7 reasons not to buy a gravelbike!

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

MonkeyRider schreef: vr 11 december 2020, 10:46Komt wijsheid dan toch met de jaren ??? ......ik ben intussen 63 en heb een gravelbike :oops:
Nee, je hebt een fiets ;)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

George schreef: vr 11 december 2020, 11:34
MonkeyRider schreef: vr 11 december 2020, 10:46Komt wijsheid dan toch met de jaren ??? ......ik ben intussen 63 en heb een gravelbike :oops:
Nee, je hebt een fiets ;)
Oh ja......ff wennen nog :oops:
Vooral aan het feit dat n+1 eigenlijk onzin is :-{ ik ben toch redelijk aan het uitverkopen de laatste tijd, maar er piept er steeds weer een binnen.
marcski
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: ma 8 juli 2019, 19:45
Mijn mountainbike: Sonder Transmitter

Het cirkeltje is overigens weer rond;
https://flowmountainbike.com/post-all/2 ... works-evo/
KTManiac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: zo 2 augustus 2020, 21:04
Mijn mountainbike: 2020 Giant Anthem 29 2

Ah, een HT XC MTB met een vaste vork. Knap he, marketing..... :winkie:
Sarcasm, it's only one of the services I offer..
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4075
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

marcski schreef: vr 11 december 2020, 12:49 Het cirkeltje is overigens weer rond;
https://flowmountainbike.com/post-all/2 ... works-evo/
Tja ...dat krijg je als we intussen geloven dat we met alpine waardige trailbikes in Nederland moeten rondscheuren.........gat in de markt :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het is an sich een geinig fietsje, maar waarom zou je in godsnaam weer terug naar 1990 gaan met smalle bandjes en geen vering??
Dit is nou echt precies niks. In het terrein al minder capabel als de eerste de beste instap-Cube met een redelijke verende vork, en op de weg rij je op elke fiets met dropbar moeiteloos sneller.

En dan hebben ze nog een of ander stukje "vering" ingebouwd in de vorkbuis ook, zelfs met hydraulische demping op de duurdere modellen. Daar word ik altijd enthousiast van, zinloze features die de boel duurder, kwetsbaarder en zwaarder maken en nog onderhoud nodig hebben ook :roll:
Not.
Dit soort marketing geblaat is nou precies een van de redenen waarom ik een antipathie naar de grote S heb (hun prijsstelling is een andere :D ).

Maar goed, als je lekker wat wilt toeren, af en toe een bospad meepakken en je voelt je niet thuis met een dropbar in de handjes kan het best een geschikt fietsje zijn. Hij ziet er iig beter uit als een Gazelle hybride ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie