Gravel inspiratie foto's.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Mooie foto's en heel inspirerend, sommige locaties zou ik maar wat graag met de MTB bezoeken 8)

Vooral ook blij met de bijdragen van ons eigen vlakke landje dan durf ik mijn plaatje ook te posten
Ik heb de gravelpaden rond Assen op de zomer avond rondjes gereden, en deze foto geeft de sfeer wel weer.

Enjoy!!

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Heckler40 op do 3 september 2020, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ja dat zijn de mooie paadjes. Momenteel staat de heide weer vol in bloei.

Ik ben ook weer wel weer klaar voor de herfstkleuren.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
bip bip2
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 22 december 2010, 15:21

op mij plaatselijk gravelrondje
Afbeelding
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Afbeelding

Vaste route Apeldoorn, voor mij een ideale gravel rit.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ken je de gravel weg van Uddel naar Apeldoorn door het bos, die is ook mooi. En dan terug over bijvoorbeeld Garderen, Kootwijk etc.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

maverick76 schreef: di 15 december 2020, 18:44 Ken je de gravel weg van Uddel naar Apeldoorn door het bos, die is ook mooi. En dan terug over bijvoorbeeld Garderen, Kootwijk etc.
Ken er wel een aantal, maar deze laatst toevallig gereden :-q
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Eigenlijk zijn de hele Kroondomeinen zeer geschikt voor de gravelracer :-q
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Forau schreef: di 15 december 2020, 12:27 Afbeelding

Vaste route Apeldoorn, voor mij een ideale gravel rit.
Klopt. Is eigenlijk leuker dan met de MTB :wink:
En je kan ook makkelijk een klein oefenrondje er van maken door lussen los te fietsen ipv aan elkaar
Sudlon
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 17 oktober 2018, 18:10

Forau schreef: di 15 december 2020, 12:27 Afbeelding

Vaste route Apeldoorn, voor mij een ideale gravel rit.
Wat voor banden en bandenspanning rij je hem?

Hier Maxxis Ramblers 700x45
2.3v en 2.6a (bar)
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Sudlon schreef: di 22 december 2020, 20:21 Wat voor banden en bandenspanning rij je hem?
Hier Maxxis Ramblers 700x45
2.3v en 2.6a (bar)
Momenteel WTB Nineline 2.0 (700x50) 2 bar en achter WTB Riddler 700x45 op 3 bar, ben geen lichtgewicht ;-)
Laatst gewijzigd door Forau op ma 28 december 2020, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Wordt er niet meer gegravelled, mensen? Laatste plaatjes alweer 2 maanden oud... Paar van vandaag dan maar. Afwisselende rit: van smalle paadjes over de hei tot brede stroken tussen de weilanden.

Afbeelding

Afbeelding
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Zeker wordt er ge-gravel-ed, nog even en we kunnen weer in de avonden op pad.

Afbeelding
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1139
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

klaast schreef: za 27 februari 2021, 21:24 Wordt er niet meer gegravelled, mensen? Laatste plaatjes alweer 2 maanden oud... Paar van vandaag dan maar. Afwisselende rit: van smalle paadjes over de hei tot brede stroken tussen de weilanden.
Mooie foto's! Slagsteeg + spoortje ten noorden van de Kreelseweg? Valt me trouwens op dat er naast dat spoor nog meer oude loopgraven zijn dan ten zuiden van de Kreelseweg. Leve Google maps...

Vandaag rondje Kootwijk-Elspeet-Uddel-Hoenderlo gedaan, veel nieuw spul (voor mij) rond Leuvenum + ook wat oude bekende paden van en decennium terug. Fysiek viel het me flink tegen: weinig grind, veel lanen die of uitgebakken modder waren, of al aardig mul. Maar weer een prachtig gevarieerde tocht, waar de MTB eigenlijk handiger was geweest (ergens bij Hoenderloo nog een steil wortelpad op moeten hoppen - 38x34t is dus niet licht genoeg...).

Afbeelding
(Rode aarde ergens net voor Elspeet.... wist niet dat het in NL bestond)
Stamppot with weaksauce!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Zandwegen rond Lunteren beginnen alweer aardig mul te worden. Dat gaat verdraaid snel
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

eRicW schreef: di 2 maart 2021, 21:33
klaast schreef: za 27 februari 2021, 21:24 Wordt er niet meer gegravelled, mensen? Laatste plaatjes alweer 2 maanden oud... Paar van vandaag dan maar. Afwisselende rit: van smalle paadjes over de hei tot brede stroken tussen de weilanden.
Mooie foto's! Slagsteeg + spoortje ten noorden van de Kreelseweg? Valt me trouwens op dat er naast dat spoor nog meer oude loopgraven zijn dan ten zuiden van de Kreelseweg. Leve Google maps...

Vandaag rondje Kootwijk-Elspeet-Uddel-Hoenderlo gedaan, veel nieuw spul (voor mij) rond Leuvenum + ook wat oude bekende paden van en decennium terug. Fysiek viel het me flink tegen: weinig grind, veel lanen die of uitgebakken modder waren, of al aardig mul. Maar weer een prachtig gevarieerde tocht, waar de MTB eigenlijk handiger was geweest (ergens bij Hoenderloo nog een steil wortelpad op moeten hoppen - 38x34t is dus niet licht genoeg...).

Afbeelding
(Rode aarde ergens net voor Elspeet.... wist niet dat het in NL bestond)
Locaties helemaal goed geraden. Door voor de magnetron!

Omgeving die je noemt is op zich prima te gravellen. Kootwijk en Hoenderloo en dan de Kroondomeinen? Smullen!
Plaats reactie