bike24

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Afgelopen dinsdag bij Bike24 wat besteld en 5 minuten later ook wat bij Bike-discount.
Vrijdag werden de spullen van Bike-discount door DHL afgeleverd. Vandaag, maandag, de spullen van Bike24 door GLS. Die bezorgen blijkbaar niet in het weekend. Evengoed nog best snel, maar bij een volgende shopping-ronde, indien beide (bijna) dezelfde prijzen rekenen, tóch een reden om voor de net wat snellere levering te kiezen.
Nee, ik heb geen geduld :winkie:
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Duitsland vs Spanje?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hoe bedoel je dat?
Bike-Discount en Bike24 zijn beide Duits.
Of doel je op de koerier?
GLS is Nederlands en DHL Duits.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Klopt. Was even in de war met tradeinn/bikeinn die vanuit Spanje versturen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

De GRX rem/shifter sets zijn inmiddels binnen. Waren bij de buren geleverd, zonder bericht in de brievenbus :~

GLS blijft toch altijd zozo wat betreft snelheid en tracking info. Online was om 21 uur nog steeds te zien dat de bezorger onderweg was, terwijl het pakketje blijkbaar al rond half 2 was afgeleverd.

Bike24 verder probleemloos en goedkoop. Opmerkelijk hoeveel prijsverschil er soms zit in onderdelen.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

erwin.burgers schreef: di 7 februari 2023, 14:49 De GRX rem/shifter sets zijn inmiddels binnen. Waren bij de buren geleverd, zonder bericht in de brievenbus :~

GLS blijft toch altijd zozo wat betreft snelheid en tracking info. Online was om 21 uur nog steeds te zien dat de bezorger onderweg was, terwijl het pakketje blijkbaar al rond half 2 was afgeleverd.

Bike24 verder probleemloos en goedkoop. Opmerkelijk hoeveel prijsverschil er soms zit in onderdelen.
GLS is wat mij betreft ook het enigste puntje wat Bike24 betreft , vorige keer viel het mee gelukkig maar inderdaad geen track and trace waar je iets aan hebt. Zou mooi zijn als ze een optie DHL of UPS zouden hebben. En in Duitsland doen ze niks in het weekend helaas.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Gek genoeg is de combinatie Bike24-GLS hier in Spanje juist de betrouwbaarste van het stel.
Altijd netjes op tijd, geen gezeur.
Is blijkbaar erg afhankelijk van de bedrijfscultuur op de betreffende vestiging.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
surging
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: zo 3 juli 2022, 21:19
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 4

GLS heeft ooit mijn bike24 pakket afgegeven 5 straten verder in de buurt. Briefje zat blanco in de bus, dus ik had geen idee waar het pakket was.
Na onderzoek van de webwinkel dan een week later het adres kunnen krijgen om dan zelf pakket daar te gaan halen, had toen ook even een boze mail verstuurd met de vraag om een andere carrier te nemen voor verzending. DHL/DPD/Postnl werkt goed hier in de buurt. Beste is UPS, steekt er met kop en schouders bovenuit.
Canyon Stoic/Canyon Grizl/Kona Rove st
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1580
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

In het bike-components topic net gelezen dat je binnen 14 dagen kosteloos (dus zonder retourverzendkosten) ontvangen goodies terug kan sturen. Aangezien ik de laatste tijd wat meer bij Bike24 bestel en daar vaker ook wat kleding dan bij B-C, ben ik daar ook even in de retourvoorwaarden gaan kijken, maar ik kan niets vinden wie de retourkosten betaalt. Je kunt gewoon een retourlabel downloaden en het pakket bij een vervoerderspunt afgeven. Weet iemand of het gratis retourneren is bij Bike24?
carbon bike, titanium collarbone...
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1067
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Ik bestel (en retourneer) er regelmatig. Zijn geen kosten aan retourneren verbonden. Verzending boven bepaald bedrag is inmiddels ook gratis. Ik meen mij te herinneren dat dit ook altijd 4 euro ofzo was.
melf#50
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: ma 19 oktober 2020, 20:26

maaf2 schreef: za 25 februari 2023, 12:48 Ik bestel (en retourneer) er regelmatig. Zijn geen kosten aan retourneren verbonden. Verzending boven bepaald bedrag is inmiddels ook gratis. Ik meen mij te herinneren dat dit ook altijd 4 euro ofzo was.
Oh vandaar , ik heb vorige week wat besteld en was idd ook gratis verzenden , terwijl ik eerder altijd verzendkosten moest betalen.

Ik heb donderdag een nieuw zadel besteld , was er vandaag al , dat was de snelste levering van Bike24 bij mij ooit. Meestal als het weekend er tussen zit duurt het langer.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vanmiddag ontdekt dat het vanaf 100 euro gratis verzenden is.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

maaf2 schreef: za 25 februari 2023, 12:48 (en retourneer) er regelmatig. Zijn geen kosten aan retourneren verbonden.
Ja retour zendingen zijn nu ook kosteloos zie ik nu inderdaad ?

Hoe werkt dat in de praktijk ? Want retouren gaan via GLS geloof ik, maar ik ben alleen bekend met PostNL en DHL inleverpunten.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Je krijgt een label en je kunt het in leveren bij PostNL.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Supermatt
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: di 16 augustus 2016, 16:27

Bike24 had/heeft een probleem met het order systeem. Ik kreeg net een melding dat mijn bestelling die ik 3 dagen geleden deed, nog eens met 5-8 werkdagen vertraagd zal zijn. Geen idee of dat alleen voor mij is of voor alle orders.
Meest waarschijnlijke is dat iets toch niet op voorraad is, denk ik. Ik zie verder geen melding op hun website.
Plaats reactie