Routes Ermelo/Harderwijk/Putten

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Meest makkelijke is rekening met elkaar houden. Ik zie in dat stuk niet veel andere mogelijkheden om de beek over te steken.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik zie geregeld dat er inderdaad te hard wordt gereden en er geen rekening wordt gehouden met de overige recreanten. Beetje jammer, want het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn. Als dat stuk afgesloten gaat worden levert dat voor de route een probleem op.
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Lang leve stava en vaste routes....

Sowieso valt mij op sinds er een vaste route is er meer van dit type gedrag is, elkaar groeten of even vragen voor je passeert lijkt steeds minder aan bod te komen. Het zal de corona wel zijn :roll:
Just do Ti, or did i die?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Afgelopen vrijdag middag nog de groene route van Harderwijk gereden. Het was er maar relatief rustig te noemen, ik ben maar 7 mountainbikers tegen gekomen. Ik heb er ook maar gelijk een video gemaakt.

https://youtu.be/Wo5A5Pzih04
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

De dagen voor vrijdag was het ook een natte boel. Gelukkig maar dat het niet druk was want de route heeft er veel van te lijden.
Zondag was het al weer een stukje beter.
"This species has amused itself to death"
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

kan niet meer schreef: vr 11 december 2020, 23:04 Vandaag met een ploegje mensen bezig geweest met onderhoud aan de groene route. Zo hoor je nog eens wat als je zo samen aan het scheppen bent, helaas ook wat mindere goede berichten. Op de groene route ter hoogte van Molenbeek/Leuvenumsebeek wordt het pad gedeeld met wandelaars en gezinnetjes die daar naar het watervalletje komen. Ook hier helaas weer klachten over mtb`ers die onvoldoende rekening houden met anderen en hun snelheid niet aanpassen. NatuurMonumenten heeft aangekondigd dit deel van de route af te gaan sluiten bij herhaaldelijke klachten. Dit zou wel jammer zijn dus mensen rij rustig en gedraag je als een heer en zegt het voort. :-q
Helaas ben ik niet bekend genoeg om precies te weten welk stuk dit is maar kan de snelheid er niet meer uitgehaald worden. Is na klachten ook bij Ede en Rhenen gebeurd en dat gaat nu beter. Wachten tot iedereen zich gaat gedragen is hopen tegen beter weten in ben ik bang...
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Misterelmo schreef: zo 10 januari 2021, 23:13
kan niet meer schreef: vr 11 december 2020, 23:04 Vandaag met een ploegje mensen bezig geweest met onderhoud aan de groene route. Zo hoor je nog eens wat als je zo samen aan het scheppen bent, helaas ook wat mindere goede berichten. Op de groene route ter hoogte van Molenbeek/Leuvenumsebeek wordt het pad gedeeld met wandelaars en gezinnetjes die daar naar het watervalletje komen. Ook hier helaas weer klachten over mtb`ers die onvoldoende rekening houden met anderen en hun snelheid niet aanpassen. NatuurMonumenten heeft aangekondigd dit deel van de route af te gaan sluiten bij herhaaldelijke klachten. Dit zou wel jammer zijn dus mensen rij rustig en gedraag je als een heer en zegt het voort. :-q
Helaas ben ik niet bekend genoeg om precies te weten welk stuk dit is maar kan de snelheid er niet meer uitgehaald worden. Is na klachten ook bij Ede en Rhenen gebeurd en dat gaat nu beter. Wachten tot iedereen zich gaat gedragen is hopen tegen beter weten in ben ik bang...
Heb dat voorstel ook wel gedaan. 50 meter daarvoor kom je van de route af en ga je een meter of 100 over een gedeeld pad. Eigenlijk zou je op het moment dat je de route afkomt een sluisje moeten hebben met een bordje erbij. Misschien ga ik het nog een keer aankaarten.
"This species has amused itself to death"
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Misterelmo schreef: zo 10 januari 2021, 23:13 Is na klachten ook bij Ede en Rhenen gebeurd en dat gaat nu beter.
Ede? Vertel, waar hebben we snelheid beperkende maatregelen genomen?
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Misterelmo schreef: zo 10 januari 2021, 23:13
kan niet meer schreef: vr 11 december 2020, 23:04 Vandaag met een ploegje mensen bezig geweest met onderhoud aan de groene route. Zo hoor je nog eens wat als je zo samen aan het scheppen bent, helaas ook wat mindere goede berichten. Op de groene route ter hoogte van Molenbeek/Leuvenumsebeek wordt het pad gedeeld met wandelaars en gezinnetjes die daar naar het watervalletje komen. Ook hier helaas weer klachten over mtb`ers die onvoldoende rekening houden met anderen en hun snelheid niet aanpassen. NatuurMonumenten heeft aangekondigd dit deel van de route af te gaan sluiten bij herhaaldelijke klachten. Dit zou wel jammer zijn dus mensen rij rustig en gedraag je als een heer en zegt het voort. :-q
Helaas ben ik niet bekend genoeg om precies te weten welk stuk dit is maar kan de snelheid er niet meer uitgehaald worden. Is na klachten ook bij Ede en Rhenen gebeurd en dat gaat nu beter. Wachten tot iedereen zich gaat gedragen is hopen tegen beter weten in ben ik bang...
In het video die ik gisteren in deze draadje heb gepost zie je het na 2:54 het punt waar ze over hebben.
https://youtu.be/Wo5A5Pzih04?t=173
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
DennisP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 239
Lid geworden op: ma 9 november 2009, 14:39
Mijn mountainbike: Prime v3 - Orange crush

kan niet meer schreef: zo 10 januari 2021, 23:03 De dagen voor vrijdag was het ook een natte boel. Gelukkig maar dat het niet druk was want de route heeft er veel van te lijden.
Zondag was het al weer een stukje beter.
Verbaast me dat de 'Himalaya' singletrack tijdens natte periodes open blijft, dit pad heeft altijd al zwaar te lijden gehad tijdens de natte periodes al voordat er een route lag.

De route probeer ik zoveel mogelijk te vermijden, oa door het gedrag van sommige van haar berijders, maar ook vanwege slijtage van de paden.
En omdat vrijrijden leuker is :-D
boskees
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 228
Lid geworden op: ma 30 oktober 2006, 18:36

Waar de route bij het gedeelde pad komt rij je een stukje naar beneden.
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

vanmiddag een rondje harderwijk gedaan. Geen fietser tegengekomen maar sommige stukken zijn wel wat uitgesleten, ook de nodige extra paden nu. Wel zag ik dat er op sommige secties werk is verricht, dank daarvoor!

Nattigheid viel grotendeels mee, ermelo maar niet gedaan
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

guntherrex schreef: ma 11 januari 2021, 22:16 vanmiddag een rondje harderwijk gedaan. Geen fietser tegengekomen maar sommige stukken zijn wel wat uitgesleten, ook de nodige extra paden nu. Wel zag ik dat er op sommige secties werk is verricht, dank daarvoor!

Nattigheid viel grotendeels mee, ermelo maar niet gedaan
Dan moet je ons gezien hebben haast? Tussen 1 en 4 uur waren we aan het scheppen.
Sommige delen zijn zo slecht dat er een minigraver aan te pas moet komen.
"This species has amused itself to death"
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 184
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

kuijtje.nl schreef: ma 11 januari 2021, 10:04
Misterelmo schreef: zo 10 januari 2021, 23:13 Is na klachten ook bij Ede en Rhenen gebeurd en dat gaat nu beter.
Ede? Vertel, waar hebben we snelheid beperkende maatregelen genomen?
Na klachten van de ruiters is de pumptrack afdaling ingekort zodat de paarden niet meer zo schrikken van de snel op hem afkomende mtbers.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

ah was er na 4'en pas, wat misschien niet de meest ideale tijd was gezien het laatste stukje toch wel een beetje gokken :lol: Volgende keer lamp mee. Maar het zag er vers uit inderdaad!
Plaats reactie