Crankstel voor BB92 pressfit

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Fintelman
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 december 2022, 14:39

Hallo allen,

Heb een gravelbike gebouwd van een 27,5 carbon MTB frame. Er zit een BB92 bottombracket in. Had een hollowtech II crankstel professorisch erin gezet, maar blijkt toch te smal. Suggesties wat voor crankstel ik moet zoeken? Rijd met 1x 10 Campa Veloce en bij voorkeur 40/42 T voor.

Zou top zijn als iemand iets weet, of wellicht heeft liggen!

Fijne dagen alvast gewenst!

Eric Fintelman
Cycleintothewind
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 322
Lid geworden op: wo 16 december 2020, 08:59

Fintelman schreef: di 20 december 2022, 14:43 Hallo allen,

Heb een gravelbike gebouwd van een 27,5 carbon MTB frame. Er zit een BB92 bottombracket in. Had een hollowtech II crankstel professorisch erin gezet, maar blijkt toch te smal. Suggesties wat voor crankstel ik moet zoeken? Rijd met 1x 10 Campa Veloce en bij voorkeur 40/42 T voor.

Zou top zijn als iemand iets weet, of wellicht heeft liggen!

Fijne dagen alvast gewenst!

Eric Fintelman
Je moet toch iets meer info geven.

Een Campagnolo Veloce is een road crank. Dus dat is BB86 meestal, volgens mij is de Veloce dat ook.

Weet niet of je spacer tussen het BB en het frame hebt? De vraag is de geschiktheid van je frame. Als het echt een BB92 breedte is, zonder spacer tussen BB en frame. Dan krijg er nooit een road crank in. Simpelweg omdat de as te kort is.

Foto'tje helpt in deze.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

92 is een MTB maat, dus ook een MTB crank?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie