MTB track in Bentwoud?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Er zijn nog geen grootschalige praktijkvoorbeelden, en daarmee is het niet bekend in welke hoeveelheid nikkel vrijkomt en wat voor reactie dat geeft in de bodemgesteldheid (positief dan wel negatief) of het oppervlaktewater.

het is jammer, maar het is zo.
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Toch even nieuwsgierig. Is er al een tijdspad voor de aanleg dit jaar of toch weer ergens een ambtelijke kink in de kabel?
Bicycle, bicycle, bicycle
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

We wilden proberen voor het broedseizoen. Maar dat begint dit jaar al op 15 maart (terwijl ik dit tik bedenk ik me hoe raar het eigenlijk is om daar een vaste datum aan te hangen) of dat lukt wordt nu heel erg spannend. En de raderen draaien helaas niet helemaal in sync... maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor.

Het is wel knap balen want het trekt op sommigen best een behoorlijke wissel en niet iedereen kan dat vol houden
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Poldertoerist schreef: ma 13 februari 2023, 23:19 We wilden proberen voor het broedseizoen. Maar dat begint dit jaar al op 15 maart (terwijl ik dit tik bedenk ik me hoe raar het eigenlijk is om daar een vaste datum aan te hangen) of dat lukt wordt nu heel erg spannend. En de raderen draaien helaas niet helemaal in sync... maar eerlijk gezegd ben ik er bang voor.

Het is wel knap balen want het trekt op sommigen best een behoorlijke wissel en niet iedereen kan dat vol houden
Pffft....... Ellende met die ambtenarij :(
Zou dus ook nog kunnen dat uitstel afstel wordt?
Bicycle, bicycle, bicycle
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Beetje late reactie maar toch.

Er is geen point of no return, dus de kans dat het niet door gaat is er altijd maar eigenlijk is iedereen er wel op uit om het door te laten gaan. Feit is wel dat er duidelijkheid moet zijn op bepaalde punten. Zo is ons de afgelopen 2 jaar een belofte gedaan die nu het er op aankomt niet kan worden ingelost. En dat is wel goed voor een hele grote post op onze begroting. Dat soort gekkigheid wil je natuurlijk liever niet. Het is dan echt weer een gepuzzel of we dat gat dicht krijgen, of dat we nu wat concessies moeten doen.

En hoewel we echt een blauwe route willen maken wil je op een gegeven moment ook niet al te veel concessie doen. Tenzij je weet dat een concessie nu je uiteindelijk op de lange termijn verder helpt. Het is net politiek....

En zo puzzelen we voort maar willen wel echt duidelijkheid en niet een steeds vooruitschuivende punt op de horizon. Dat hebben we ook nodig voor sponsors en vrijwilligers.

Al met al ben ik best jaloers wat anderen in het land voor elkaar weten te krijgen en heb groot respect voor ieder initiatief wat slaagt.
brm
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 9 november 2022, 15:20

Nog nieuws? :winkie:
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Inmiddels gaan handtekeningen onder overeenkomsten dus dat is goed nieuws, ook hebben we een aantal mooie financiële bijdrage mogen ontvangen onder andere van de Gemeente Alphen aan den Rijn en Fonds Alphen, en binnenkort mogen we nog een mooie en hele belangrijke bijdrage bekendmaken. We hebben nog een aantal aanvragen uitstaan bij diverse fondsen. We merken zowel bij deze voor ons belangrijke partijen dat ons plan met de focus op gezinnen wel heel erg goed valt en dat zien we ook in de reacties die we krijgen van bewoners uit de omgeving.

Wat ook echt supertof is, is dat zich al heel een mooie club vrijwilligers gemeld heeft en die kunnen we straks echt goed gebruiken. Het zal even plannen en afstemmen worden, maar dat gaat heel veel schelen in de realisatie.

Heel graag had ik iets heel concreets willen noemen, en kon dat ook bijna, maar daar waar je afhankelijk bent van anderen heb je geen controle. Zo is een belangrijke mijlpaal nu alweer 4 maanden later dan het oorspronkelijk plan. Dat heeft soms met onze eigen capaciteit te maken en soms ligt dat bij anderen. Het is zoals het is. Maar ik hoop echt dat we straks een moment vast hebben staan en dan gaan we de echte volgende fase in. Heel spannend voor ons!
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3458
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Kan ik mij al ergens aanmelden om te komen scheppen binnenkort? Zou supertof zijn als dit vóór het nieuwe broedseizoen gerealiseerd kan worden. Anders verlies je weer dik een half jaar.
Bicycle, bicycle, bicycle
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Dat kan zeker Daniël. Via deze pagina: https://mtbbentwoud.com/steun/
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zo te lezen van de zomer al fietsen!
https://www.mtbroutes.nl/nieuws/mtbrout ... -van-start
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Daar gaan we we voor!


Hieronder een aardig stukje van het AD.

https://www.ad.nl/alphen-aan-den-rijn/h ... ~af87aacb/
Mr. Bean
All rounder
All rounder
Berichten: 91
Lid geworden op: di 10 januari 2023, 15:15
Mijn mountainbike: Trek Procaliber 9.6 / Spectral 125 AL6

Poldertoerist schreef: do 14 december 2023, 08:56 Daar gaan we we voor!


Hieronder een aardig stukje van het AD.

https://www.ad.nl/alphen-aan-den-rijn/h ... ~af87aacb/
Helaas achter een betaalmuur...
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

oh jammer,

Dat was vanmorgen nog niet zo.
Fuzzy
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 20 december 2020, 21:15
Mijn mountainbike: YT Izzo Pro (2021), Bulls Copperhead 3 (2015)

Hier te lezen zonder betaalmuur

https://archive.ph/LrSfC
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Leuk extra rondje tussen Zmeer naar Bhoek of visa versa natuurlijk :-q
Maakt het verbinden van de twee route's een stuk minder saai :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie