Superstar Components

Wil je weten welke ervaring anderen hebben met een webwinkel of heb je tijdens het shoppen of surfen een koopje gespot, dan kun je dat hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Oystein
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 375
Lid geworden op: vr 2 maart 2012, 14:00
Mijn mountainbike: Stanton Sherpa

Ik weet niet waar ze heen verhuizen … de EU ?
:winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat zou aangenaam kunnen zijn :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
KevinBel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1800
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3

Kapitein Iglo schreef: wo 25 mei 2022, 16:01 Dat zijn mooie aanbiedingen zo, maar "YOU MAY BE CHARGED VAT AND DUTY FEES BY YOUR COUNTRY" maakt me toch huiverig om zaken in de UK te bestellen. Hadden ze maar niet moeten brexitten.
En toch snap ik je argument niet helemaal.
Want dat is vrij logisch toch als je iets importeert? Niet anders dan USA of China ofzo.
VAT 20% gaat van de prijs af wanneer je afrekent, en als het in NL aankomt heb je grote kans dat je dan nog de 21% BTW moet betalen en wat invoerkosten van 4,5%. Opzich valt het nog mee, zeker als je dikke korting krijgt op een product...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, bestellen in de VS is ongeveer hetzelfde.

Er zijn 2 tarieven voor de heffing vanuit het VK:
Het lage "Made in England" tarief en het hogere "Aziatische dozenschuif" tarief.
Om voor het lage tarief in aanmerking te komen moet aantoonbaar zijn dat het merendeel van het product uit het VK komt.
Leuk voorbeeld zijn de Stanton frames.
De Reynolds frames worden in het VK gemaakt. De 4130 frames in Azië.
Door de verschillende tarieven is voor ons het Reynolds frame nauwelijks duurder dan het budget 4130 frame.
Dus het kan ook voordelen hebben.
Verder mag een vervoerder tot €30 rekenen voor het afhandelen van de import. Dat is op een frame op fiets geen ramp, maar op een derailleur hangertje wel... Omdat de prijzen van de logistiek onder druk staan, is dit een leuke cashcow voor de transporteur.
Als dat allemaal is gepasseerd komt de Nederlandse BTW.

Als het gunstig uitpakt, dan betaal je ongeveer evenveel euro's als de prijs in Britse ponden.

Wiggle heeft dat (net als Ali) allemaal al geregeld in z'n website en net de transporteur. Als je dan je land goed invult zie je de juiste incl.prijzen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

KevinBel schreef: zo 29 mei 2022, 11:33
Kapitein Iglo schreef: wo 25 mei 2022, 16:01 Dat zijn mooie aanbiedingen zo, maar "YOU MAY BE CHARGED VAT AND DUTY FEES BY YOUR COUNTRY" maakt me toch huiverig om zaken in de UK te bestellen. Hadden ze maar niet moeten brexitten.
En toch snap ik je argument niet helemaal.
Want dat is vrij logisch toch als je iets importeert? Niet anders dan USA of China ofzo.
VAT 20% gaat van de prijs af wanneer je afrekent, en als het in NL aankomt heb je grote kans dat je dan nog de 21% BTW moet betalen en wat invoerkosten van 4,5%. Opzich valt het nog mee, zeker als je dikke korting krijgt op een product...
Dat weet ik allemaal wel. Maar mijn argument is dat als ik "gedoe" kan vermijden, ik dat liever doe :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

True, de aanbieding moet wel heel erg mooi zijn, of het product elders onvindbaar, om nog iets in het VK te bestellen.
En in geval van garantie moet je pakketje weer heen en terug door de douane.
Natuurlijk zijn daar regeltjes voor, maar het zal maar net jouw pakketje zijn dat bij een overijverige douanier op z'n bureau komt te liggen. Sneller wordt het er niet op, goedkoper waarschijnlijk ook niet.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie