RockShox Compression Knop Kit

Op zoek naar een bike, setje wielen of dat heerlijke koeienleren zadel? Vraag het hier.
Ook als je bike gestolen is kan je het hier melden.
Plaats reactie
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Omdat ik een lockout toch zeer weinig gebruik, ben ik op zoek naar een RockShox Compression knop kit voor mijn Reba RL uit 2017. De knoppen van Reba's vanaf modeljaar 2009, SID RL vanaf modeljaar 2012, Revelation RL vanaf modeljaar 2012 en Pike modeljaren 2005 - 2010 passen (ook).

Hebben jullie er misschien nog een (knop, schroef en 'plaatje') liggen na een upgrade?

Schijn me ajb bij als ik iets over het hoofd zie qua uitwisselbaarheid.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

je kunt hem ook tweaken zodat hij altijd open staat. Je houdt dan gewoon het standaard knopje maar dan zonder kabel etc. er aan. Als je de demper er uit halat zit daar een veer in, als je die doorknipt schiet hij niet meer automatisch in de lock stand.
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Kijk, daar heb ik iets aan: ik ga de demper eens bekijken! Thx.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Of je zet de lockout open door een heel kort stukje kabel onder spanning vast te zetten. Hoeft er niets open en niets kapot. Werkt perfect (iig op de Reba van de mini) en is makkelijk omkeerbaar!
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

mijn oplossing is inderdaad definitief :) die veer krijg je er geloof ik niet zomaar in en uit. Dus doorknippen terwijl hij gemonteerd is. Maar het is al wat jaartjes geleden dus precies weet ik het ook niet meer :)
Frank Z
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 285
Lid geworden op: do 14 mei 2009, 21:58

Dan ga ik voor de niet-definitieve versie. Dan maar een extra kabeltje. Volgens mij heb ik wanneer ik kies voor de compressieknop een andere unit nodig.

Hier mag een slotje op.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8041
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Veer kan er in er uit. Heb ik destijds ook bij een Reba gedaan, het verwijderen van die veer.
Plaats reactie