Iets minder hard zadel

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
gijsje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 878
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 13:25
Mijn mountainbike: Sensa fiori evo ltd , Cannondale Trail omgebouwd naar flatbar gravelbike

rokl schreef: za 19 november 2022, 14:42 Berk Lupina kost tussen de 250 en 400 euro. Het kan niet gekker. Op mijn racefiets zit ik op een 9.99 euro zadel van de lidl en die bevalt me beter dan mijn 140 euro specialized phenom zadel.
Zo'n Wittkop Air van LIDL heb ik op m'n Cube...ook omdat ik daar ook weleens met een broek zonder zeem/padding mee rijd...prima comfortabel zadeltje voor een belachelijke prijs. ( laatst lag er nog één in de "op=op bak" voor € 5,-- ....meteen meegenomen 🙃)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Eens, maar als het voor de helft kan, dan kan je bijv. 10x op een terrasje zitten.
Zit ook lekker hoor, halverwege de rit koffie met rijstevlaai.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Dressed4succes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: di 27 november 2018, 23:27

Dit weekend 2 tochten gedaan. Mtb route zwart en groen loon op zand en eigengemaakte route poppel.
Nieuwe zadel uitgeprobeerd . Ergon smc core. Echt top

Afbeelding
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 347
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Ik heb sinds een tijdje een “Selle Italia SLR Boost TM” zadel. Volgens de sites ook een hard zadel, maar toch zit ik er lekkerder op dan op mijn vorige zadel een Falcon pro welke zachter aanvoelde.
Sterker nog, laatst een rit van een uur gewoon in m’n spijkerbroek, geen centje pijn.
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
daniel1975
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3453
Lid geworden op: di 26 oktober 2004, 11:23
Mijn mountainbike: Orbea Oiz TR

Gisteren een Ergon binnen gekomen. Iets breder en zachter dan wat ik nu heb.
Een SLR bevalt op de racefiets perfect, maar op de atb is dat too much.
Bicycle, bicycle, bicycle
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

daniel1975 schreef: vr 25 november 2022, 22:45 Gisteren een Ergon binnen gekomen. Iets breder en zachter dan wat ik nu heb.
Een SLR bevalt op de racefiets perfect, maar op de atb is dat too much.
:-q

Jep ik ging ook naar breder, platter en zachter, wat bij mij naast de hobbels toch ook te maken heeft met de bekkenstand. Goede ervaringen met Specialized BG, al is het standaard Bontrager zadel wat mijn broer heeft ook prima bruikbaar.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb ook een aantal zadels uitgeprobeerd voordat ik pijnvrij kon rijden. Ik ben uitgekomen op een SQlab 612 Ergowave Active S-Tube zadel. De pijn verdween niet acuut maar geleidelijk en nu heb ik al een tijd nergens last meer van.
Plaats reactie