Ervaringen Uebler i21 en x21

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Ik wil een nieuwe Fietsdrager voor op de trekhaak kopen. Mijn kofferbak is kleiner geworden en daardoor hecht ik waarde aan de compactheid na opvouwen.
Verder wil ik de wielgoten ver uit elkaar hebben zodat de fietsen niet tegen elkaar schuren. (Gewone 29” fully’s en ht’s).

Ik neig daarom erg naar Uebler i21 of x21.
Wielgoten op 22 cm, zeer compact en stevig.
Prijs is hoog maar geen probleem.

Maar hoe zijn de ervaringen?
Zijn die top of staan de fietsen toch maar wat te wiebelen?

Iemand met ervaring?

Bvd.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

De i21 heb ik nu 4 jaar in gebruik. Mede door het relatief geringe gewicht zeer eenvoudig te (de)monteren. Meestal in gebruik met een e-bike en een hybride of mtb. Geen problemen mee gehad tot dusver. Aandachtspunt is de kabel. Die kan klem komen te zitten. Is eenvoudig te verhelpen door een gedeelte ervan te fixeren met tiewraps.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Geen i21, maar een i31 en ik ben er tevreden over bij gebruik voor 29er fully en/of gravelbike. Uiteraard blijft het plaatsen van meerdere (vooral 3) fietsen passen en meten wbt stuur en zadelhoogtes.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Bedankt zover.
Het rekje is ook hoog genoeg zodat de frames hoog genoeg en stabiel vastgeklemd kunnen worden?

60 graden kiepen is voldoende voor een suv Kuga?
Bvd
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Voor vervoer van mijn mtb (carbon frame) gebruik ik een frame protector van Thule. De klem van de Uebler zit dan op de zitbuis. Ik heb de 90 graden versie. De 60 graden versie zou in mijn geval ( KIA Niro) niet voldoen.
Anders even naar Asten, Luke van Leeuwen Bike totaal. Die heeft de Uebler meestal wel op voorraad.


MAfbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Enrico schreef: za 4 februari 2023, 22:17 Voor vervoer van mijn mtb (carbon frame) gebruik ik een frame protector van Thule. De klem van de Uebler zit dan op de zitbuis. Ik heb de 90 graden versie. De 60 graden versie zou in mijn geval ( KIA Niro) niet voldoen.
Anders even naar Asten, Luke van Leeuwen Bike totaal. Die heeft de Uebler meestal wel op voorraad.


MAfbeelding
Luke, goeie tip.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
cheizberd
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: zo 8 maart 2015, 21:33

Wbt. hoogte is de i31 zeker hoog genoeg, klem mijn XL fiets op de zadelpenklem. Weet niet of het rekje voor de i21 even hoog is
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Enrico schreef: za 4 februari 2023, 22:17 Voor vervoer van mijn mtb (carbon frame) gebruik ik een frame protector van Thule. De klem van de Uebler zit dan op de zitbuis. Ik heb de 90 graden versie. De 60 graden versie zou in mijn geval ( KIA Niro) niet voldoen.
Anders even naar Asten, Luke van Leeuwen Bike totaal. Die heeft de Uebler meestal wel op voorraad.
Wat mij betreft enorm onnodig. Ik heb letterlijk 1.000-en kilometers gereden met snelheden boven de 130km/u met lichtgewicht racefietsen achterop de drager. Nooit iets overkomen. En een atb frame is echt wel nog sterker.
Bicycle, bicycle, bicycle
Plaats reactie