Fiets veilig opbergen in schuur

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

En als je dan toch navraag doet, check dan gelijk even wat er gedekt is (nieuwwaarde of dagwaarde).
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 2 januari 2023, 15:50 De polis die je hebt afgesloten is er niet voor jou, maar voor de verzekeringsmaatschappij :wink:
Ha ja dat realiseerde ik me ook. Ik sleep mijn fietsen nu de trap op naar de 1e verdieping, daar staan ze met een kleedje erover netjes uit zicht als we lang(er) op vakantie gaan. Ik heb beide fietsen zelf opgebouwd obv frames uit China, wielen gespaakt door een mede forummer... Als ze gejat worden ben ik daar behoorlijk zuur van, maar om dat allemaal uit te leggen bij de verzekering wordt ook nog een hele klus. Ik hoop me die uitdaging te besparen door ze binnen te zetten. :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

...
Ik hoop me die uitdaging te besparen door ze binnen te zetten.
Je kan je waarschijnlijk een uitdaging besparen door dit gewoon aan je verzekering voor te leggen.
Laat hen verklaren wat ze verwachten.
Facturen (van alle onderdelen!), serienummers, foto's, hoe inbraakwerend moet je schuur (of zolder) zijn, etc.
Vraag ook hoeveel ze uitkeren, nieuwwaarde, dagwaarde, vervangingswaarde, of een vast bedrag van een grijpstuiver.
Dat voorkomt meningsverschillen en teleurstelling.
Misschien is het allemaal prima geregeld en kan je ze gewoon in de schuur zetten, of misschien moet je een paar dobermanns en een desert eagle aanschaffen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Spec4ever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 211
Lid geworden op: di 11 oktober 2022, 13:40
Mijn mountainbike: Kan geen koffie maken😔

Ik heb zelf mijn eigenbouw motoren altijd laten taxeren.
Een taxateur wilt weten wat je betaald hebt voor de onderdelen maar kent ook zeker een bedrag toe voor je arbeid.
Daar komt dan vervolgens een rapportje met waarde uit hetgeen je kunt overleggen aan je verzekering bij de aanvraag.

Ik weet niet wat de waarde van je fietsen is, maar wellicht is het een optie?
C’est le ton qui fait la musique! :bier:
Plaats reactie