 00:46
BOSS schreef: wo 8 februari 2023, 23:45 Mooi al die kennis hier.

Nogmaals de vraag; zou het verstandig zijn om te fietsen op een route die nog niet officieel geopend is, waar bordjes verboden toegang staan, waarvan de aanlegvergunning ontbreekt en die niet meer gecontroleerd/onderhouden wordt door wie dan ook?

Dusssssss©️
Mij maakt het eigenlijk niet uit wel/niet mogen rijden maar bij beide scenario's horen gewoon randvoorwaarden die je niet zomaar met elkaar kunt verwisselen.

Schep de juiste randvoorwaarden (dus ook juridisch) en de meesten zullen zich er wel aan houden, en diegenen dat zich er dan niet aan houden zijn dan ter afhandeling voor de BOA. Simpel gezegd, routepalen eruit, vlonders eruit, ingangen blokkeren maar dan ook echt en handhaven.

Oftewel zoals Lars zegt; Regel het en regel het goed.
Scheelt een hoop geouwehoer in ons bos.
Helemaal mee eens,is een halve dag werk.Routepalen er uit,vlonders hoef je niet helemaal weg te halen(paar stuks) Meer dan 5 blokades is ruim voldoende op de juiste plekken. Nu lijkt het meer op een soort prive route die al jaren word gereden door eigen en zodra een buitenstaander het wilt doen deze met de grond gelijk word gemaakt. Ik wil hem zelf ook wel eens doen en vind het wel lekker dat ie niet al te druk is.Sommige dagen wel drukker dan op andere routes als ik op strava kijk.
Dus ook in mijn ogen een gedoogde route. Aan de andere kant,als iedereen deze gaat rijden voorzie ik wel een boel gezeik.De route is in mijn ogen pittiger/linker dan de oude en ik denk zomers gevoeliger voor slijtage. Je geeft de tegenpartij dan wel weer voeding.
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 117
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Zodra de huurbrigade over de midden en noordlus gaan kan je wachten op elke dag meerdere ambulances in het bos, de nieuwe routes zijn voor NL begrippen best wel technisch. De vlonders zijn ook zodra het een beetje nat is spekglad, remmen is dan best wel link. Voor een doorgewinterede mtb'er stelt 't niet zoveel voor, het zorgt voor net dat stukje uitdaging wat je elders moeilijk vind.

Je ziet nu al op sommige stukken flinke zand kuilen ontstaan waar mensen bij een (verplicht) dropje van 30-40cm afstappen en de hele zooi kapot lopen. Het is jammer dat de bwr brigade de routes ook al ontdekt hebben wat dat betreft...
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5491
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

carlo1972 schreef: do 9 februari 2023, 09:40 Helemaal mee eens,is een halve dag werk.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Je hebt echt geen idee kerel .....
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
BOSS
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1322
Lid geworden op: zo 11 januari 2004, 21:46
Contacteer:

Mooi al die experts hier, kom eens een dagje helpen ipv op internet de alleswetende expert uit te hangen. #bestestuurluistaanaanwal

Oja, had ik al eens gezegd dat de nieuwe route nog niet open is EN nog niet gereed is omdat de omgevingsvergunning vernietigd is? Dit houdt in dat we op dit moment NIETS aan de route kunnen doen. Dus door er wel te rijden slijten erosiegevoelige stukken alleen maar erger en worden groter, erosiewerende en ecologische maatregelen zijn nog niet klaar en de routebebording en informatiepanelen zijn nog niet op orde. Zou het rijden op de nieuwe route helpen de route beter te maken en de beeldvorming van de MTBer positief beïnvloeden?

Dussssssss©️
Ironhorse Erik
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 782
Lid geworden op: di 20 juni 2006, 23:52
Mijn mountainbike: Specialized fanboy: Epic/Stumpjumper/Enduro/Demo

BOSS schreef: do 9 februari 2023, 11:02 Mooi al die experts hier, kom eens een dagje helpen ipv op internet de alleswetende expert uit te hangen. #bestestuurluistaanaanwal

Oja, had ik al eens gezegd dat de nieuwe route nog niet open is EN nog niet gereed is omdat de omgevingsvergunning vernietigd is? Dit houdt in dat we op dit moment NIETS aan de route kunnen doen. Dus door er wel te rijden slijten erosiegevoelige stukken alleen maar erger en worden groter, erosiewerende en ecologische maatregelen zijn nog niet klaar en de routebebording en informatiepanelen zijn nog niet op orde. Zou het rijden op de nieuwe route helpen de route beter te maken en de beeldvorming van de MTBer positief beïnvloeden?

Dussssssss©️
Zoals Lars zegt, regel het gewoon.
Plaats reactie