Mountainbiken in het Reichswald bij Nijmegen?

Schwarzwald, Winterberg of de Alpen? Hier vind je alles over routes en gebieden bij onze oosterburen.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Koban schreef: di 8 november 2022, 12:13 Bikepark Kleve is vergane glorie. Veel is kaduk. Tussen de Diepen en Kleve zitten aantal leuke stukken, maar hier fiets je ook zo voorbij met gpx.

Als men niet wil zoeken dan is route Nijmegen (rood) en Groesbeek (paars) mooi alternatief samen met bikepark Mook.
ik in de zomer voor 't laatst in Kleve en toen was er juist wel weer wat geshaped. In ieder geval de gap-jumps waren prima en ook redelijk vers. De grote step-down ook en de grote jump helemaal onder in de kuil was ook opgeknapt (en flink vergroot, durfde hem niet meer te rijden, paar maandjes daarvoor nog zonder problemen).
De houten constructies zijn stuk/weg maar daar mis je niet zoveel aan mijns inziens.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Recentelijk geweest. Stepup is gesloopt net als wat ander jumpjes.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
frank82
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 2 februari 2021, 23:45
Mijn mountainbike: Propain Tyee CF 5 Mullet

Bedankt voor de tips, Groesbeek al eens gereden en is idd een leuke trail voor nl begrippen.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
erikver
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 7 januari 2018, 13:07
Mijn mountainbike: RAAW Jibb
Contacteer:

Koban schreef: za 12 november 2022, 13:36 Rond om de Diepen zijn de eerste paden dicht gegooid door Forstamt. (zoals de brandtoren) Daar hebben ze eerst wat bomen gekapt en gelijk de boel dicht gegooid.

Vandaag groepje tegen gekomen die donderpreek hebben gehad (officiële waarschuwing) van Forstamt. Volgende keer zou het een stevige prent worden. Ze willen daar meer gaan handhaven gaven ze aan. Zal wel weer overwaaien. Eens in de zoveel tijd worden de paden aldaar dicht gegooid....

Voor mij ook wel weer een goed excuus om wat vaker vaste routes (Nijmegen) te gaan rijden die hier in de omgeving liggen :lol:
Dat is flink balen, wilde juist dit weekend daar gaan fietsen. Iemand nog een goed alternatief in de buurt?
Gebruikersavatar
Flowstateofmind
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: wo 7 september 2022, 08:39
Mijn mountainbike: Scout 275 & Mega 290
Contacteer:

He wat jammer, zijn net zo'n toffe afdalingen daar. Ik schat dat dat niet alleen ligt aan de mountainbikers, reed daar laatst lekker naar beneden en toen kwam er een motorcrosser omhoog gereden.
massah
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 14 november 2012, 22:26
Mijn mountainbike: is geniaal!

De Brandturm bij Kranenburg is ter ziele…:

https://m.youtube.com/watch?v=_SnHMtxzAXM
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Dat verklaart waarom je nu bij de Brandtoren niet mag biken en ze werk maakten van het mensen weghouden. Die toren moest vallen.
leon23128
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 18 september 2015, 09:28

Ben volgend weekend in de buurt ivm verjaardag, had net bedacht hier eens op ontdekkingstocht te gaan. Maar dat is nu dus even niet aan te raden?

Of is het stuk richting Kleve ook de moeite waard / wel open?
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Voor die omgelegde brandtoren :( hoef je daar niet weg te blijven :-{ Daar is genoeg te rijden :-q
Probeer met een local af te spreken en samen rijden :-q ....dat moet wel lukken toch :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

massah schreef: vr 9 december 2022, 20:26 De Brandturm bij Kranenburg is ter ziele…:

https://m.youtube.com/watch?v=_SnHMtxzAXM
Wat een anticlimax die val :lol:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
a33
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: za 14 januari 2023, 12:52

Mario070 schreef: zo 11 december 2022, 18:52 Voor die omgelegde brandtoren :( hoef je daar niet weg te blijven :-{ Daar is genoeg te rijden :-q
Probeer met een local af te spreken en samen rijden :-q ....dat moet wel lukken toch :-q
Er zijn nog zoveel verborgen mooi paadjes daar om te rijden, is gewoon genieten.
Trek Supercaliber
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Aankomende maandag gaan wij misschien richting Reichswald.

Nu ben ik er nog nooit geweest en ben opzoek naar mooie trails in deze omgeving. We zijn niet zozeer opzoek naar de "recht-toe-recht-aan" XC paden maar naar de gave trails!

Kan iemand mij misschien een setje in de rug geven qua welke hoek van dit gebied we dan het beste kunnen zoeken? Misschien zelfs een GPX? Deze hoeft niet perfect alle paden te pakken, als we maar een beetje de goede hoek op gestuurd worden.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Tribux schreef: wo 15 maart 2023, 15:41 Aankomende maandag gaan wij misschien richting Reichswald.

Nu ben ik er nog nooit geweest en ben opzoek naar mooie trails in deze omgeving. We zijn niet zozeer opzoek naar de "recht-toe-recht-aan" XC paden maar naar de gave trails!

Kan iemand mij misschien een setje in de rug geven qua welke hoek van dit gebied we dan het beste kunnen zoeken? Misschien zelfs een GPX? Deze hoeft niet perfect alle paden te pakken, als we maar een beetje de goede hoek op gestuurd worden.
Topic even terugbladeren levert waarschijnlijk al wel wat linkjes op. Verder als startpunt Eethuis "De Diepen" op de grens bij Milsbeek pakken, dan zit je al gelijk in een leuk deel. Let overigens wel op: door werkzaamheden is de N271 bij Milsbeek deels afgesloten. Je moet dus omrijden via Groesbeek of Gennep.
Alternatief is naar Kleve rijden. Aan die kant van het Reichswald zijn (waren?) ook wat leuke stukken.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tribux schreef: wo 15 maart 2023, 15:41

Kan iemand mij misschien een setje in de rug geven qua welke hoek van dit gebied we dan het beste kunnen zoeken?
Inderdaad zoek een van de hoeken op. In het midden is er minder te beleven.
Plaats reactie