NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 442
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

Tijgerhaai schreef: wo 16 juni 2021, 21:32 Top. Vandaag de tap 🚰 tussen Leersum en Amerongen gebruikt. Alleen een bankje zou nog een mooie aanvulling zijn. (Had wat last van mijn rug. En met je kont op een boomstam ontspant de rug niet zo)
Yes, topplek. Gisteren ook gebruikt. Was zo stom om beide bidons in de koelkast te laten staan, maar had gelukkig nog een oud plastic flesje welke in de zak paste.

Ik kon zo nummer twee langs de route niet zo sel vinden.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Bij het dierenasiel waar je de berg weg oversteekt als je Leersum met Amerongen combineert
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben er nu vier voor jullie neergezet.
Wie weet ze alle vier?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Amerongen diernasiel/bergweg, leersum veldschuur, amerongen burgwal en Rhenen autoweg.

Allemaal aan de verkeerde kant van de heuvelrug :wink:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

corex schreef: do 17 juni 2021, 17:39 Zo die laatste opmerkingen.
Aanmatigend.
Geen oprechte vraag over het bankje, hand in hand vrienden voor het leven holla dijee.

Ik ben niet begonnen met mtb-en voor het sociale contact. Dan was ik wel op korfbal gegaan. In het bos, daar was het rustig.
Probeer daar nu het beste van te maken voor mezelf. Een beetje ontwijken meebewegen of de schouders ophalen en door.

Het huidige Nationale Park nabij de Randstad en populaire om natuur/ landschap te beleven . Onstaan wrijvingen tussen de recreatie groepen. Hoe gaan we daar mee om? Met het, onbegrip de onwil de onmacht ?

Laats op een bankje een goed gesprek gehad met een natuur kamperende wandelaar. De mountainbikers hebben het gedaan, Kijk daar rijdt er weer 1 ( gewoon een gravelaar op een fietspad) Heb mevrouw rustig; ik zat even te genieten van de inspanning het uitzicht en de rust. Uitgelegd dat de fietsers in alle vormen hun plek hebben gekregen en dat er minder ruimte is voor ons als fietsers net zoals de wandelaars. Want in de Treek zijn ook veel wandelpaden dicht gegooid. Al met al een goed gesprek en op een relaxte manier ervaringen en zienswijzen uitgewisseld.

Hoe eenvoudig kan het zijn. Een momentje van rust op 2 palen met een plank erop.

Dat dus. Ik zal nog eens kijken of ik ergens een veer kan vinden om zonder Vaseline naar binnen te schuiven. :roll:
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Horsthil
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: di 21 augustus 2018, 18:18
Mijn mountainbike: Trekpaard en een vonk

Tijgerhaai schreef: do 17 juni 2021, 19:42
corex schreef: do 17 juni 2021, 17:39 Zo die laatste opmerkingen.
Aanmatigend.
Geen oprechte vraag over het bankje, hand in hand vrienden voor het leven holla dijee.

Ik ben niet begonnen met mtb-en voor het sociale contact. Dan was ik wel op korfbal gegaan. In het bos, daar was het rustig.
Probeer daar nu het beste van te maken voor mezelf. Een beetje ontwijken meebewegen of de schouders ophalen en door.

Het huidige Nationale Park nabij de Randstad en populaire om natuur/ landschap te beleven . Onstaan wrijvingen tussen de recreatie groepen. Hoe gaan we daar mee om? Met het, onbegrip de onwil de onmacht ?

Laats op een bankje een goed gesprek gehad met een natuur kamperende wandelaar. De mountainbikers hebben het gedaan, Kijk daar rijdt er weer 1 ( gewoon een gravelaar op een fietspad) Heb mevrouw rustig; ik zat even te genieten van de inspanning het uitzicht en de rust. Uitgelegd dat de fietsers in alle vormen hun plek hebben gekregen en dat er minder ruimte is voor ons als fietsers net zoals de wandelaars. Want in de Treek zijn ook veel wandelpaden dicht gegooid. Al met al een goed gesprek en op een relaxte manier ervaringen en zienswijzen uitgewisseld.

Hoe eenvoudig kan het zijn. Een momentje van rust op 2 palen met een plank erop.

Dat dus. Ik zal nog eens kijken of ik ergens een veer kan vinden om zonder Vaseline naar binnen te schuiven. :roll:
Kies bij voorkeur geen stalen veren
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Horsthil schreef: do 17 juni 2021, 19:26 Amerongen diernasiel/bergweg, leersum veldschuur, amerongen burgwal en Rhenen autoweg.

Allemaal aan de verkeerde kant van de heuvelrug :wink:
Wordt aan gewerkt. Bij Beauforthuis is op ons verzoeksvoorstel al een buitenkraan. En bij Buiten in de Kuil is er eentje toegezegd.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is er eigenlijk een onderzoek gedaan naar de hygiene van zo'n kraan in het openbaar?
Mensen die er met de handen aan zitten of honden die eraan likken?

Ik weet dat je ook van die waterpalen in de stedelijke gebieden hebt waar menig wielrenner gebruik van maakt.
Nu zorg ik zelf altijd dat ik gewoon zelfvoorzienend ben en dus genoeg eten, drinken en tools bij me heb, wat dat betreft zijn die kranen wel een luxe voor mensen die dat niet doen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ga jij er ook aan likken dan?

Je vult je bidon onder het stromende water wat zou daar nog in moeten zitten van iemand die er met z'n handen of tong aan heeft gezeten?

En serieuze vraag; is dit ivm corona of was je altijd al zo behoedzaam?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nee hoor dit heeft niet veel met Corona te maken (voor mij dan), maar gewoon puur uit hygiene.
Vroeger had je in Amsterdam ook van die water tafeltjes waar zo'n straaltje water uit omhoog kwam, erg hygiënisch was dat uiteraard niet, ook daar stonden de honden weleens met hun snuit overheen.

Zo te horen zal het dus wel mee vallen.

Vind het wel opvallend dat er tegenwoordig voor van alles gezorgd moet zijn voor mensen onderweg.
Watertap punten, oplaadpalen voor de Ebike (zie Zeddam) en zelfs automaten met banden, allemaal in het bos :P

Ben benieuwd of er ook openbare toiletten geplaatst gaan worden :wink:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die laatste staan al op Kwintelooijen :winkie:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Rayb81 schreef: do 17 juni 2021, 23:11 Nee hoor dit heeft niet veel met Corona te maken (voor mij dan), maar gewoon puur uit hygiene.
Vroeger had je in Amsterdam ook van die water tafeltjes waar zo'n straaltje water uit omhoog kwam, erg hygiënisch was dat uiteraard niet, ook daar stonden de honden weleens met hun snuit overheen.

Zo te horen zal het dus wel mee vallen.

Vind het wel opvallend dat er tegenwoordig voor van alles gezorgd moet zijn voor mensen onderweg.
Watertap punten, oplaadpalen voor de Ebike (zie Zeddam) en zelfs automaten met banden, allemaal in het bos :P

Ben benieuwd of er ook openbare toiletten geplaatst gaan worden :wink:
Gelukkig :-q je hoort tegenwoordig van een hoop mensen die smetvrees ontwikkeld hebben.

Verder met je eens hoor. Moet niet gekker worden dan een waterbron. Water is belangrijkste voor de mens.

Die oplaadpaal midden op de route in Zeddam, bandenapparaat en andere gekke dingen zijn wat mij betreft geen aanwinst voor de natuur. Dat kun je allemaal zelf meenemen. Water ook maar vers uit de grond is natuurlijk het lekkerst en je kunt altijd zonder komen te zitten.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
ThijsE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 658
Lid geworden op: vr 3 januari 2020, 09:15
Mijn mountainbike: een raw en een oranje

Voordat het laadpunt echt een punt van discussie gaat worden, het is een (langdurige) 1 april grap:

https://www.gelderlander.nl/montferland ... ~a65aed62/

De vraag of dit wenselijk is mbt de natuur en omgeving blijft natuurlijk wel een punt...
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Rayb81 schreef: do 17 juni 2021, 23:11

Vind het wel opvallend dat er tegenwoordig voor van alles gezorgd moet zijn voor mensen onderweg.
Watertap punten, oplaadpalen voor de Ebike (zie Zeddam) en zelfs automaten met banden, allemaal in het bos :P

Ben benieuwd of er ook openbare toiletten geplaatst gaan worden :wink:
Het is wachten op de eerste automaat waar je na de rit je pannenkoek uit kunt “trekken “ .....of een balletje mayo
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Of dat eindelijk de MTB route van strak asfalt is voorzien... Al dat gestuiter is ook maar niks
Offroad is uit de tijd van de Romeinen. In de huidige tijd weten we wegen wel mooi glad te strijken.

:winkie:
Plaats reactie