flat pedal schoenen voor de winter

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Op het moment gebruik ik five ten freerider pro,s in maat 44 (uk 9,5) maar aangezien het erg koud buiten is heb ik Sealskinz sokken in de schoenen
Nou is mijn probleem dat die sokken nogal dik zijn en er voor zorgen dat mijn voeten te strak in mijn schoenen zitten.
Mijn grote teen word in de schoen te veel tegen de voorkant van de schoen gedrukt

De five tens zitten al een beetje te strak met dunne sokken en nu met dikke sokken wil het helemaal niet en doordat ze zo strak zitten heb ik koude voeten al heb ik Sealskinz sokken aan
Nou zoek ik eigenlijk een paar flat pedal schoenen waar geen ventilatiegaatjes in zitten (winter) en die in minimaal 44,5 (uk 10) te krijgen zijn.
Wat raden jullie mij aan en waar kan ik ze bestellen?
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Five Ten Sam Hills, ben ik erg tevreden over en leverbaar zo te zien.

https://www.bike-components.de/en/Five- ... es-p69910/
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2636
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Specialized 2FO 2.0
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Flummox schreef: wo 13 januari 2021, 16:52 Five Ten Sam Hills, ben ik erg tevreden over en leverbaar zo te zien.

https://www.bike-components.de/en/Five- ... es-p69910/
Helaas "up to 10 days" dus niet op voorraad
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Kaper
All rounder
All rounder
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 25 oktober 2013, 16:49
Mijn mountainbike: On One Scandal / Radon ZR Race

Decathlon skateschoenen:
https://www.decathlon.nl/p/lage-skatesc ... 14&c=ZWART


Platte zool, leren bovenkant zonder gaatjes, stevige cupzolen voor bescherming. Ik heb ze zelf ook en zitten echt top :-q
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Specialized 2FO 2.0
aanrader. heb ik zelf ook met sealskin sokken
Marz45
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 545
Lid geworden op: za 6 oktober 2012, 19:21
Mijn mountainbike: YT Izzo Blaze
Contacteer:

Flummox schreef: wo 13 januari 2021, 16:52 Five Ten Sam Hills, ben ik erg tevreden over en leverbaar zo te zien.
Zijn de Sam Hill schoenen nog een beetje water bestendig?
Ik heb een paar 5-10 Freeriders ELC (met zo'n flap over je veters) die redelijk water bestendig bleken te zijn.
Helaas is dit paar bijna end of life en zoek ook een vervanger.
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Elvander schreef: wo 13 januari 2021, 17:41 Hier wel: https://www.bike24.de/p1386553.html
Heb ze besteld
2 paar 44,7 en 45,3 zodat ik kan kijken welke er het beste passen
En dan gaat het andere paar retour

Bedankt Elvander en Flummox voor de tip

En ook de rest bedankt voor het meedenken

Die decathlon schoenen ga ik misschien ook bestellen maar wat skateschoenen betreft heb ik zelf al 3 paar Vans staan
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

chaser schreef: wo 13 januari 2021, 21:16
Elvander schreef: wo 13 januari 2021, 17:41 Hier wel: https://www.bike24.de/p1386553.html
Heb ze besteld
2 paar 44,7 en 45,3 zodat ik kan kijken welke er het beste passen
En dan gaat het andere paar retour

Bedankt Elvander en Flummox voor de tip

En ook de rest bedankt voor het meedenken

Die decathlon schoenen ga ik misschien ook bestellen maar wat skateschoenen betreft heb ik zelf al 3 paar Vans staan
Tof, ik heb een maat 46 besteld vandaar dat ik het nog wist. Komen morgen.
Als die 45,3 te groot is, laat dan even een pm achter. Mijn normale maat is 45 maar ivm wintersokken 46 besteld, is dus mogelijk te groot. Bedankt alvast.
Laatst gewijzigd door Elvander op wo 13 januari 2021, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Flummox
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 414
Lid geworden op: za 8 augustus 2020, 21:29

Zijn de Sam Hill schoenen nog een beetje water bestendig?
Voor opspattend water/modderige rit zeker, maar in een plensbui ga je het er niet mee redden. De schoen is van (nep) leer en extra rubber, maar de flap onder de veters is van stof. Wel refelijk water afstonden, maar het loopt uiteindelijk langs je been en de flap op termijn wel je schoen in. (1x gegokt en verloren van buienradar, de lol was er al lang voor mijn voeten nat waren af :roll: )

Graag gedaan Elvander! Hoop dat ze bevallen! :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16810
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Uit ander topic:
Sibmajunior schreef: do 14 januari 2021, 12:59 Allen,

Sinds ik een MTB heb gekocht ben ik nu ook op de fiets met het koude weer. Echter vinden mijn voeten dit niet zo fijn... Om deze reden ben ik op zoek naar een goede schoen die zo veel mogelijk waterdicht is en ook wat warmte biedt. Tips voor goede sokken zijn ook welkom. De schoen zal ik waarschijnlijk met het mooiere weer ook gebruiken.

Deze heb ik gevonden online: https://www.rosebikes.nl/vaude-am-moab- ... le_size=41. Vind ze wel cool, maar wel prijzig...

Iemand suggesties? Tips voor schoenen en sokken zijn beide welkom :)!
Deze specifieke Vaude ken ik niet, dus hoe warm/waterdicht ze zijn weet ik niet.
Maar ik heb wel de "zomeruitvoering" van deze schoen en die bevalt me erg goed. Deze, maar dan in zwart/blauw:
https://www.rosebikes.nl/vaude-am-moab- ... ape=canary
Niet te smalle pasvorm, fijne zool, en het BOA draaisysteem is ook erg prettig.

Ik heb lang met Five Ten gereden (en nog steeds, naast de Vaude) en de grip daarvan vond ik onovertroffen. Maar deze schoen zit dicht in de buurt! Met andere schoenen voelde ik altijd een mindere grip tov 5-Ten's maar bij deze niet.

Dus als ze warm/waterdicht genoeg zijn zijn het imo wel aanraders.
Hou er wel rekening mee dat dezelfde schoen voor zomer en winter minimaal op een van die gebieden niet optimaal zal zijn. Wordt toch wat koude tenen in de winter of behoorlijke zweetvoeten in de zomer vrees ik... ;-)

Overigens, tot nu toe heb ik amper last van koude voeten in de "zomer" Vaude's, ook afgelopen weekend met een ritje net boven nul niet. Het is wel belangrijk wat voor sokken je dan draagt en de een zal eerder koude voeten hebben dan de ander, dus dit zal niet voor iedereen gelden.

Ik ga zelf geen speciale schoenen voor de combinatie flatpedal/winter aanschaffen. Voor een eventueel ritje in de sneeuw trek ik wel een keer wandelschoenen met Goretex/Sympatex oid aan. En echte bagger in het bos mijd ik al zoveel mogelijk, dan rijd ik op de weg (met spd :D ).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2135
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Mijn Impacts in maat 46 zijn er, zaterdag besteld en GLS was trager dan ik van DPD gewend ben.
Maar belangrijker: de maat is goed. Passen met dikkere wollen wandelsokken goed en ook dunne sealskinz met dunne sokken daaronder passen goed.

@Chaser: mochten je 45,3 te groot zijn dan dus gewoon terugsturen, pm naar mij hoeft niet.

Morgenochtend proberen in de kou
Sibmajunior
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 8 juni 2020, 13:50

Elvander schreef: do 14 januari 2021, 13:44 Mijn Impacts in maat 46 zijn er, zaterdag besteld en GLS was trager dan ik van DPD gewend ben.
Maar belangrijker: de maat is goed. Passen met dikkere wollen wandelsokken goed en ook dunne sealskinz met dunne sokken daaronder passen goed.

@Chaser: mochten je 45,3 te groot zijn dan dus gewoon terugsturen, pm naar mij hoeft niet.

Morgenochtend proberen in de kou
Ik ben benieuwd :). Zouden voor mij wellicht ook een optie kunnen zijn. (Zoektocht naar schoenen die waterdicht zijn en wat warmer. Nou hoeft waterdicht niet te zijn dat het ook bescherming biedt tegen een plensbui :)).

kermit schreef: do 14 januari 2021, 13:32 Uit ander topic:
Sibmajunior schreef: do 14 januari 2021, 12:59 Allen,

Sinds ik een MTB heb gekocht ben ik nu ook op de fiets met het koude weer. Echter vinden mijn voeten dit niet zo fijn... Om deze reden ben ik op zoek naar een goede schoen die zo veel mogelijk waterdicht is en ook wat warmte biedt. Tips voor goede sokken zijn ook welkom. De schoen zal ik waarschijnlijk met het mooiere weer ook gebruiken.

Deze heb ik gevonden online: https://www.rosebikes.nl/vaude-am-moab- ... le_size=41. Vind ze wel cool, maar wel prijzig...

Iemand suggesties? Tips voor schoenen en sokken zijn beide welkom :)!
Deze specifieke Vaude ken ik niet, dus hoe warm/waterdicht ze zijn weet ik niet.
Maar ik heb wel de "zomeruitvoering" van deze schoen en die bevalt me erg goed. Deze, maar dan in zwart/blauw:
https://www.rosebikes.nl/vaude-am-moab- ... ape=canary
Niet te smalle pasvorm, fijne zool, en het BOA draaisysteem is ook erg prettig.

Ik heb lang met Five Ten gereden (en nog steeds, naast de Vaude) en de grip daarvan vond ik onovertroffen. Maar deze schoen zit dicht in de buurt! Met andere schoenen voelde ik altijd een mindere grip tov 5-Ten's maar bij deze niet.

Dus als ze warm/waterdicht genoeg zijn zijn het imo wel aanraders.
Hou er wel rekening mee dat dezelfde schoen voor zomer en winter minimaal op een van die gebieden niet optimaal zal zijn. Wordt toch wat koude tenen in de winter of behoorlijke zweetvoeten in de zomer vrees ik... ;-)

Overigens, tot nu toe heb ik amper last van koude voeten in de "zomer" Vaude's, ook afgelopen weekend met een ritje net boven nul niet. Het is wel belangrijk wat voor sokken je dan draagt en de een zal eerder koude voeten hebben dan de ander, dus dit zal niet voor iedereen gelden.

Ik ga zelf geen speciale schoenen voor de combinatie flatpedal/winter aanschaffen. Voor een eventueel ritje in de sneeuw trek ik wel een keer wandelschoenen met Goretex/Sympatex oid aan. En echte bagger in het bos mijd ik al zoveel mogelijk, dan rijd ik op de weg (met spd :D ).
Goed om te weten dat de Vaude die jij hebt je goed bevallen, zegt iig wat over de schoen. De 'Winter' Vaude kan ook gebruikt worden voor wandelingen en dergelijke met de herfst, dus dat is ook wel handig.

Wat voor sokken worden aangeraden in deze weersomstandigheden?
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Wil je echt warme sokken die ook waterdicht zijn dan koop je sealskinz sokken.
Heb ik ook en zijn echt waterdicht alleen omdat mijn schoenen nu te klein zijn heb ik een te slechte doorbloeding oftewel krijg nog koude voeten
alles zit te strak om mijn voeten

Zweet op mijn kop, romp lekker warm, benen normale temperatuur maar wel koude voeten
Hoop dat andere ruimere schoenen wel helpen.
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
Plaats reactie