Homebrew N°0129 - Yeah!

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Almost there! 120mm SID select op de kop getikt! De blauw ultimate gaat een nieuw huis krijgen. De stuurbuis nog op lengte en de remmetjes ontluchten, dan kunnen we het bos in. 8)
De loop van de kabels ben ik nog niet helemaal tevreden over.. Vind het een beetje rommelig bij het stuur en heb ook extra tiewrapjes rond de seattube moeten inzetten helaas. Dat liep bij die van Mark toch mooier, misschien een maat dingetje. M vs XL. Heb het al even bij Sour neergelegd voor hun mening..
Verder ben ik opzoek naar frame protectie / chainstay protector maar met de matte lak dus ik kan helaas niet zomaar alles er op plakken.
Iemand tips?

Verder nog een Magura shiftmix setje gekregen van madam op de cockpit wat op te ruimen. :-D Die komt er ook nog snel op.
Even twee snelle fototjes! Als het zonnetje even meewerkt (op de fotos nog niet echt :lol:) komt de kleur heel mooi to leven. Super blij met de matte Illusion Rootbeer. De combinatie met mat zwarte componenten en wat grijze accenten is ook wel aardig gelukt volgens mij? :bier:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ziet er al goed uit. Ik heb mijn ex mat paarse POLE met matte folie beplakt tdt.
En de chainstay een VHS tape. Echt superspul, en zeer geluidsreducerend.

Twee puntjes, remleidingen nog wat inkorten voor cleaner ogende cockpit? En is het dan geen idee om de demperzijde om te zetten van vork?
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ultimate naar Select is wel een stap omlaag die je waarschijnlijk gaat merken inderdaad. Binnenbandje om de chainstay werkt trouwens ook heel goed, zeker bij leuke stalen fietsen. :winkie:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Voorrem leiding mag wel een stuk korter, tenzij je barspins wilt gaan doen :D

Achterrem leiding lijkt wel kort zat en zal wat mooier lopen als je hendels wat meer naar boven zet, ze lijken nu wel heel erg naar voren gekanteld zijn. Schakelkabel zou iets korter kunnen en zit gedraaid.

@Dutch: wat is het nut van het omzetten van de demper? Bedoel je daarmee van links naar rechts?
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1057
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Stukje krimpkous om achterremleiding en schakelkabel helpt om ze samen om het balhoofd te krijgen zelfde voor voorremleiding en dropperkabel. Alhoewel dat minder nodig is als de voorremleiding ingekort is.
Wel heel mooi geworden zo, zal zeker lekker rijden en ziet er ook nog eens goed uit.
Lekker fietsen!
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

MarkMeisner schreef: wo 8 februari 2023, 00:51 Voorrem leiding mag wel een stuk korter, tenzij je barspins wilt gaan doen :D

Achterrem leiding lijkt wel kort zat en zal wat mooier lopen als je hendels wat meer naar boven zet, ze lijken nu wel heel erg naar voren gekanteld zijn. Schakelkabel zou iets korter kunnen en zit gedraaid.

@Dutch: wat is het nut van het omzetten van de demper? Bedoel je daarmee van links naar rechts?
Demper van de Ultimate naar de Select.

Al dacht ik dat de Ultimate alleen 32 mm poten heeft en de Select 34. Maar iets met vuur en handen niet willen doen..

Mooi fietsje zo.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Dutch schreef: di 7 februari 2023, 22:30 Ziet er al goed uit. Ik heb mijn ex mat paarse POLE met matte folie beplakt tdt.

Thanks! Ik zie voor folie een aantal bekende opties maar het lijkt of die de matte look best veel veranderen ( als in meer shiny ) , was dat ook jou ervaring?

Dutch schreef: di 7 februari 2023, 22:30 Remleidingen nog wat inkorten voor cleaner ogende cockpit?
MarkMeisner schreef: wo 8 februari 2023, 00:51 Voorrem leiding mag wel een stuk korter, tenzij je barspins wilt gaan doen :D
Schakelkabel zou iets korter kunnen en zit gedraaid.
Ook Peter schreef: wo 8 februari 2023, 08:51 Alhoewel dat minder nodig is als de voorremleiding ingekort is.
Jullie zijn vrij unaniem, Ik denk dat ik wat kabeltjes ga inkorten :D
suravida schreef: di 7 februari 2023, 22:57 Binnenbandje om de chainstay werkt trouwens ook heel goed, zeker bij leuke stalen fietsen. :winkie:
Dutch schreef: di 7 februari 2023, 22:30 En de chainstay een VHS tape. Echt superspul, en zeer geluidsreducerend.
Thanks voor de suggesties. Ik vind een binnenbandje eigenlijk ook wel klassiek ogen (staat ook heel mooi op de victor ;-)) de look van de VHS vind ik niet helemaal bij deze bike passen. ( wat een heerlijke website trouwens 8) )
suravida schreef: di 7 februari 2023, 22:57 Ultimate naar Select is wel een stap omlaag die je waarschijnlijk gaat merken inderdaad.
Dutch schreef: di 7 februari 2023, 22:30 idee om de demperzijde om te zetten van vork?
Als ik de ervaringen her en der lees zou de Charger RL demper uit de Select wat meer plushy en linear zijn tov de Raceday maar verder een prima keuze. Mijn verwachting is dat ik met mijn skills nog niet heel veel ga inleveren met de Select. Ik ben benieuwd. De Ultimate eigenlijk ook nog nooit echt goed aan de tand gevoeld maar de stap omhoog vanaf een 30mm 100mm Judy was wel gewenst. Als mn ik wat ruiger terrein wil gaan opzoeken zal ik denk ik eerder naar een Pike met iets meer veerweg gaan kijken.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Gewoon een tijdje naar kijken en dan lekker de details afmaken. Ik heb ook een week later de leidingen ingekort op de Nukeproof.

Ben wel benieuwd naar de reactie van Sour. Dat derde (bovenste) ophangpunt zit 'veel' te laag.
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

MarkMeisner schreef: wo 8 februari 2023, 00:51 @Dutch: wat is het nut van het omzetten van de demper? Bedoel je daarmee van links naar rechts?
Van Ultimate naar Select en andersom
maverick76 schreef: wo 8 februari 2023, 09:16 Al dacht ik dat de Ultimate alleen 32 mm poten heeft en de Select 34. Maar iets met vuur en handen niet willen doen..

Mooi fietsje zo.
Ultimate is er met 35 (34 tiepvoudtje?)
Ging er even vanuit dat beiden 35 waren. En niet een van beiden een SL.
rcdol schreef: wo 8 februari 2023, 11:39
Thanks! Ik zie voor folie een aantal bekende opties maar het lijkt of die de matte look best veel veranderen ( als in meer shiny ) , was dat ook jou ervaring?

Als ik de ervaringen her en der lees zou de Charger RL demper uit de Select wat meer plushy en linear zijn tov de Raceday maar verder een prima keuze. Mijn verwachting is dat ik met mijn skills nog niet heel veel ga inleveren met de Select. Ik ben benieuwd. De Ultimate eigenlijk ook nog nooit echt goed aan de tand gevoeld maar de stap omhoog vanaf een 30mm 100mm Judy was wel gewenst. Als mn ik wat ruiger terrein wil gaan opzoeken zal ik denk ik eerder naar een Pike met iets meer veerweg gaan kijken.
In kort, nee niet mijn ervaring, ik denk dat als ik het niet zou vertellen je echt naar randjes moest zoeken.
Edit: foto erbij
Afbeelding
Links bij kabeloogje zie je halverwege de bovenbuis een randje horizontaal langs lengte vd buis lopen.

En vwb vork, SID select nooit gereden geen idee.
Verder is een Pike met meer veerweg in de door jou geschetste situatie wel een mogelijke oplossing. (Al zou ik dan bij RS wegstappen als er budget is voor een iets dikkere vork)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

rcdol schreef: di 7 februari 2023, 22:22 ...en heb ook extra tiewrapjes rond de seattube moeten inzetten helaas....
Bedoel je die tierap om de seatstay?
Ik vermoed dat dat te maken heeft met een getordeerde remleiding. Die dingen willen nogal eens een vorm aannemen als ze lang opgerold hebben gezeten. Misschien dat het even loshalen van de caliper en een slag -de goede kant op- draaien en weer monteren verbetering geeft.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

kermit schreef: do 9 februari 2023, 15:16
rcdol schreef: di 7 februari 2023, 22:22 ...en heb ook extra tiewrapjes rond de seattube moeten inzetten helaas....
Bedoel je die tierap om de seatstay?
Ik vermoed dat dat te maken heeft met een getordeerde remleiding. Die dingen willen nogal eens een vorm aannemen als ze lang opgerold hebben gezeten. Misschien dat het even loshalen van de caliper en een slag -de goede kant op- draaien en weer monteren verbetering geeft.
Ja inderdaad, bij de yoke zit er ook eentje maar die valt niet erg op. De gedraaide kabel dacht ik eerst ook inderdaad aan maar de kabel loopt zonder tiewrap echt rechtdoor en bij de bottombracket bijna in de chainring.
Kwam gisteren online een fototje van een andere, net opgebouwde, XL crumble tegen met hetzelfde euvel.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Ze hadden het montagepunt gewoon verder naar boven moeten plaatsen bij een XL. Er zijn maar zeer weinig frames waar echt 100% nagedacht is over kabelloop helaas.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dutch schreef: do 9 februari 2023, 23:00Er zijn maar zeer weinig frames waar echt 100% nagedacht is over kabelloop helaas.
True!
Verbazingwekkend overigens, als ik als niet technisch geschoold hobbyfietsertje al mogelijkheden tot verbetering zie moeten de ontwerpers dat toch ook weten. Zal soms ook een kostenkwestie zijn vermoed ik. In dit geval worden de losse buizen wellicht allemaal (semi) geautomatiseerd op dezelfde plek van gaten voorzien?
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
rcdol
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 18 januari 2021, 21:36
Mijn mountainbike: Zure kruimeltaart

Ze gaan het bij Sour intern uitzoeken heb ik als reactie ontvangen, er is in ieder geval geen specifieke reden voor..
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Gemak, of niet echt over nagedacht.

Dat was bij mijn POLE echt super. Nooit eerder zo perfect gehad.
Plaats reactie