Enduro races

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

BEC 2023:
23/04 Chaudfontaine
13-14/05 Remouchamps
01/07 Esneux
09/09 Bouillon
08/10 Amay

Bike-Components Enduro Tour 2023
21/05 Saint Marie aux Mines
10-11/06 Enduro de la Semoy
10/09 Bussang-St Maurice
23-24/09 Rabenberg
08/10 Husseren Wesserling-Mollau
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Is er ook al ergens bekend waar je kan inschrijven voor chaudfontaine op 23 april? Heb geprobeerd de organisatie te mailen, maar heb geen reactie gekregen. De link op de site van BEC gaat volgens mij naar de editie van vorig jaar.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Dat kan (nog) niet. Wordt hier vanzelf bekend gemaakt: https://www.belgianendurocup.com/event- ... fontaine-2
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

Vandaar. Dan is het nog even afwachten
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

De startpost weer eens bijgewerkt.
Voor enduro one is de inschrijving open, de BC tour opent in februari.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
rasko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 september 2018, 20:39

Freezing Teddybear schreef: za 14 januari 2023, 22:14 Is er ook al ergens bekend waar je kan inschrijven voor chaudfontaine op 23 april? Heb geprobeerd de organisatie te mailen, maar heb geen reactie gekregen. De link op de site van BEC gaat volgens mij naar de editie van vorig jaar.
Inschrijven nog gelukt?
Zat ook te kijken om in te schrijven maar kon, naast inschrijven voor de race zelf, niet helemaal vinden wat je nog allemaal nodig hebt en waar je dat kunt invullen ( dag licentie en medische verklaring oid?)
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Mij is inschrijven in ieder geval wel gelukt :)

Medisch certificaat bij je huisarts halen of zelf maken.
In mijn geval => non license, moet je waarschijnlijk een dagverzekering bij nemen en betalen.

Helaas kan ik dit jaar geen hele competitie rijden, en overlappen de BEC en bc enduro tour elkaar.

Weet iemand nog een leuke wedstrijd (al dan niet 2 daagse) die je gereden moet hebben ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Singletrack Sundays
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1163
Lid geworden op: za 4 januari 2020, 18:41
Mijn mountainbike: OV fiets

Inmiddels alweer jaar of 8 geleden dat ik mijn laatste Enduro heb gereden (open BK in houffalize)
In 2023 misschien weer een keer inschrijven, wat is tegenwoordig de meest toegankelijke (en relaxte) enduro om mee te starten?
Have fun!
Rinse.
rasko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 september 2018, 20:39

tiewrap schreef: wo 8 februari 2023, 18:50 Mij is inschrijven in ieder geval wel gelukt :)

Medisch certificaat bij je huisarts halen of zelf maken.
In mijn geval => non license, moet je waarschijnlijk een dagverzekering bij nemen en betalen.

Helaas kan ik dit jaar geen hele competitie rijden, en overlappen de BEC en bc enduro tour elkaar.

Weet iemand nog een leuke wedstrijd (al dan niet 2 daagse) die je gereden moet hebben ?
Hier ook ingeschreven voor Chaudfontaine!
Er staat een medische vragenlijst op de site van de FCWB, dus even aan de organisatie mailtje gewaagd om te vragen of die vragenlijst voldoende is als medisch attest.
Dag licentie/verzekering is op locatie aan te schaffen.
Dus dan is de inschrijving ook compleet :D
Lee0110
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 februari 2023, 09:23

Kan iemand mij vertellen hoe ik me moet voorbereiden op de race? Ik heb nooit deelgenomen
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

rasko schreef: do 9 februari 2023, 21:11
tiewrap schreef: wo 8 februari 2023, 18:50 Mij is inschrijven in ieder geval wel gelukt :)

Medisch certificaat bij je huisarts halen of zelf maken.
In mijn geval => non license, moet je waarschijnlijk een dagverzekering bij nemen en betalen.

Helaas kan ik dit jaar geen hele competitie rijden, en overlappen de BEC en bc enduro tour elkaar.

Weet iemand nog een leuke wedstrijd (al dan niet 2 daagse) die je gereden moet hebben ?
Hier ook ingeschreven voor Chaudfontaine!
Er staat een medische vragenlijst op de site van de FCWB, dus even aan de organisatie mailtje gewaagd om te vragen of die vragenlijst voldoende is als medisch attest.
Dag licentie/verzekering is op locatie aan te schaffen.
Dus dan is de inschrijving ook compleet :D

Heb je hier al antwoord op gekregen?

Ik heb vorig jaar bouillon BEC gereden, en daar was niets van een medisch certificaat nodig.
rasko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 september 2018, 20:39

borre mtb schreef: di 14 februari 2023, 11:36
Heb je hier al antwoord op gekregen?

Ik heb vorig jaar bouillon BEC gereden, en daar was niets van een medisch certificaat nodig.
Nee nog niet, mocht ik antwoord krijgen gooi ik het hier erop!
Hoe zit het met dragen van GoPros? Gewoon toegestaan op helm of chesty?
Volgens mij dekken ze gewoon alles af in het regelement maar valt controle erop wel mee?
Freezing Teddybear
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: zo 28 juni 2015, 18:43
Mijn mountainbike: Kingdom Vendetta 2017, On one inbred 29 ss, Stumpjumper 29 2019

rasko schreef: wo 8 februari 2023, 15:59
Freezing Teddybear schreef: za 14 januari 2023, 22:14 Is er ook al ergens bekend waar je kan inschrijven voor chaudfontaine op 23 april? Heb geprobeerd de organisatie te mailen, maar heb geen reactie gekregen. De link op de site van BEC gaat volgens mij naar de editie van vorig jaar.
Inschrijven nog gelukt?
Zat ook te kijken om in te schrijven maar kon, naast inschrijven voor de race zelf, niet helemaal vinden wat je nog allemaal nodig hebt en waar je dat kunt invullen ( dag licentie en medische verklaring oid?)
Nog niet, liep tegen hetzelfde aan. Daarna met wat andere dingen bezig geweest en er niet meer aan gedacht. Ga nog wel even kijken.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Ondertussen kun je ook voor Remouchamps ons inschrijven
Het is me nog niet duidelijk of dat nu 1 of 2 dagen is...
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
rasko
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 12 september 2018, 20:39

borre mtb schreef: di 14 februari 2023, 11:36

Heb je hier al antwoord op gekregen?

Ik heb vorig jaar bouillon BEC gereden, en daar was niets van een medisch certificaat nodig.
En we hebben reactie:
"Nee, Normal attest is goed. mvg"

Schieten we weinig mee op.
Plaats reactie