Al even geen update van dit apparaat, maar hier zijn ze dan:
Mijn X01/GX shifter achterderriecombo vervangen door AXS. Ook met de oude GX cassette schakelt dat erg fijn, beter dan met kabel. Ook de Reverb is vervangen door iets met AXS. Dit voordeel is niet heel groot, hoogop makkelijk wisselen, en geen gedoe met leidingen als je hem eens uit het frame trekt. Overigens wel al eens na 2 km naar huis gegaan met een lege accu van de achterderrie. Ik dacht dus, toen er een gebruikte AXS Reverb in Ø34,8 voorbij kwam: dat is een mooie accuhouder! Hebbon!
Via @mudmate een setje Hope Tech 4
E4 besteld. Was iets fout gegaan met de bestelling, maar met V4's ben ik eigenlijk nog veel gelukkiger. Nog niet fantastisch ontlucht (moet ik nog eens doen volgens de
methode van Ironhorse Erik) maar het gevoel is toch een stuk beter dan bij de Hope Tech 3's die ik ook heb. Mijn OCD speelde wat op, dus ik vond dat ik dikkere schijven "nodig" had.
Braking maakt 3mm dikke schijven, dus met wat meer massa. Zo bij de eerste ritjes werkt dat prima, maar ben vooral benieuwd naar de setup in de bergen. Lastig, op korte termijn naar Finale, en daar lijkt de 601 de betere keuze te zijn.... ja, ik mis een dopje.
Totaal plaatje nu, en ja, de crank staat niet horizontaal....