Waar te fietsen als het droog is?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
carlo1972
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 8 februari 2021, 22:46

I_do schreef: di 17 mei 2022, 07:49 Het wordt op deze manier natuurlijk een rampzalig MTB seizoen.
Ik woon in Utrecht en fiets het meest op de heuvelrug. Die begint nu al flink droog te worden.
Waar kan ik heen binnen een uur rijden? Zoetermeer is okay, Bergschenhoek is wel erg kort, Almere is stom.
Wat zie ik nog over het hoofd?
Almere is leuk , kemphaan om op te warmen voor Braambergen. Je kan ook uitwijken naar Ermelo,deze is nog goed te doen.
pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

Nieuwegein is heel kort maar voor jou als bewoner van Utrecht ook heel dichtbij. Je kunt de route een beetje verlengen door aan de andere kant van de snelweg langs de geluidswal te rijden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3830
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

I_do schreef: di 17 mei 2022, 10:39
MVMVML schreef: di 17 mei 2022, 10:17
De polderroutes. Spaarnwoude ook bv.
Die ken ik eigenlijk niet, van het weekend eens verkennen!
Hij is best leuk, best pittig ook. Alleen niet al te lang. En er is ook nog een bikeparkje erbij.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Netersel is overigens ook een prima optie.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

iig nog wel wat ideeen. Maar het beeld is niet veel rooskleurig dan ik het voor me zag...
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Denk out of-the-box .... Neem er een fatbike bij en je hebt de hele (droge) zomer alle parcourtjes heerlijk rustig voor jezelf :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Lunatt
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: di 24 augustus 2021, 22:28

PaneVino schreef: di 17 mei 2022, 16:05 Denk out of-the-box .... Neem er een fatbike bij en je hebt de hele (droge) zomer alle parcourtjes heerlijk rustig voor jezelf :-q
Als het ieder jaar ‘erger’ wordt, dan is dat echt wel een top oplossing.
Toch maar eens kijken naar een ijsco truck.
Gebruikersavatar
P@trick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 420
Lid geworden op: zo 27 mei 2018, 14:37

Ik mis Vlaardingen nog in het rijtje, ik kan mij daar altijd wel vermaken voor een uurtje of 2-3. 2of 3x de route en nog een poosje spelen in het bikepark/skillspark :-q
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Vlaardingen inderdaad altijd wel goed in de zomer, net als Bergschenhoek, Zoetermeer, Oostvoorne etc. In de winter vaak een natte zooi.
Dat half uurtje/drie kwartier hierheen rijden is toch nog veel moeite voor velen. Terwijl “wij” toch regelmatig dat ritje de andere kant op doen.
Is toch juist mooi, een keer wat andere route’s, uitdagende ondergrond, en nergens mulle zooi. En als je geen zin hebt om hier alleen te rijden kunnen we altijd wat afspreken.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Toch wel Braambergen in Almere, met de Kemphaan als warming up. Beide routes zijn heel makkelijk te combineren.

Dronten is ook wel een leuke route en ik heb altijd wel het idee dat de Rijk van Nijmegen routes iets minder zanderig zijn (als in heel mul zand) tov de UHR routes.

De enige UHR routes die ik trouwens echt niet te rijden vind bij deze droogte is Lage Vuursche en Leersum. De overige routes blijven toch nog wel te doen ? Het mag nog wel een beetje uitdagend blijven toch :~ als ik echt wil doorrijden pak ik wel m'n racefiets :wink:
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 378
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

PaneVino schreef: di 17 mei 2022, 16:05 Denk out of-the-box .... Neem er een fatbike bij en je hebt de hele (droge) zomer alle parcourtjes heerlijk rustig voor jezelf :-q
Ssttt, niet te hard roepen. Anders kom je straks iedereen weer tegen op de fatbike :wink:
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In de polders kan je ook nog naar Zeewolde, Kraggenburg, Lelystad, etc. en ook Apeldoorn blijft vaak nog verassend fietsbaar ( technisch niet al te spannend, dus spoor blijft hard) bij droogte.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Giant-E schreef: di 17 mei 2022, 18:29 Vlaardingen inderdaad altijd wel goed in de zomer, net als Bergschenhoek, Zoetermeer, Oostvoorne etc. In de winter vaak een natte zooi.
Dat half uurtje/drie kwartier hierheen rijden is toch nog veel moeite voor velen. Terwijl “wij” toch regelmatig dat ritje de andere kant op doen.
Is toch juist mooi, een keer wat andere route’s, uitdagende ondergrond, en nergens mulle zooi. En als je geen zin hebt om hier alleen te rijden kunnen we altijd wat afspreken.
Dat aanbod ga ik wel een keer op in, lijkt me gezellig!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Stunning schreef: di 17 mei 2022, 21:31 Toch wel Braambergen in Almere, met de Kemphaan als warming up. Beide routes zijn heel makkelijk te combineren.

Dronten is ook wel een leuke route en ik heb altijd wel het idee dat de Rijk van Nijmegen routes iets minder zanderig zijn (als in heel mul zand) tov de UHR routes.

De enige UHR routes die ik trouwens echt niet te rijden vind bij deze droogte is Lage Vuursche en Leersum. De overige routes blijven toch nog wel te doen ? Het mag nog wel een beetje uitdagend blijven toch :~ als ik echt wil doorrijden pak ik wel m'n racefiets :wink:
Nu is alles nog wel te fietsen, maar hoe is dat over een maand? En zand ploegen zonder snelheid en flow is niet de uitdaging die ik zoek op de uhr :wink:
Plaats reactie