Venlo t/m Swalmen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Ja, Venlo.
DennisH
Mtb fanaat
Mtb fanaat

Gisterenavond weer eens een rondje gedaan, ligt er wel erg lekker bij! :-D
Eigenlijk zo na een smerig natte herfst/winter, weer veel nieuwe wortels en stukjes trail rondom ex-omgevallen bomen bij gekomen, wat leuk is om verschillende lijnen te rijden.
Valt me ook op dat er nog steeds mensen zijn die stukjes "downhill" creëren incl kleine sprongetjes en dropjes.
Blijft altijd weer genieten en toch ook wel on-Nederlands.

Helaas groeit het ook alweer snel dicht op sommige stukken :roll:
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens een off-road ritje gemaakt op zaterdag. Niet met de mtb maar met mijn fitnessbike die ik voor de komende maanden voorzien heb van Schwalbe X-One allround bandjes.
Idioot veel gravelbikers tegen gekomen. Waaronder vermoedelijk veel (ex)reetfietsers die hun gedrag op de weg feilloos weten te kopiëren naar de bospaden. Lekker met een grote groep breeduit over een bospad. Maar goed het was veel te mooi weer om je te ergeren en de paden (echte mtb-tracks niet meegepakt) lagen er goed bij. Edit: Zag net dat er vandaag een gravel toertocht vanuit Arcen was. Dat zal de drukte verklaren.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Enrico schreef: za 29 oktober 2022, 16:19 Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens een off-road ritje gemaakt op zaterdag. Niet met de mtb maar met mijn fitnessbike die ik voor de komende maanden voorzien heb van Schwalbe X-One allround bandjes.
Dan is die fitnessbike dus een straight bar gravelbike geworden :lol: (zeg maar zoals een mtb begin jaren 90 (en eerder) was. Steile geometrie, smal stuurtje en (vrij) smallle banden. History repeats
Enrico schreef: za 29 oktober 2022, 16:19 Idioot veel gravelbikers tegen gekomen.
Je was er zelf dus een van 8)
Enrico schreef: za 29 oktober 2022, 16:19 Waaronder vermoedelijk veel (ex)reetfietsers die hun gedrag op de weg feilloos weten te kopiëren naar de bospaden. Lekker met een grote groep breeduit over een bospad.
Tja… zitten ook veel mtb’ers bij die ook een (echte :bier: ) gravelbike hebben. Misschien voortaan proberen om iets minder te generaliseren :roll:
Begrijp wel wat je wil zeggen. De echte roadies hebben niet zo’n goede naam…
Enrico schreef: za 29 oktober 2022, 16:19 Edit: Zag net dat er vandaag een gravel toertocht vanuit Arcen was. Dat zal de drukte verklaren.
Dat idd.
StAlTiCa
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

owwwwk schreef: Dan is die fitnessbike dus een straight bar gravelbike geworden :lol: (zeg maar zoals een mtb begin jaren 90 (en eerder) was. Steile geometrie, smal stuurtje en (vrij) smallle banden. History repeats
Euh…typerend voor een gravelbike is het kromme stuur. Waarom die er op zit…geen idee. Ben er nog nooit een tegen gekomen die “onder in de beugel” zat :winkie:
Vrij smalle banden ja…700x33 is aan de smalle kant. Mijn eerste mountainbike, een Trek (1992) was echter voorzien van 50-559 banden. De vergelijking met een cyclocross / crosshybride gaat eerder op.

owwwwk schreef: Je was er zelf dus een van 8)
Nou nee niet bepaald dus. Dan zouden we iedereen die op dat moment op een tweewieler op een onverharde weg in het bos reed als gravelbiker mogen typeren. Over generaliseren gesproken :bier:
owwwwk schreef:Tja… zitten ook veel mtb’ers bij die ook een (echte :bier: ) gravelbike hebben. Misschien voortaan proberen om iets minder te generaliseren :roll:
Begrijp wel wat je wil zeggen. De echte roadies hebben niet zo’n goede naam…
“Vermoedelijk veel reetfietsers” is niet generaliseren. Hooguit een lichte mate van selectief denken.
Maar uit alles begrijp ik dat jij ook zo’n echte :bier: gravelbike hebt ?
Dan zou ik zeggen geef het goede voorbeeld…. Voor je het weet krijgen gravelbikers anders ook een slechte naam :kiss:
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

Inmiddels zijn er ook straight bar (full-)suspension gravelbikes. Dat is echt mtb oude stijl.

Onderin de het stuur zit je idd weinig (maar bij de racefiets idem).
StAlTiCa
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

owwwwk schreef: zo 30 oktober 2022, 10:06 Inmiddels zijn er ook straight bar (full-)suspension gravelbikes. Dat is echt mtb oude stijl.

Nu nog met accu (of zijn die er al) en we zijn weer rond :D
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

owwwwk schreef: zo 30 oktober 2022, 10:06 Inmiddels zijn er ook straight bar (full-)suspension gravelbikes. Dat is echt mtb oude stijl.

Vroeger was dit gewoon een hybride 🙄
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

byorka schreef: zo 30 oktober 2022, 13:49 Vroeger was dit gewoon een hybride 🙄
Die waren er toen ook nog niet :-D :lol:

Toen had je gewoon een recht en smal stuur met 1.9” banden, voor 48/38/28 en achter 11-28 (en meestal een te groot frame)

En de echte klunkers van begin jaren 80 hadden volgens mij niet eens versnellingen. Meer een soort beachbike
StAlTiCa
Plaats reactie