MTB route Geestmerambacht Langedijk/Alkmaar

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Zo, afgelopen vrijdag, zaterdag en zondag ben ik weer lekker bezig geweest op GMA. Het bosje voor de parkeerplaats is volledig klaar gemaakt voor het granulaat. De afwatering is hier ook sterk verbeterd. En dat werkt. diepe plassen LANGS het parcours.

De laatste 2 hobbels van de nieuwe pumps op de pumptrack heb ik toch meer naar achteren verplaatst. Hij loopt nu veel mooier. De bocht erna naar rechts is een stuk naar achteren verplaatst en veel scherper en veel hoger gemaakt. Hij is nu nog erg zacht maar straks kun je hem er echt mooi hoog in rijden en je snelheid naar beneden volledig meenemen naar het 2e pump deel. Vandaag even getest (voor zover dat ging in de prut) maar hij loopt echt mooi. :-q

Binnenkort deze nieuwe bocht voorzien van granulaat zodat hij niet spekglad is bij een beetje regen en de diepe sporen wegblijven.

Ik ben er echt zeer tevreden over. En volgens mij is dit ook best uniek. Een echte pumptrack opgenomen in een MTB parcours die je tevens als los pumptrack rondje kunt rijden. :bier:
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Stilte op het forum..... maar zeker niet op het parcours van GMA. Afgelopen weken heeft een select groepje heel hard gewerkt aan het laatste deel van het parcours voor de parkeerplaats.
Dit deel heeft een volledige metamorfose ondergaan. De afwatering is overal sterk verbeterd én het gehele bosje is voorzien van granulaat.
En het werkt. Waar dit deel voorheen het meest water gevoelig was doorstaat dit deel regen nu beter dan de rest van het parcours. Ook zijn er wat leuke extra's aangebracht.

Momenteel regent het veel en lang, Het parcours is daarom nat glad en blubberig. GMA zal altijd gevoelig voor regenval blijven, ondanks onze inspanningen. De komende tijd dus lekker naar Schoorl en als het weer een periode droog weer is kun je gerust een rondje wagen op het vernieuwde deel.
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Heb al sinds begin winter niet meer op GMA gereden maar zie laatste tijd zo nu en dan op instagram foto's van een serieuze TTF voorbij komen. Goed bezig daar! Als het weer een beetje droog is (en is het is af) weer even een rondje doen daar 8)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

boldrides schreef: ma 9 januari 2023, 09:45 Heb al sinds begin winter niet meer op GMA gereden maar zie laatste tijd zo nu en dan op instagram foto's van een serieuze TTF voorbij komen. Goed bezig daar! Als het weer een beetje droog is (en is het is af) weer even een rondje doen daar 8)
Ja, er gaan nog wel wat uurtjes in zitten. Hopelijk is hij ergens maart klaar.

We kunnen zeker nog hout gebruiken. Dus mocht iemand hier zijn vlonder/steiger slopen... denk aan ons! :-q
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afbeelding


We zijn lekker bezig op GMA. 8) 8) 8)
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Hoppppaaaa.
Die Westfriese mountains krijgen nog wat uitdagingen!
dnuz
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: wo 13 september 2006, 18:04
Mijn mountainbike: Santa Cruz Bronson, Sirius Pipedream, Santa Cruz Stigmata

Zeer cool! Rij deze route vaak met mijn zoon (6 jaar) en hij hoopt dat er nog wel wat meer planken tussen komen 🙂. Helaas geen hout over anders had ik graag gedoneerd
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afbeelding



We zijn bijna bij het eindpunt met de bouw van het frame.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 284
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

Gaaf!
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

tussen het timmeren en zagen door hebben we ook nog even de tijd gevonden om paar slechte modderplekken aan te pakken.

De wallride vordert gestaagd. Het frame is af, nu kunnen we ons volledig concentreren op het monteren van de vlonderplanken op het frame.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Erg gaaf, ik ben hier lang niet geweest maar woon nu in de buurt. Tijd om een na-werk rondje te doen!

De foto's laden bij mij niet meer, weet iemand hoe dat komt?
Who needs roads when there's dirt
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 873
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Afgelopen weekend hebben we een mooi paadje aangelegd zodat je de wallride, wanneer deze klaar is en open, vaker achter elkaar kunt nemen.
Nog even geduld, we werken elk weekend en zelfs in de regen door om de wallride af te krijgen. Hopelijk kan hij eind deze maand open. :-q




Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
boldrides
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 266
Lid geworden op: di 4 september 2018, 13:24
Mijn mountainbike: Canyon Exceed CF SL 7.9 Di2

Ziet er erg tof uit! Volgende maand (als de wallride ws te rijden is) even uitproberen :)
DaanBaard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: vr 28 januari 2022, 17:28

Is GMA alweer een beetje te rijden of is er nog veel water?
Mountainbike lifestyle clothing @ https://rideoffthedirt.com/ all the way from #alkmaarrockcity
Plaats reactie