Chainring vervangen

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Goede morgen. Ik wil graag mijn voorste chainring vervangen van 30T naar 32T, simpelweg omdat ik constant op de kleinste tandwielen fiets. Voor mij is dit model/type onbekend en heeft google mij niet veel op geleverd. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Ik heb een foto bijgevoegd. Bvd! Papi

Afbeelding
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Die had ik zelf ook nog nog wel gevonden. Er is dus geen andere optie voor een ander merk etc. 88 euro voor een chainring vind ik nog al aan de prijs.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Andere cranks kopen waar wel goedkope (Ali) voorbladen op passen?
Dan ben je op de duur goedkoper uit.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29951
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Of deze?
https://mirandabikestore.com/shop/spide ... um-for-mtb
Als dit past, dan kan je daarna alle 104bcd voorbladen monteren.
Van AB, Garbaruk, maar ook van Ali.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Papichulo schreef: ma 6 februari 2023, 13:49 Die had ik zelf ook nog nog wel gevonden. Er is dus geen andere optie voor een ander merk etc. 88 euro voor een chainring vind ik nog al aan de prijs.
Dan mag je blij zijn dat je er met 88 euro nog genadig vanaf komt.

Mijn voorbladen kosten rond de 130 euro en zo bijzonder zijn die niet
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2975
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Niet zo heel veel van te vinden, behalve dat "Miranda" uit Portugal komt en ook OEM parts maakt voor bv Bosch en Yahama. Het is een redelijke fabriek en zit bij Aveiro iets noord van Lissabon.

Dat carbonnen XMOD spul lijkt heel aardig ontworpen. Misschien Miranda eens mailen met je vraag?

Dit bedrijf lijkt wel wat assortiment te hebben in NL: https://hollandbikeshop.com/fietsonderd ... rt-764997/, maar het merendeel lijkt e-bike spul te zijn.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Bedankt voor de reactie, ik zal ze eens mailen.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Zie deze natuurlijk nu pas, wel een doordachte opzet als ik hun productpalet zie: https://bikerumor.com/miranda-xmod-cran ... ross-back/
En wat al gezegd was, andere merken zijn ook niet goedkoop. Rij nu zelf met Hope en Rotor en schrik niet van meer dan drie tientjes voor een voortandwiel, maar daar ben ik gelukkig pas na heel veel kilometers en jaren aan toe.
Lekker fietsen!
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Ik ben even aan het denken geweest met wat ik wil doen. set-up nu is BB Standard: BSA, 73mm, Threaded, Bottom Bracket
Race Face BSA Cinch, crank miranda Delta 30T. Nu heb ik Canyon gevraagd en er past een Shimano SLX FC-M7100-1 Crank 1x12-speed in de BB en als ik dan een Shimano SLX SM-CRM75 Direct Mount Chaining for FC-M7100 / FC-M7130 - 1x12-speed erbij koop. Dan moet dit toch gewoon passen? Geeft een 32T nog wel genoeg clearance tegenover de achterbrug?

Mvg Papi
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1389
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Waarom niet kijken of 34 of zelfs 36 past? Verschil tussen 30 en 32 is nihil
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

34 is zeker een optie! Alleen ik heb geen ervaring met de marge tussen de chainstay.
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

Hoe weet je of een 34T niet tegen je chainstay aan gaat komen?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Papichulo schreef: di 28 februari 2023, 10:53 Hoe weet je of een 34T niet tegen je chainstay aan gaat komen?
Te oordelen naar de foto zou het geen probleem moeten zijn (disclaimer: een foto kan vertekenen). Wil je het zeker weten, meet dan de diameter van je huidige tandwiel op en mail Miranda met de vraag wat de buitendiameter van hun 34t is.
Papichulo
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: ma 8 november 2021, 17:19

tenZNL bedankt voor je reactie! Ik ben van plan er een slx crank in te zetten, deze zou in de raceface bb passen. Samen met een 34 chainring. De miranda is 170mm en de slx is beschikbaar ik 170 en 175, even kijken wat het beste is.

Hoe kan je bepalen wat de min clearance is? Als die niets raakt, is dat dan oke? Er zal weinig speling en beweging inzitten denk ik zo.
Plaats reactie