Grand TUHR (Ultieme Heuvelrug Ronde)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Willem Altes schreef: vr 3 februari 2023, 23:59 Een UHR 9 + 2 Den Treek + verbinding Soest ( met rondje Soesterhoogt) is ongeveer 213 km.
Deze ronde ja.

Nu nog een gpx, uhr en den treek vignet denk ik
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Winterslag
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 30 januari 2023, 08:24

Willem Altes schreef: vr 3 februari 2023, 23:59
Peelrijder schreef: vr 3 februari 2023, 22:37 Ik heb dit nog steeds voor dit voorjaar op de planning staan.

Een UHR7 was toch 200km? Althans die heb ik ooit voorbij zien komen
Een UHR 9 + 2 Den Treek + verbinding Soest ( met rondje Soesterhoogt) is ongeveer 213 km. Om hij een UHR 7 aan de 200 km te komen moet je heel veel omrijden.
Aight, dat klinkt als een plan wanneer we weer wat meer licht hebben! Wie heeft er een goede gpx van de ‘ UHR 9 + 2 Den Treek + verbinding Soest ( met rondje Soesterhoogt)’? :)
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mijn GPX is verouderd (augustus 2020). Voor Den Treek kan je online op de dag zelf een dagkaart kopen. Pas na 5 ritten per jaar is jaarkaart voordeliger.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Deze track heb ik voor Annemiek van Vleuten in elkaar gesleuteld. Daarom begint ie in Rhenen.

Hij omvat Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Austerlitz, Kinderroute Austerlitz, Zeist, Verbindingsroute Soest, Lage Vuursche en Hoge Vuursche. Samen 187km. 100% gegarandeerd legaal, 100% compleet inclusief de sneaky stukjes bij Austerlitz en 100% geoptimaliseerd.
D.w.z. als je niet oplet bij de LV/HV of bij Au/Ze, dan pak je niet de meest efficiënte route.

https://we.tl/t-gBzpcqkjoX
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

bert l. schreef: za 4 februari 2023, 21:12 Deze track heb ik voor Annemiek van Vleuten in elkaar gesleuteld. Daarom begint ie in Rhenen.

Hij omvat Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Austerlitz, Kinderroute Austerlitz, Zeist, Verbindingsroute Soest, Lage Vuursche en Hoge Vuursche. Samen 187km. 100% gegarandeerd legaal, 100% compleet inclusief de sneaky stukjes bij Austerlitz en 100% geoptimaliseerd.
D.w.z. als je niet oplet bij de LV/HV of bij Au/Ze, dan pak je niet de meest efficiënte route.

https://we.tl/t-gBzpcqkjoX
Mijn dank is groot!

Uiteraard komt er een upload als ik hem gedaan heb.

Eerst nog mijn eigen trail marathon rijden hier in de buurt (275km, maar dan nauwelijks hoogtemeters) die staat in de planning voor maart, dus ik hoop deze in april te doen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De routes van Den Treek zitten niet in de GPX van Bert. Dus als je 185 km te weinig vindt dan kan je die erbij plakken. Vanaf Austerlitz sluit dat gewoon aan (bij het hoekje waar de kinderroute ook ligt). Als je die wil combineren met Leersum en zo is de verbinding die ik een paar berichten hier boven heb gepost korter dan de verbinding naar Austerlitz, maar dat zijn maar een paar kilometer; dus je kan ook gewoon de Den Treek rondjes inplakken in de GPX van Bert en dan rij je een paar kilometer meer dan nodig (maar ben je sneller klaar met de GPX).

Overigens startplaatskeuze , bepaalt wel een beetje je ritme. Ga je beginnen met draaien en keren van HV? Rij je Kwintelooyen als je nog fris bent of juist niet? Vanaf De Peel kan je natuurlijk ook bij de brug bij Rhenen de Rijn over en daar starten.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik denk starten op kwint en eindigen op rhenen.

Treek kijk ik nog even wat ik daarmee ga doen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je lang genoeg wacht is de nieuwe route van Soest ook al af.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik wacht stiekem al te lang, had m vorig jaar al willen doen.

Langste singletrack al afgestreept, nu deze nog.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Peelrijder schreef: zo 5 februari 2023, 22:43 Ik wacht stiekem al te lang, had m vorig jaar al willen doen.

Langste singletrack al afgestreept, nu deze nog.
De oer UHR9 wordt het niet meer, die staat op de palmares van een select groepje renners :bier:

Inventief Bert :-q Aanpassing volgt na maart met Soest er bij?
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 6 februari 2023, 18:31
Peelrijder schreef: zo 5 februari 2023, 22:43 Ik wacht stiekem al te lang, had m vorig jaar al willen doen.

Langste singletrack al afgestreept, nu deze nog.
De oer UHR9 wordt het niet meer, die staat op de palmares van een select groepje renners :bier:

Inventief Bert :-q Aanpassing volgt na maart met Soest er bij?
De UHR9 was destijds (voorjaar 2018) een logisch vervolg op de UHR7. Achteraf blij dat ik vrij vlot ingestapt ben dat jaar, want later kwam de droogte en zou het echt zwaar geworden zijn.
Nog maar te zwijgen over toevoegingen van “den Treek” en straks dus Soest.
Ik zeg: Succes allemaal, ik ken mijn grenzen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Voor de liefhebbers van het langere werk: de UHR 10 is alweer verreden door .................. (kijk zelf maar)
https://www.strava.com/activities/8832599410 of https://www.strava.com/activities/8832497611
Een hele dikke :-q en ik laat deze aan me voorbij gaan, geef me gewonnen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5839
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Die Eugen.....weet wel hoe het moet :lol: die had al 2018 een soort gelijke route zonder de nieuwe route Soest van 235km :-q Maarja die weet echt op de UHR iedere boom te staan :D
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Carpenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: ma 5 april 2021, 00:58

Kijk! Voorzetjes van een nieuwe verbindingsroute! Daar worden we blij van. Richting juni Den Treek er aan vast en het wordt al snel 250km+ als je een goeie UHR12 wilt rijden.

Beetje doortrappen en de ritjes worden ook 10.000kcal+... da's 4 a 5 dagen normaal eten :o :-D

Lekkere rit hoor! Behalve de kou 's morgens was het wel een heel erg mooi dagje!
2022- Canyon Lux trail CF6
2019-2021 Merida Big Nine Pro One
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Ik had vorig jaar alle routes UHR gereden en de beide Den Treek er ook bij.
Toen dacht ik, nu is het genoeg.
Maar nu begint het toch weer te kriebelen
Plaats reactie