Kramp in knieholte: oefeningen fitness?

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 692
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Pijnlijk en of een wat dood gevoel aan m'n voeten heb ik als ik met SPD pedalen/schoenen rij. Nu op flatpedals geen last meer van.

De kramp in de knieholte heb ik af en toe ook. Veelal na flink te hebben geklommen. Voel het dan vaak in de pezen aan de buitenkant van de achterkant van de knie. Bij mij waarschijnlijk terug te leiden naar een verzwakte hamstring na een VKB reconstructie met een stuk hamstring. Probeer deze specifiek te trainen, maar soms schiet het er toch nog in. Voel het ook echt aankomen. Soms neem ik van die magnesium drankjes, maar dat zit m.i. meer tussen de oren, dan dat het feitelijk kramp voorkomt.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik heb met m'n spd pedalen ook last van een "slapende" linkervoet, al vrij snel zelfs. Dit was zo met mijn vorige schoenen (Shimano), maar ook met m'n nieuwe Lake's. Het is alleen links, rechts heb ik er nooit last van.

Met de flatpedals op de mountainbikes heb ik er heel af en toe even last van, maar vele malen minder dan met de -verschillende- spd pedalen op de gravelracers. Ook dan is het altijd links.

Aangezien het alleen links is en niet bij m'n rechtervoet lijkt me dat het materiaal (lees, de zool/schoen) uit te sluiten is als oorzaak. Omdat het ook op flatpedals af en toe voorkomt komt de vraag op in hoeverre de afstelling van de spd-plaatjes een rol speelt.
Op een flatpedal kun je natuurlijk wel je voet zoveel verplaatsen als je wilt, met spd ben je gebonden aan één positie (afgezien van een beetje float).

Ik heb nog niet geëxperimenteerd met de positie van het linkerplaatje, ga ik nog wel doen. Maar aangezien ik er met drie verschillende schoenen -die allemaal hun eigen plaatjes eronder hebben zitten die natuurlijk niet exact gelijk staan- last van heb denk ik niet dat dat veel gaat opleveren. Denk dat het gewoon een gevoelig punt in mijn lichaam/voet is...

Schoenen: Shimano M163, Shimano DX 66 en Lake MX 177 (wide).
Pedalen: Exustar E-PR50 en KCNC AM Trap.
De slapende linkervoet komt dus bij elke schoen/pedaalcombinatie voor.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie