Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ja..., ik baseer mij slechts op bijv een cross 2 jaar geleden (volgens mij ook het WK), dat Mathieu 2x viel (waarvan 1x over de kop ging) en alsnog Wout klopte en bijvoorbeeld ook de 'sprint-a-deux' in de Ronde van Vlaanderen waar hij ook Wout klopte, daar was Mathieu gewoon echt wel de (mentaal) sterkere. Maar ik kan het mis hebben...
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vind het parcours niet veel soeps, maar ik kijk uit naar morgen :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Wat een race !!
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Wat een baas!
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Dit keer was Mathieu duidelijk de slimste!
Top prestatie ! :-q
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

julie schreef: za 4 februari 2023, 18:56 Ik vind Wout toch echt wel een stuk sterker dan Mathieu over mentaal gesproken. Als er iemand snel het kopje laat hangen, is het Mathieu wel
RvV, Amstel Gold, etc etc ..... Mathieu heeft een heel harde kop als hij de benen heeft of 1% kans op winst ruikt. Doorharken voor een vijfde plek doet hij meestal niet.
Mentaal sterk is VdP vooral als het aankomt op winnen, hij heeft altijd een plan om te winnen, Wout is bizar sterk en heeft een ook hele harde kop maar mist inmiddels wel veel grote overwinningen omdat hij in z'n koppie geen plan heeft....... vandaag wederom.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Prachtige reactie van Wout van Aert bij NOS, hij feliciteert VdP en erkend hem als de sterkste.
Hij verwachte VdP bij de balken, VdP vond dat te voorspelbaar en vervolgens heeft vA geen plan. Ik vind dat ergens wel ongelofelijk. Dat je zo’n grootse renner bent maar je laat verrassen en geen reactie hebt op de verrassing. En er is dus ook niemand bij de Belgische bond die met hem vooraf scenario’s doorneemt.

VdP wist 100% zeker dat hij de sprint zou gaan winnen, gaat die “gewoon” zelf aan. Dan ben je wel baas en groots wereldkampioen.

(Ps deden er nog andere mee 😉)

Van de Haar respectabel 4de.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: zo 5 februari 2023, 20:46 Prachtige reactie van Wout van Aert bij NOS, hij feliciteert VdP en erkend hem als de sterkste.
Hij verwachte VdP bij de balken, VdP vond dat te voorspelbaar en vervolgens heeft vA geen plan. Ik vind dat ergens wel ongelofelijk. Dat je zo’n grootse renner bent maar je laat verrassen en geen reactie hebt op de verrassing. En er is dus ook niemand bij de Belgische bond die met hem vooraf scenario’s doorneemt.

VdP wist 100% zeker dat hij de sprint zou gaan winnen, gaat die “gewoon” zelf aan. Dan ben je wel baas en groots wereldkampioen.

(Ps deden er nog andere mee 😉)

Van de Haar respectabel 4de.
Vaak hebben mensen commentaar op VdP omdat het zo'n eigenheimer is en altijd z'n eigen ding doet (met ups en downs :wink: ) ..... maar waar alle coaches, commentatoren en analisten dachten "hij gaat op de balkjes" had Mathieu al snel een heel ander plan dat iedereen, Wout incluis, compleet verraste. Dat maakt VdP een groot winnaar en een toffe renner om naar te kijken. :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Maar als Van Aert gekund had dan was hij vast voor V d Poel geeindigd met of zonder plan.
"This species has amused itself to death"
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

kan niet meer schreef: zo 5 februari 2023, 21:33 Maar als Van Aert gekund had dan was hij vast voor V d Poel geeindigd met of zonder plan.
Uiteraard, dan was hij op de macht weggereden ....... de realiteit is echter dat ze vaak erg dicht bij elkaar zitten en Mathieu vaak een beter "winstplan" heeft dan Wout ..... Als Wout wint is dat altijd op klasse en op het feit dat hij de sterkste is, Mathieu kan ook winnen als hij net wat minder is.

Wout=Machine Mathieu=Tovenaar
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

yo-eddy schreef: zo 5 februari 2023, 21:17 Vaak hebben mensen commentaar op VdP omdat het zo'n eigenheimer is en altijd z'n eigen ding doet (met ups en downs :wink: ) ..... maar waar alle coaches, commentatoren en analisten dachten "hij gaat op de balkjes" had Mathieu al snel een heel ander plan dat iedereen, Wout incluis, compleet verraste.
Eigenheimer is niet meer de renner die destijds op Hoogerheide het WL niet won, zoals VdP zelf aangaf. Hij kan dus ook naar andere luisteren/ bespreken of zijn plan een goe plan is.

vA geeft aan dat hij van de langere sprint is, ga die dan aan. Maar die macht had hij niet meer, mede door de ontgoocheling na de balken? Dat kan echt wel een mentale tik geweest zijn.
yo-eddy schreef: zo 5 februari 2023, 21:17 Dat maakt VdP een groot winnaar en een toffe renner om naar te kijken. :-q
Zeker.
Dat hebben we vA nog niet zien doen(?)
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Mwah... toen Mathieu een gaatje probeerde te slaan op die langere klim..., liep ie toch echt wel (en heel snel) uit op Wout. Hij trapte duidelijk wat meer wattages weg.

Ook de in de onderlinge duels over alle wedstrijden samen won Mathieu meer dan een dubbel aantal keer vs Wout. Dat doe je niet als je alleen maar 'slimmer' bent.

Anyway, het mooiste- en dat was zeker wel het slimste moment van Mathieu tijdens de koers, was in dat laatste off camber bochtje naar het asfalt toe dat Mathieu bewust links in het achterwiel van Wout zat te pushen. Hierdoor werd Wout nog meer gedwongen een ruime bocht te nemen waardoor hij onderaan op het asfalt nog meer tegen de hekken uit kwam / moest rijden, ja toen had Mathieu alle ruimte om de sprint goed aan te gaan.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5497
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Jurriaan schreef: zo 5 februari 2023, 21:54
yo-eddy schreef: zo 5 februari 2023, 21:17 Vaak hebben mensen commentaar op VdP omdat het zo'n eigenheimer is en altijd z'n eigen ding doet (met ups en downs :wink: ) ..... maar waar alle coaches, commentatoren en analisten dachten "hij gaat op de balkjes" had Mathieu al snel een heel ander plan dat iedereen, Wout incluis, compleet verraste.
Eigenheimer is niet meer de renner die destijds op Hoogerheide het WL niet won, zoals VdP zelf aangaf. Hij kan dus ook naar andere luisteren/ bespreken of zijn plan een goe plan is.
Hij maakte dit plan zelf tijdens de wedstrijd, vooraf was er geen plan (zie interview van der Haar en van der Poel) …. VdP start zelden met een vastomlijnd plan
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Geweldige race! Sfeer bij het publiek zat er ook goed in. Ik heb geen boegeroep o.i.d. gehoord.
Lars kwam ook goed terug na een wat langzaam begin. Jammer genoeg net geen podiumplaats.

Het was nog wel een hele klus om er met de auto te komen en ook weer weg te komen. :-D
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1463
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik denk dat zijn plan was om gewoon te gaan winnen.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Plaats reactie